Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Dronten

Reglement ambtelijke organisatie 2019

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieDronten
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingReglement ambtelijke organisatie 2019
CiteertitelReglement ambtelijke organisatie 2019
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 160, eerste lid, van de Gemeentewet

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-06-2019Nieuwe regeling

13-05-2019

gmb-2019-121126

Tekst van de regeling

Intitulé

Reglement ambtelijke organisatie 2019

Het college van de gemeente Dronten,

 

gelet op de artikelen 106 en 160, eerste lid en onder c, van de Gemeentewet;

 

B E S L U I T:

 

vast te stellen het volgende Reglement ambtelijke organisatie 2019.

 

 

 

Artikel 1  

  • 1.

    Aan het hoofd van de ambtelijke organisatie staat de directie. Zij wordt ondersteund door het team Directieondersteuning & Control.

  • 2.

    De directie bestaat uit de gemeentesecretaris en ten minste één directeur.

  • 3.

    De gemeentesecretaris is tevens algemeen directeur en eindverantwoordelijk voor de ambtelijke organisatie.

  • 4.

    De directeuren vervangen de gemeentesecretaris.

  • 5.

    De directeuren vervangen, indien er meer dan één directeur is, de directeuren onderling.

Artikel 2  

  • 1.

    De organisatie is onderverdeeld in drie vakgebieden, te weten Ruimtelijk domein & dienstverlening, Sociaal domein en Bedrijfsvoering.

  • 2.

    Aan het hoofd van elk vakgebied staat een directeur.

  • 3.

    Vakgebied Ruimtelijk domein & dienstverlening bestaat uit de teams:

    • a.

      Gebiedsontwikkeling;

    • b.

      Afval en reiniging & Civieltechnisch- & accommodatiebeheer;

    • c.

      Groentechnisch beheer;

    • d.

      Publiekszaken.

    • e.

      Vergunningen, handhaving & veiligheid;

  • 4.

    Vakgebied Sociaal domein bestaat uit de teams:

    • a.

      Samenleving;

    • b.

      Ondersteuning;

    • c.

      Dronten koers 1;

    • d.

      Dronten koers 2.

  • 5.

    Vakgebied Bedrijfsvoering bestaat uit de teams:

    • a.

      Informatiemanagement & facilitair;

    • b.

      Financiën, planning & control & inkoop;

    • c.

      P&O, communicatie, juridische zaken & bestuursondersteuning.

  • 6.

    Elk vakgebied wordt ondersteund door een secretariaat dat tevens fungeert als managementondersteuning.

Artikel 3  

  • 1.

    De leiding van de in artikel 2, leden 3, 4 en 5 genoemde teams wordt genomen door teammanagers.

  • 2.

    Teammanagers vervangen de teammanagers binnen hun eigen vakgebied.

Artikel 4  

De bevoegdheden van gemeenteambtenaren worden in een of meerdere afzonderlijke besluiten vastgelegd.

Artikel 5  

Het beheer van de gemeentelijke financiën wordt in een afzonderlijk besluit geregeld.

Artikel 6  

Het Reglement ambtelijke organisatie wordt ingetrokken.

Artikel 7  

  • 1.

    Dit reglement wordt aangehaald als Reglement ambtelijke organisatie 2019.

  • 2.

    Dit reglement treedt in werking met ingang van 1 juni 2019.

 

Dronten, 13 mei 2019

 

Het college van Dronten,

 

 

 

secretaris

drs. T. van Lenthe

 

burgemeester

I.A. Bakker