Organisatie | Tiel |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Tiel houdende regels omtrent het Aanwijzings- en benoemingsbesluit informatiebeheer (Aanwijzings- en benoemingsbesluiten informatiebeheer gemeente Tiel 2020) |
Citeertitel | Aanwijzings- en benoemingsbesluiten informatiebeheer gemeente Tiel 2020 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
21-05-2020 | nieuwe regeling | 06-05-2020 | Regelgevingregister 2020, nr. 1.13 |
Aldus vastgesteld in de vergadering van het college van burgemeester en wethouders van gemeente Tiel op 6 mei 2020.
Gemeentesecretaris,
Drs. I. van de Valk
Burgemeester,
Ir. J. Beenakker
Belanghebbenden kunnen tegen dit besluit binnen zes weken na de dag van publicatie een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders van gemeente Tiel, Postbus 6325, 4000 HH Tiel. Een bezwaarschrift schorst de werking van het besluit niet.
Belanghebbenden kunnen bij de voorzieningenrechter van Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem verzoeken een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Voorwaarde is dat u ook een bezwaarschrift hebt ingediend.
Het bezwaarschrift moet worden ondertekend en moet ten minste bevatten:
In artikel 30, eerste lid, van de Archiefwet 1995 (hierna: Archiefwet) is de zorgplicht voor de archiefbescheiden van de gemeentelijke organen bij burgemeester en wethouders (zorgdrager) gelegd.
Dit besluit betreft een besluit die burgemeester en wethouders moet nemen om aan hun zorgtaak op grond van de Archiefwet te voldoen.
Onderdeel I betreft de aanwijzing van de gemeentearchivaris overeenkomstig artikel 32, derde lid, van de Archiefwet. In het eerste lid van artikel 32 van de Archiefwet is bepaald dat de gemeentelijke archiefbewaarplaats wordt beheerd door een gemeentearchivaris, die in het bezit dient te zijn van een diploma archivistiek. Tot het moment van in werking treden van de Wet Normalisatie Rechtspositie Ambtenaren (WNRA) werd de archivaris benoemd. Dat is nu niet langer mogelijk. U dient nu dus om deze reden de directeur / streekarchivaris van het Regionaal Archief Rivierenland aan te wijzen, waarmee u weer voldoet aan wet- en regelgeving.