Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Overbetuwe

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe houdende regels omtrent de aanwijzing van de loco-secretaris (Besluit aanwijzing loco-secretaris gemeente Overbetuwe 2020)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieOverbetuwe
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe houdende regels omtrent de aanwijzing van de loco-secretaris (Besluit aanwijzing loco-secretaris gemeente Overbetuwe 2020)
CiteertitelBesluit aanwijzing loco-secretaris gemeente Overbetuwe 2020
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Besluit aanwijzing loco-secretaris gemeente Overbetuwe 2019.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 106 van de Gemeentewet

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

21-03-202001-01-2020nieuwe regeling

10-03-2020

gmb-2020-75381

20BWB00009

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe houdende regels omtrent de aanwijzing van de loco-secretaris (Besluit aanwijzing loco-secretaris gemeente Overbetuwe 2020)

Burgemeester en wethouders van de gemeente Overbetuwe;

 

gelet op artikel 106 van de Gemeentewet;

 

b e s l u i t e n:

 

vast te stellen het

 

Besluit aanwijzing loco-secretaris gemeente Overbetuwe 2020

Artikel I Vervanging van de secretaris

  • 1.

    Vervanging van de secretaris vindt plaats door de directeur ontwikkeling als eerste loco-secretaris voor zover het betreft zijn taken in het kader van de ondersteuning van het college en aanwezigheid bij de collegevergadering, het tekenen van stukken vanuit het college alsook voor zover het betreft overige urgente taken van de secretaris in het kader van calamiteiten en de rampenorganisatie.

  • 2.

    In geval van afwezigheid of ontstentenis van zowel de secretaris als de directeur ontwikkeling, worden de domeinmanagers aangewezen als waarnemer van de secretaris voor zover het betreft zijn taken in het kader van de ondersteuning van het college en aanwezigheid bij de collegevergadering, het tekenen van stukken vanuit het college alsook voor zover het overige urgente taken van de secretaris in het kader van calamiteiten en de rampenorganisatie betreft.

  • Waarneming door deze functionarissen gebeurt in onderling overleg.

Artikel II Inwerkingtreding en intrekken oude regeling

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking en werkt terug tot 1 januari 2020.

  • 2.

    Het Besluit aanwijzing loco-secretaris gemeente Overbetuwe 2019 zoals vastgesteld op 26 maart 2019 wordt ingetrokken.

Artikel III Citeertitel

Dit besluit wordt aangehaald als: Besluit aanwijzing loco-secretaris gemeente Overbetuwe 2020.

Aldus besloten in de vergadering van 10 maart 2020.

Burgemeester en wethouders,

de gemeentesecretaris,

mr. M.F.H. Knaapen.

de burgemeester,

R.P. Hoytink-Roubos.