Organisatie | Meerssen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Meerssen houdende regels omtrent het Aanvullend Reglement voor de Raadsadviesvergaderingen t.b.v. digitaal vergaderen gemeente Meerssen 2020 |
Citeertitel | Aanvullend Reglement voor de Raadsadviesvergaderingen t.b.v. digitaal vergaderen gemeente Meerssen 2020 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
Deze aanvulling blijft van kracht gedurende de periode waar de Tijdelijke wet digitale beraadslaging en besluitvorming provincies, gemeenten, waterschappen en openbare lichamen Bonaire, Sint Eustatius en Saba van kracht is.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
28-05-2020 | nieuwe regeling | 19-05-2020 |
De Raad van de gemeente Meerssen in vergadering bijeen d.d. 19 mei 2020;
Gelet op het inmiddels in werking getreden wetsvoorstel dat digitaal vergaderen voor onder andere de gemeenteraad mogelijk maakt;
Overwegende dat het wenselijk is om t.b.v. het digitaal vergaderen een aanvulling op het Reglement van de Raadsadviesvergaderingen vast te stellen, zodat dit bijdraagt aan een goede vergaderorde;
het “Aanvullend Reglement voor de Raadsadviesvergaderingen t.b.v. digitaal vergaderen gemeente Meerssen 2020” vast te stellen.
Hoofdstuk 2 Digitale Raadsadviesvergadering
Artikel 4 Voorbereiding van de digitale raadsadviesvergadering
Informatieve en technische vragen worden zo veel mogelijk in het voortraject kenbaar gemaakt. Informatieve of technische vragen kunnen tot uiterlijk 72 uur voorafgaand aan de Raadsadviesvergadering worden ingediend bij de griffie. Het college streeft er naar om de beantwoording z.s.m. aan de leden van de Raadsadviesvergadering te doen toekomen. De griffie draagt zorg voor verspreiding van de beantwoording aan de raads- en burgerleden en plaatst de beantwoording in het openbare raadsinformatiesysteem.
Artikel 5 Spreekrecht door burgers
Burgers kunnen gebruik maken van het spreekrecht door dit uiterlijk 24 uur voor aanvang van de vergadering aan de griffie kenbaar te maken. In samenspraak met de griffie zal afgestemd worden hoe het spreekrecht zal worden ingevuld. De leden van de raadsadviesvergadering zullen hier per e-mail over worden geïnformeerd.
Artikel 6 Aanvang digitale raadsadviesvergadering
De griffier stelt een presentielijst op van de deelnemers wier identiteit is vastgesteld en ondertekent de presentielijst samen met de voorzitter. Op deze presentielijst wordt nadrukkelijk vermeld dat het om een digitale raadsadviesvergadering gaat. De presentielijst wordt op gebruikelijke wijze gearchiveerd.