Organisatie | Velsen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
Citeertitel | Verordening gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-06-2007 | 08-10-2010 | nieuwe regeling | 24-05-2007 Hofgeest en Jutter, 31-05-2007 | R07.0026 |
het raadsvoorstel van het college van burgemeester en wethouders no. R07.0026 van 2007;
de Wet gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevensen op de Wet bescherming persoonsgegevens;
VERORDENING GEMEENTELIJKE BASISADMINISTRATIE PERSOONSGEGEVENS
HOOFDSTUK 1 Algemene bepalingen
Deze verordening verstaat onder:
ingeschrevene: degene ten aanzien van wie een persoonslijst als bedoeld in artikel 1 van de Wet GBA, in de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens van de gemeente is opgenomen;
afnemer: Bestuursorgaan als bedoeld in artikel 1:1, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht;
Artikel 2 Beheer van de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Beheerder van de Gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens is het hoofd van bureau Burgerzaken, afdeling Algemene en Burgerzaken.
Artikel 3 Verbanden met andere gemeentelijke registraties
Op grond van artikel 96 van de Wet GBA, met het oog op het met elkaar in verband brengen, van verwerkingen van persoonsgegevens worden vanuit de GBA door de beheerders van:
HOOFDSTUK 2 Bepalingen met betrekking tot de gemeentelijke basisadministratie persoonsgegevens
Artikel 4 Rechtstreekse toegang tot de basisadministratie
Rechtstreeks toegang tot de basisadministratie hebben:
met inachtneming van de artikelen 88en 89 van de wet, de in bijlage I van deze verordening genoemde binnengemeentelijke afnemers voor wat betreft de in bijlage I genoemde gegevens, ter uitvoering van publiekrechtelijke taken.
Artikel 5 Verstrekking aan binnengemeentelijke afnemers die geen rechtstreekse toegang hebben en de gegevens die worden verstrekt
Met inachtneming van de artikelen 88en 89 van de Wet GBAworden aan de in bijlage II genoemde binnengemeentelijke afnemers en voor wat betreft de in bijlage II genoemde benodigde gegevens, systematisch verstrekt.
Artikel 6 Overige verstrekkingen en de gegevens die kunnen worden verstrekt
Met inachtneming van artikel 100, tweede lid van de Wet GBAkunnen, in andere gevallen dan bedoeld in de artikelen 98en 99 van de Wet GBA, aan de in bijlage III genoemde categorieën “vrije derden” gegevens worden verstrekt, voor zover de persoonlijke levenssfeer daardoor niet onevenredig wordt geschaad.
In bijzondere gevallen kunnen tevens gegevens als bedoeld in artikel 100, derde lid van de wetworden verstrekt, voor zover de persoonlijke levenssfeer daardoor niet onevenredig wordt geschaad.
Vastgesteld in het openbare raadsplein van 24-05-2007 bij raadsvoorstel Griffie.
De griffier, De voorzitter,
mr. P.E.H.M. Huijs mr. P.A.G. Cammaert
BIJLAGE II: SYSTEMATISCHE VERSTREKKING AAN BINNENGEMEENTELIJKE AFNEMERS OP GROND VAN ARTIKEL 5 VAN DE VERORDENING VAN DE GEMEENTELIJKE BASISADMINISTRATIE PERSOONSGEGEVENS.
De uitvoeringsorganisatie als bedoeld in de Gemeenschappelijke regeling samenwerking Leerplicht / RMC en Afdeling Sociale Zaken, Welzijn en Sport, leerplichtadministratie en administratie in het kader van de Regionale Meld- en Coördinatiefunctie voortijdig schoolverlaten:
Eerste inschrijving van personen op grond van een geboorte of vestiging ten behoeve van de opname in de leerplichtadministratie en van niet-leerplichtige jongeren tot 23 jaar.
Afdeling Sociale zaken, Welzijn en Sport, administratie:
Eerste inschrijving van personen op grond van een geboorte ten behoeve van de opname in de administratie van Sociale zaken, voor zover het personen betreft die daarvoor in aanmerking komen.
Afdeling Sociale zaken, Welzijn en Sport, Werk/zorg & inkomen:
- Mutaties naar aanleiding van actualiseren van de categorie 01, 06, 08 en 21 voor zover het personen betreft die ouder zijn dan 65 jaar ten behoeve van de administratie ten behoeve van het collectief vervoer ouderen.
Afdeling Ruimte Ontwikkeling en Economische Zaken, Woonruimteverdeling:
Mutaties woonwagen bewoners om beleid te maken en te handhaven.
Centraal Orgaan Bejaardenbeleid:
Eerste inschrijving en mutaties van actualiseren in de categorie 01, 05, 06, 08 en 21 voor zover het personen betreft die ouder zijn dan 65 jaar ten behoeve van de administratie van personen van het COB.
Zorgbalans, Thuiszorg Zuid-Kennemerland, afdeling Zorgbemiddeling
BIJLAGE I: RECHTSTREEKSE TOEGANG AAN BINNENGEMEENTELIJKE AFNEMERS OP GROND VAN ARTIKEL 4 VAN DE VERORDENING GEMEENTELIJKE BASISADMINISTRATIE PERSOONSGEGEVENS
De afdelingen die rechtstreeks toegang tot de Gemeentelijke Basisadministratie Persoonsgegevens hebben zijn: