Organisatie | Noord-Brabant |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Besluit van de hoor- en adviescommissie voor de behandeling van bezwaarschriften en klachten van de provincie Noord-Brabant van 16 april 2020, houdende tijdelijke aanvullende procedureregels voor de behandeling van bezwaarschriften, administratieve beroepschriften en klaagschriften in verband met COVID-19-maatregelen (Aanvullende procesregeling hoor- en adviescommissie bezwaarschriften en klachten Noord-Brabant in verband met COVID-19-maatregelen) |
Citeertitel | Aanvullende procesregeling hoor- en adviescommissie bezwaarschriften en klachten Noord-Brabant in verband met COVID-19-maatregelen |
Vastgesteld door | geattribueerde functionaris |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervalt met ingang van 1 september 2020.
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
02-05-2020 | 01-09-2020 | nieuwe regeling | 16-04-2020 | C2260041/4686235 |
De hoor- en adviescommissie voor de behandeling van bezwaarschriften en klachten Noord-Brabant;
Overwegende dat in Nederland een uitzonderlijke situatie is ontstaan door het uitbreken van het Coronavirus en dat door het RIVM adviezen en richtlijnen zijn uitgebracht en door de Nederlandse regering en de diverse Veiligheidsregio’s maatregelen zijn getroffen om verspreiding van het virus te voorkomen;
Overwegende dat de hoor- en adviescommissie vanwege die uitzonderlijke situatie en alle in verband daarmee getroffen maatregelen tijdelijk regels wil vastleggen voor de wijze waarop zij gebruik maakt van de in het procesrecht (Awb) neergelegde bevoegdheden ten aanzien van het horen ten behoeve van de behandeling van bezwaarschriften, administratief beroepschriften en klachten bij de provincie Noord-Brabant;
Overwegende dat dit het noodzakelijk maakt dat de hoor- en adviescommissie haar werkwijze ingrijpend aanpast, dat fysieke hoorzittingen tot een nader te bepalen moment niet mogelijk zijn en dat het fysiek horen van partijen kan worden vervangen door het horen met gebruikmaking van een digitale omgeving;
Overwegende dat noodzakelijk is hiertoe de onderliggende procesregeling van 7 april 2020 voor de duur van deze bijzondere situatie aan te vullen;
Artikel 2 Horen met gebruikmaking digitale omgeving
Partijen krijgen de gelegenheid om tot uiterlijk twee werkdagen voor aanvang van het horen met gebruikmaking van een digitale omgeving een beknopte pleitnota te e-mailen aan het secretariaat. Deze beknopte pleitnota bevat uitsluitend de te geven mondelinge toelichting en geen andere schriftelijke bijlagen.