Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Nieuwkoop

Instructie voor de griffie van de gemeente Nieuwkoop 2020

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNieuwkoop
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingInstructie voor de griffie van de gemeente Nieuwkoop 2020
CiteertitelInstructie voor de griffie van de gemeente Nieuwkoop 2020
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpwerkinstructie

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 107a van de Gemeentewet

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

Gemeentewet artikel 107a, tweede lid

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-05-2020nieuwe instructie

23-04-2020

gmb-2020-115095

2020-023

Tekst van de regeling

Intitulé

Instructie voor de griffie van de gemeente Nieuwkoop 2020

 

Artikel 1 Algemene ondersteuning

  • 1.

    De griffier draagt zorg voor een goede en doelmatige ondersteuning van de raad en de door de raad ingestelde vergaderingen en overleggen.

  • 2.

    Hij is het aanspreekpunt voor raadsleden en fractieassistenten in contacten met de ambtelijke organisatie als bedoeld in artikel 160, eerste lid, onder c, van de Gemeentewet.

 

Artikel 2 Agenda vergaderingen

De griffier ondersteunt de raad bij het opstellen van de agenda van de raadsvergaderingen en de overige door de raad ingestelde vergaderingen en overleggen.

 

Artikel 3 Voorbereiding en verloop vergaderingen

De griffier staat de voorzitter van de raad en de voorzitters van de door de raad ingestelde vergaderingen en overleggen terzijde bij hun zorg voor een goede voorbereiding en een goed verloop van hun vergaderingen.

 

Artikel 4 Aanwezigheid en verslaglegging vergaderingen

  • 1.

    De griffier of diens plaatsvervanger is aanwezig bij de raadsvergaderingen en draagt zorg voor een goede en tijdige verslaglegging daarvan .

  • 2.

    De griffier en/of plaatsvervangend griffier en/of griffiemedewerker zijn zoveel mogelijk aanwezig bij de vergaderingen van de overige door de raad ingestelde vergaderingen en overleggen en dragen desgewenst dan zorg voor een goede en tijdige verslaglegging daarvan.

  • 3.

    De griffier draagt zorg voor de verzending van de voorlopige agenda, notulen en overige stukken aan raadsleden en fractieassistenten.

 

Artikel 5 Organisatie griffie

  • 1.

    De griffier geeft leiding aan de griffie.

  • 2.

    De griffier bewaakt de eenheid in de uitoefening van de taken van de griffie.

 

Artikel 6 Verhindering en vervanging

  • 1.

    Indien de griffier meer dan 30 dagen verhinderd is zijn ambt te vervullen, doet hij daarvan tijdig mededeling aan de raad.

  • 2.

    Bij verhindering of afwezigheid wordt de griffier vervangen door een daartoe door de raad aangewezen plaatsvervanger.

 

Artikel 7 Slotbepalingen

  • 1.

    In gevallen waarin deze instructie niet voorziet, voorziet de griffier, voor zover nodig in overleg met de voorzitter van de raad en/of in overleg met de werkgeverscommissie.

  • 2.

    De instructie voor de griffier door de gemeenteraad vastgesteld in 2007 vervalt.

  • 3.

    Deze instructie treedt in werking op 1 mei 2020

  • 4.

    Deze instructie wordt aangehaald als: Instructie voor de griffie Nieuwkoop 2020

 

 

Aldus vastgesteld door de gemeenteraad van Nieuwkoop op 23 april 2020

Edzard van Holthe

griffier