Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Werkzaak Rivierenland

Besluit van het dagelijks bestuur van Werkzaak Rivierenland houdende regels omtrent verlenen mandaat (Mandaatbesluit Werkzaak Rivierenland 2019)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieWerkzaak Rivierenland
OrganisatietypeRegionaal samenwerkingsorgaan
Officiële naam regelingBesluit van het dagelijks bestuur van Werkzaak Rivierenland houdende regels omtrent verlenen mandaat (Mandaatbesluit Werkzaak Rivierenland 2019)
CiteertitelMandaatbesluit Werkzaak Rivierenland 2019
Vastgesteld doordagelijks bestuur
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. titel 10.1 van de Algemene wet bestuursrecht
  3. afdeling 10.1.1 van de Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-05-2020Bijlage 1

26-03-2020

bgr-2020-440

29-04-202001-05-2020nieuwe regeling

17-06-2019

bgr-2020-425

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het dagelijks bestuur van Werkzaak Rivierenland houdende regels omtrent verlenen mandaat (Mandaatbesluit Werkzaak Rivierenland 2019)

Het dagelijks bestuur van Werkzaak Rivierenland, alsmede de stichting Werkzaak Plus en de stichting Flex en Zeker,

 

Voor zover het ieders bevoegdheden betreft;

Overwegende, dat het gewenst is om te komen tot vervanging van het mandaatregister 2016 van Werkzaak Rivierenland;

Gelet op het bepaalde in de Gemeentewet en titel 10.1, afdeling 10.1.1. van de Algemene wet bestuursrecht;

 

Besluiten:

 

  • 1.

    in te trekken het mandaatregister 2016

  • 2.

    met in achtneming van de volgende bepalingen en de in het mandaatbesluit en mandaatregister opgenomen voorwaarden en beperkingen;

  • 3.

    met behoud van hun eigen verantwoordelijkheid de uitoefening van hun bevoegdheden, aangegeven in het bij dit besluit behorende mandaat- en machtigingsregister, op te dragen aan de daarbij genoemde functionarissen;

  • 4.

    vast te stellen het Mandaatbesluit Werkzaak Rivierenland 2019, waarvan deel uitmaakt het mandaat-en machtigingsregister;

  • 5.

    dit besluit bekend te maken en in werking te laten treden daags na bekendmaking.

Hoofdstuk I  

Artikel 1 Begripsomschrijving

In dit besluit en in het register verstaan we onder:

  • a.

    mandaat: de bevoegdheid om namens een bestuursorgaan besluiten te nemen;

  • b.

    ondertekeningsmandaat: de bevoegdheid om voor een bestuursorgaan de door hem genomen besluiten te ondertekenen;

  • c.

    volmacht: de bevoegdheid om namens een bestuursorgaan privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten;

  • d.

    machtiging: de bevoegdheid om namens een bestuursorgaan handelingen te verrichten, die niet een besluit, noch een privaatrechtelijke rechtshandeling zijn;

  • e.

    mandaatgever: het bestuursorgaan dat het mandaat verleent;

  • f.

    gemandateerde: degene die het betreffende mandaat heeft ontvangen;

  • g.

    het bestuursorgaan: het dagelijks bestuur van Werkzaak Rivierenland;

  • h.

    de directeur: de functionaris zoals bedoeld in artikel 21 GR Werkzaak Rivierenland.

  • i.

    manager: de functionaris zoals bedoeld in artikel 21 GR Werkzaak Rivierenland.

  • j.

    teammanager: het afdelingshoofd van de afdeling waaronder de betreffende taak valt;

  • k.

    medewerker: iemand die werkzaam is binnen de gemeenschappelijke regeling, zonder leidinggevende functie;

  • l.

    (routine)correspondentie: algemene correspondentie, niet zijnde besluiten, nodig voor de voorbereiding en uitvoering van besluiten, het opvragen en geven van informatie e.d.

  • m.

    uitvoering: de bevoegdheid om besluiten voor te bereiden en daaraan gevolg te geven.

  • n.

    register: het mandaatregister dat deel uitmaakt van dit besluit.

Artikel 2 Algemene voorwaarden

  • 1.

    Bij de uitoefening van de bevoegdheden, bedoeld in dit besluit, gelden de (specifieke) voorwaarden van dit register.

  • 2.

    De uitoefening van de bevoegdheden uit het register vindt plaats conform het daarover gestelde bij of krachtens wetten, besluiten, verordeningen, regelingen, beleidsregels, aanwijzingen en richtlijnen, hoe ook genaamd, van Europese, rijks-, provinciale en gemeentelijke wetgevers of andere bestuursorganen.

  • 3.

    Bij bevoegdheden met financiële consequenties moet de desbetreffende begroting en in voorkomende gevallen de budgethoudersregeling 1 voorzien in de budgetten en toestemming. De uitoefening van de bevoegdheden bij of krachtens dit besluit gebeurt volgens de uitgangspunten van de bestaande intergemeentelijke, bestuurlijke en administratieve organisatie inzake bestuurlijkerelaties, de voorlichting, competentieverdeling, primaten, toekenning, financiële organisatie, de archieven, de informatievoorziening en de wijze van openbare kennisgeving (publicatie).

  • 4.

    De gemandateerde mag zijn mandaat niet ondermandateren.

Artikel 3 Uitzonderingen

Het gebruik van een mandaat is niet toegestaan:

  • a.

    als de gemandateerde niet voldoet aan de algemene voorwaarden in artikel 2 van dit besluit.

  • b.

    als de gemandateerde niet voldoet aan de (specifieke) voorwaarden van het mandaatregister.

  • c.

    als met het te nemen besluit grote (niet voorziene) financiële belangen zijn gemoeid of uit het te nemen besluit andere belangrijke consequenties kunnen voortvloeien.

  • d.

    als het bestuursorgaan voorafgaand aan het te nemen besluit in het kader van een project of anderszins heeft besloten hiervoor geen mandaat te geven.

  • e.

    als het besluit leidt tot substantiële afwijking van of aanvulling op het tot dan toe gevoerde beleid(toepassing hardheidsclausule).

  • f.

    als het gaat om het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften, beleidsregels, beslissingen op bezwaar of beroep (tenzij het mandaatregister anders aangeeft).

Artikel 4 Diepte mandatering

  • 1.

    de uitoefening van alle bevoegdheden in het bij dit besluit behorende register ligt bij de directeur.

  • 2.

    de uitoefening van de bevoegdheden in het bij dit besluit behorende register inzake(routine)correspondentie en uitvoering ligt bij de medewerkers.

  • 3.

    in alle gevallen waarin de medewerker bevoegd is, zijn tevens de teammanager, manager en directeur bevoegd.

  • 4.

    in alle gevallen waarin de direct leidinggevende bevoegd is, is tevens de directeur bevoegd.

Artikel 5 Vervanging

In geval van afwezigheid van de functionaris aan wie bij of krachtens dit besluit bevoegdheden

zijn toegekend, oefent zijn/haar vervanger deze bevoegdheden uit conform de binnen de organisatie geldende vervangingsbesluit.

Artikel 6 Volmacht en machtiging

Het mandaatregister bevat ook bepalingen over volmacht en machtiging aan functionarissen/medewerkers die werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van het bestuursorgaan. Dit besluit is van overeenkomstige toepassing op volmacht en machtiging.

Artikel 7 Reikwijdte

  • 1.

    Als het register mandaat aangeeft voor het nemen van een besluit, dan houdt dit mandaat tevens in het verrichten van de noodzakelijke voorbereidingshandelingen.

  • 2.

    Voor de toepassing van dit besluit en de daarop berustende bepalingen wordt met de verlening van mandaat gelijkgesteld de verlening van volmacht om namens het dagelijks bestuur privaatrechtelijke rechtshandelingen te verrichten.

  • 3.

    Als een mandaat zowel in de algemene- als in de specifieke afdelingsparagraaf is genoemd, gaat het mandaat genoemd in de specifieke afdelingsparagraaf voor.

  • 4.

    De in dit besluit opgenomen mandaten gelden als gewijzigd of vervallen op het moment dat de hierin genoemde wetten, regelingen, beschikkingen en verordeningen zijn gewijzigd, ingetrokken of vervallen. Als in plaats daarvan een andere wet, regeling, beschikking of verordening komt met daarin in de kern soortgelijke bevoegdheden, dan blijft de mandatering voor die bevoegdheden onverminderd en onder dezelfde voorwaarden van kracht.

Artikel 8 Bekendmaking, inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Het Mandaatbesluit Werkzaak Rivierenland 2019 treedt op 1 juli 2019 in werking. Tezelfdertijd wordt het mandaatregister 2016 ingetrokken.

  • 2.

    Dit besluit heeft als naam: “Mandaatbesluit Werkzaak Rivierenland 2019”.

Aldus vastgesteld door het dagelijks bestuur van Werkzaak Rivierenland op 17 juni 2019.

De secretaris,

mevrouw E. Boer MBA

de voorzitter,

dhr. C. Stolwijk

Bijlage 1 Mandaatregister behorende bij Mandaatbesluit Werkzaak Rivierenland

 

MANDAATREGISTER WERKZAAK RIVIERENLAND

Nummer

Wettelijke bepaling

Omschrijving bevoegdheid

Mandaatgever

(door)

Gemandateerde

(Aan)

Specifieke voorwaarden

Hoofdstuk 1 Algemeen

1.2

Awb

Art. 2:3

Besluit tot door- of terugzending geschriften die kennelijk bestemd zijn voor een ander bestuursorgaan en het doen van mededeling daarvan aan een ander

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers voor zover de aard en het type aanvraag valt binnen het taakgebied van het team

1.3

Het vragen van externe adviezen ten behoeve van bestuurlijke besluitvorming

Van directeur

Nee

1.4

Awb

art. 4:4

Vaststellen van formulieren voor het indienen van aanvragen en het verstrekken van gegevens

Van directeur

aan managers en teammanagers

Hoofdstuk 2 Klachten en Bezwaar en beroep

2.1

Awb

Hoofdstuk 9

Correspondentie, contact en inhoudelijke behandeling klachten

Van directeur

aan managers, teammanagers en senioren

Binnen de kaders van de vastgestelde klachtenregeling en rekening houdend met de in deze regeling beschreven taken en rollen.

2.2

Diverse wetten en regelingen

Besluit tot en het indienen van zienswijzen of bedenkingen voor zover daartoe ingevolge wettelijk voorschrift voor het bestuursorgaan de mogelijkheid bestaat.

Van directeur

Nee

Het besluit wordt z.s.m. ter kennisname aan het DB gebracht.

2.3

Diverse wetten en regelingen op grond waarvan Werkzaak rol heeft van bevoegd gezag/werkgever (o.a. CAR-UWO, Wsw, d.w.z. kwesties van ambtenarenrecht of arbeidsrecht)

Nemen van beslissingen op bezwaarschriften; vertegenwoordigen, inclusief voeren van verweer, tijdens beroepsprocedures bij bestuursrechter, kantonrechter en geschillencommissies.

Van directeur

aan managers en teammanager beleid en advies.

Op 1-1-2020 treedt de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren in werking, deze heeft mogelijk gevolgen voor het omschreven mandaat.

2.4

Diverse bepalingen over bezwaarprocedure in de Awb

Voorbereiding van de beslissing op aan het DB gerichte bezwaarschriften tegen besluiten op grond van Participatiewet, BBZ, IOAW, IOAZ en WSW (Werkzaak in rol van uitkeringsinstantie), waaronder:

  • -

    het versturen van de ontvangstbevestiging

  • -

    beoordelen ontvankelijkheid

  • -

    bieden van hersteltermijn

  • -

    horen van bezwaarde

  • -

    verdagen van beslistermijn

Van directeur

aan teammanager Beleid en Advies en adviseurs bezwaar en beroep en medewerker bezwaar en beroep.

2.5

Artikel 7:1 Awb

Nemen van een beslissing op aan het DB gerichte bezwaarschriften tegen besluiten op grond van de Participatiewet, BBZ, IOAW, IOAZ en WSW (Werkzaak in rol van uitkeringsinstantie).

Van directeur

naar teammanager beleid en advies en adviseurs bezwaar en beroep en medewerker bezwaar en beroep.

2.6

Artikel 8:104 Awb

Beslissen tot het instellen van hoger beroep (in kwesties als bedoeld onder 2.5).

Van directeur

naar teammanager beleid en advies.

Hoger beroep wordt in gesteld op voorstel van de adviseurs bezwaar en beroep en medewerker bezwaar en beroep.

Hoofdstuk 3 Uitvoering

3.1

Awb

Art. 3:41

Gemeentewet

Bekend maken van besluiten

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers voor zover de aard en het type aanvraag valt binnen het taakgebied van het team.

3.2

Awb

Art 4:5

Besluit tot het niet in behandeling nemen van een aanvraag.

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers voor zover de aard en het type aanvraag valt binnen het taakgebied van het team.

3.3

Participatiewet, Bbz, Ioaw, Ioaz, verordeningen en beleidsregels

Besluiten over toekenning, wijziging, intrekking, terugvordering of verhaal van bijstand, inkomensvoorziening of kredietverstrekking en royement (waaronder machtiging tot vestiging van hypotheek).

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers voor zover de aard en het type aanvraag valt binnen het taakgebied van het team.

3.4

Participatiewet, Bbz, Ioaw, Ioaz, verordeningen, beleidsregels en Awb (art 4:7 en 4:8)

Het nemen van sanctiebesluiten wegens niet nakomen van verplichtingen, niet, niet tijdig of onvolledig verstrekken van informatie en/of intolerabel gedrag (waaronder boeten en maatregelen en rechtshandelingen die hiermee verband houden zoals horen).

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers voor zover de aard en het type aanvraag valt binnen het taakgebied van het team.

3.5

Awb, bijzondere wetten

Verdagen beslistermijn

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers voor zover de aard en het type aanvraag valt binnen het taakgebied van het team.

3.6

Participatiewet, Ioaw, Ioaz, Bbz

Besluiten ten aanzien van re-integratie, waaronder begrepen besluiten tot:

  • -

    Toekenning

  • -

    Afwijzing

  • -

    Ontheffing van de arbeidsverplichting

  • -

    Inzet van instrumentarium

  • -

    Aangaan van een detacheringscontract

Aangaan van een arbeidsovereenkomst

  • -

    Plaatsing

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers voor zover de aard en het type aanvraag valt binnen het taakgebied van het team.

ondermandaat

Hoofdstuk 4 Bedrijfsvoering

4.1

Awb, afdeling 3.4 en 3.5; Inspraakverordening

Vaststelling inspraakprocedures en openbare voorbereidingsprocedures Awb.

Van directeur

aan managers en teammanagers

4.2

Participatiewet

Benoeming leden cliëntenraad.

Van directeur

Nee

4.3

Gemeentewet

art. 160 lid 1, onderdeel e.

Gemeentewet

art. 171.

Besluit tot ingebrekestelling en/of nakoming bij contractspartijen en het verrichten van de daarvoor benodigde rechtshandelingen.

Van directeur

aan managers en teammanagers

4.4

Gemeentewet

Gemeentewet

art. 160 lid 1, onderdeel e.

art. 171.

Wetboek Rv

art. 700 e.v.

Besluit tot het nemen van conservatoire maatregelen en overige maatregelen m.b.t. schadeverhaal en het verrichten van de daarvoor de daarvoor benodigde rechtshandelingen.

Van directeur

aan managers en teammanagers

4.5

Gemeentewet

Art. 160 lid 1 onder e

Art. 171

Wetboek van Strafvordering

Art.161, 162 en 164

Besluiten tot en het doen van aangifte of indienen klacht inzake strafbare feiten alsmede het voegen in strafprocedures en het verrichten van de daarvoor benodigde rechtshandelingen.

Van directeur

aan managers en teammanagers en adviseur rechtspositie

4.6

WOB

Besluit op aanvragen in het kader van de WOB

Van directeur

aan managers, teammanagers, senioren en juridisch adviseur.

Binnen de kaders van de vastgestelde WOB-regeling.

4.7

Awb

Afdeling 3.6

Bekendmaken en publiceren van beleidsregels.

Van directeur

aan managers, teammanager beleid en advies en medewerkers voor zover de aard en het type aanvraag valt binnen het taakgebied van het team

4.8

Gemeentewet

art. 160 lid 1, onderdeel e.

Gemeentewet

art. 171.

Besluit tot (meervoudig) onderhands, openbaar en Europees aanbesteden en het verrichten van de daarvoor benodigde rechtshandelingen.

Van directeur

aan manager inkomen en bedrijfsvoering

Het besluit moet passen binnen de daarvoor vastgestelde post in de begroting.

4.9

Gemeentewet

art. 160 lid 1, onderdeel e.

Gemeentewet

art. 171.

Burgerlijk Wetboek

Besluit tot het voorbereiden en aangaan van overeenkomsten voor aan Werkzaak te leveren goederen of diensten en het verrichten van de daarvoor benodigde rechtshandelingen.

Van directeur

aan managers

teammanagers en projectmanager

Het besluit moet passen binnen de daarvoor vastgestelde post in de begroting.

4.10

Diverse wetten en regelingen

Dading: een overeenkomst sluiten tussen partijen om een rechtsgeschil te voorkomen of beëindigen.

Van directeur

aan managers

4.11

Gemeentewet

art. 160 lid 1, onderdeel e.

Gemeentewet

art. 171.

Besluit tot het aangaan van huur/leaseovereenkomsten en het verrichten van de daarvoor benodigde rechtshandelingen.

(roerend)

Van directeur

aan managers

Het besluit moet passen binnen de daarvoor vastgestelde post in de begroting.

4.12

Gemeentewet

art. 160 lid 1, onderdeel e.

Gemeentewet

art. 171.

Besluit tot het aangaan van huur en verhuur en het verrichten van de daarvoor benodigde rechtshandelingen. (onroerend)

Van directeur

Nee

4.13

Gemeentewet

art. 160 lid 1, onderdeel e.

Gemeentewet

art. 171.

Besluit tot het verlenen van een tijdelijk gebruiksrecht op onroerend goed en het verrichten van de daarvoor benodigde rechtshandelingen.

Van directeur

Nee

4.14

Archiefwet

Besluiten op grond van en uitvoering van de Archiefwet

Van directeur

aan

Teammanager facilitaire diensten en senior medewerker DIV

4.15

Diverse wetten en regelingen

Opstellen en inzenden van organisatie verantwoordingen en opgaven, declaraties, jaarverslagen, accountantsrapporten, gereedmeldingen.

Van directeur

Aan medewerker voor zo ver de aard en type werkzaamheden valt binnen het taakgebied.

4.16

Gemeentewet

art. 160 lid 1, onderdeel e.

Gemeentewet

art. 171.

Besluiten tot het aangaan en wijzigingen van verzekeringen en het verrichten van de daarvoor benodigde rechtshandelingen

Van directeur

aan

manager inkomen en bedrijfsvoering en teammanager Facilitair en teammanager beleid en advies.

4.17

Gemeentewet

art. 160 lid 1, onderdeel e.

Gemeentewet

art. 171.

Burgerlijk Wetboek

Besluit tot het aansprakelijk stellen van derden na door Werkzaak geleden schade en het verrichten van de daarvoor benodigde rechtshandelingen.

Van directeur

aan managers en teammanagers Bestuurlijke informatievoorziening en Beleid en Advies.

4.18

Diverse wetten en regelingen

Het fiatteren van betalingsbescheiden ten behoeve van het betalingsproces

Van directeur

Van directeur aan

Teammanager Administraties en:

Vwb 1e fiattering aangewezen medewerkers financiële administratie

Vwb 2e fiattering teammanager administraties, senior medewerker FA, financial controller FA

4.19

Gemeentewet

art. 171.

Beschikken en beheren bankrekeningen en bankpassen

Van directeur

Van directeur aan en teammanager administraties en:

Medewerkers FA voor zover de aard van de werkzaamheden valt binnen het taakgebied van het team

4.20

Artikel 6 Wet Huis voor klokkenluiders

Melden vermoeden van ernstige missstanden rechtstreeks bij het DB.

Van directeur

Aan teammanager Beleid en Advies en teammanager bestuurlijke informatievoorziening en adviseur kwaliteit.

Adviseur kwaliteit voor zover het de uitoefening van de taak als interne controleur betreft.

Voor wat betreft andere werknemers geldt de regeling melden vermoeden van mistand(den).

Hoofdstuk 5 Rechtspositie

5.1

Besluiten tot het aanstellen van stagiaires, detacheringskrachten, inhuurkrachten, uitzendkrachten, ZZP-ers, werkervaringsplaatsen, etc. en het verrichten van de daarvoor benodigde rechtshandelingen (Inhuur)

Van directeur

Aan managers en teammanager Beleid en Advies

Voor zover binnen budget, buiten budget geen ondermandaat en bevoegdheid uitsluitend bij directeur.

Op voorstel van teammanagers van team waarvoor geworven wordt

5.2

Besluiten tot het aangaan van arbeidsovereenkomsten naar burgerlijk recht en het verrichten van de daarvoor benodigde rechtshandelingen.

Van directeur

aan manager inkomen en bedrijfsvoering en teammanager Beleid en Advies

Met uitzondering van benoeming/aanstelling van MT leden.

5.3

Besluiten aangaande wijziging arbeidsvoorwaarden

Van directeur

aan manager inkomen en bedrijfsvoering en teammanager Beleid en Advies

Op voorstel van manager of teammanager (met advies van medewerker)

Met uitzondering van extra beloningen gratificaties; door directeur

Toekennen en weigeren vakantieverlof door direct leidinggevende

5.4

Besluiten tot toekennen van incidentele beloningen/gratificaties

Van directeur

Nee

Op voorstel van manager of teammanager.

5.5

Verlenen van ontslag

Van directeur

aan manager inkomen en bedrijfsvoering en teammanager beleid en advies.

Ontslag wegens reorganisatie, ontslag op staande voet en disciplinair strafontslag blijft voorbehouden aan de directeur.

5.6

Besluit tot toekenning bovenformatieve status

Van directeur

Nee

5.7

Wsw, wiw, participatiewet, burgerlijk wetboek, ambtenarenrecht

Besluit tot opleggen van een disciplinaire maatregel.

Van directeur

Aan manager inkomen en bedrijfsvoering en teammanager Beleid en Advies.

5.8

Besluit tot vaststelling van de bedrijfstijden en de werktijdenregeling

Van directeur

Nee

5.9

CAR/UWO

Verlenen of weigeren vakantieverlof.

Van directeur

aan managers en teammanagers

Op 1-1-2020 treedt de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren in werking, deze heeft mogelijk gevolgen voor het omschreven mandaat.

5.10

Verlenen of weigeren toestemming tot het verrichten van nevenwerkzaamheden.

Van directeur

Aan adviseur rechtspositie

Op advies van manager of teammanager.

5.11

Uitvoeren sociale wetgeving, pensioen en belastingwetgeving t.b.v. personeel.

Van directeur

Aan managers en teammanager beleid en advies en teammanager administraties.

5.12

Het toekennen van een voorschot op het salaris en/of vakantiegeld.

Van directeur

Aan managers en Teammanager Beleid en advies en adviseur rechtspositie.

5.13

Toekennen van de opleidingsfaciliteiten die buiten het opleidingsplan vallen.

Van directeur

Aan managers en teammanagers

Op voorstel van teammanagers van betreffende teamleden

Voor teammanagers geldt dat het bedrag van de opleiding moet passen binnen het budget zoals gesteld in de begroting.

5.14

WSW, ID en WIW

Participatiewet

Uitvoering van de Wet Sociale Werkvoorzieningen Wet Inschakeling Werkzoekenden en daartoe behorende AmvB’s uitvoeringsvoorschriften e.d.

Van directeur

aan

managers,

teammanagers, medewerker die met de uitvoering belast zijn.

Hoofdstuk 6 Financiën

6.1

Diverse wetten en regelingen

Het aangaan van financiële verplichtingen

Van directeur

aan diverse medewerkers (indien niet ergens anders geregeld), volgens bijgevoegd overzicht ‘ondermandaat financiële verplichtingen’.

Specifiek ten aanzien van opleidingstrajecten, loopbaanfaciliteiten en outplacementtrajecten ondermandaat van directeur aan teammanager beleid en advies

Zie ‘ondermandaat financiële verplichtingen’ met inachtneming van de vastgestelde begroting en het uitvoeringsprogramma

Specifiek ten aanzien van opleidingstrajecten op voorstel van teammanagers.

6.2

Diverse wetten en regelingen

Het verrichten van betalingen die voortkomen uit de maandelijkse uitkeringsrun (Participatiewet, Ioaw, Ioaz en Bbz) en uit de maandelijkse salarisrun (WSW en ambtelijke salarissen)etc.

Van directeur

aan managers en teammanager Administraties

6.3

Diverse wetten en regelingen

Beslissingen over het aantrekken van kort geld, uitzetten van gelden en aantrekken van langlopende leningen (> 1 jaar)

Van directeur

aan manager inkomen en bedrijfsvoering en teammanager Administraties

Overeenkomstig de financiele verordening van Werkzaak Rivierenland

6.4

Diverse wetten en regelingen

Uitvoering BTW-regelingen, waarbij Werkzaak Rivierenland betrokken is en doen van aangiftes en vragen om uitstel.

Van directeur

aan manager inkomen en bedrijfsvoering en teammanager Administraties

6.5

Vaststellen algemene inkoopvoorwaarden

Van directeur

Nee

Op voorstel van teammanager facilitaire zaken en senior medewerker facilitaire zaken

6.6

Verkopen activa, materialen, automatiseringsapparatuur e.d.

Van directeur

aan managers

Op voorstel van teammanager Facilitaire zaken en senior medewerker facilitaire zaken

6.7

Vaststellen prijzen kantine

Van directeur

aan managers en teammanager Facilitair

6.8

Vaststellen minimum standaard prijzen tbv detachering

Van directeur

aan manager Werk

6.9

Aangaan detacheringscontract, conform prijsbeleid.

Van directeur

aan teammanagers en werkcoach.

De werkcoach tekent alleen voor zover het iemand in de caseload betreft.

6.10

Vaststellen prijsindexeringen

Van directeur

aan managers

Op voorstel van manager Bestuurlijke informatievoorziening of adviseur planning en control.

6.11

Vaststellen en verhalen loonschades toekennen schadevergoeding in geval van schade aan persoonlijke eigendommen.

Van directeur

aan manager inkomen en bedrijfsvoering en teammanager beleid en advies.

Hoofdstuk 7 Informatie en automatisering

7.1

Algemene Verordening Gegevensbescherming

De uitvoering van Algemene Verordening Gegevensbescherming m.b.t. meldplicht datalekken en informatiebeveiliging( AVG). Zoals neergelegd in artikel 33 en 34 van de verordening.

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers voor zover de aard en het type aanvraag valt binnen het taakgebied van het team

Dit betreft met name de CISO en Fg inzake het melden ex art. 33 en 34 van de AVG als gevolg van de Wet meldplicht datalekken. Het betreft melding aan de Autoriteit persoonsgegevens en evt. aan de betrokkene wiens gegevens het betreft. Daarnaast betreft het de informatieveiligheid en beveiliging. Voor de overige taken en verantwoordelijkheden ligt de uitvoering van deze wet bij iedere afdeling zelf en is die medewerker bevoegd.

Hoofdstuk 8.

Tijdelijke Overbruggingsregeling zelfstandig ondernemers (Tozo)

8.1

Tozo

Correspondentie die uitsluitend mededelingen, inlichtingen of feitelijke informatie bevat.

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers.

Een actuele lijst met namen van medewerkers die werken aan de uitvoering van de Tozo is beschikbaar. Deze is vanwege de privacy niet gepubliceerd.

8.2

Tozo

Correspondentie die vooraf gaat aan het te nemen besluit.

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers.

Een actuele lijst met namen van medewerkers die werken aan de uitvoering van de Tozo is beschikbaar. Deze is vanwege de privacy niet gepubliceerd.

8.3

Tozo

Ontvangstbevestigingen en tussenberichten.

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers.

Een actuele lijst met namen van medewerkers die werken aan de uitvoering van de Tozo is beschikbaar. Deze is vanwege de privacy niet gepubliceerd.

8.4

Tozo

Besluiten op een aanvraag om ondersteuning.

Van directeur

aan managers, teammanagers en medewerkers.

Een actuele lijst met namen van medewerkers die werken aan de uitvoering van de Tozo is beschikbaar. Deze is vanwege de privacy niet gepubliceerd.


1

De Budgethoudersregeling moet nog worden opgesteld en vastgesteld. Deze volgt zo snel mogelijk