Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Gemert-Bakel

Mandaatregeling Gemert-Bakel

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieGemert-Bakel
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatregeling Gemert-Bakel
CiteertitelMandaatregeling gemeente Gemert-Bakel 2014
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

07-02-201426-03-2020Nieuwe regeling

14-01-2014

gmb-2020-72182

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatregeling Gemert-Bakel

Burgemeester en wethouders en de burgemeester van Gemert-Bakel;

 

ieder voor zover het diens bevoegdheden betreft;

 

overwegende dat het wenselijk is om, ter bevordering van een vlotte en klantvriendelijke afdoening van stukken en ter bevordering van de efficiency van de gemeentelijke organisatie, de uitoefening van bepaalde bevoegdheden en de ondertekening van bepaalde stukken te mandateren aan daartoe aangewezen ambtenaren;

 

gelet op het bepaalde in de Gemeentewet en in de Algemene wet bestuursrecht;

besluiten

  • I.

    Het krachtens mandaat nemen van besluiten, welke zijn vermeld in het bij deze regeling behorende mandaatregister, op te dragen aan de daarbij genoemde functionarissen;

     

    en

     

  • II.

    ten aanzien van de uitoefening van deze mandaten de navolgende regeling vast te stellen, te weten:

     

    de “mandaatregeling Gemert-Bakel 2014”.

Artikel 1 (uitoefening bevoegdheden)

  • 1.

    De uitoefening van de bevoegdheden en de ondertekening van stukken, zoals aangeduid in het bij dit besluit behorende mandaatregister, wordt opgedragen aan de functionarissen die in het register bij die bevoegdheden staan vermeld. Elke bij een bevoegdheid aangeduide functionaris kan die desbetreffende bevoegdheid uitoefenen.

  • 2.

    Daar waar dit nog niet is gebeurd, zijn de algemeen directeur en de team manager(s) in beginsel bevoegd om de aan hen gemandateerde bevoegdheden – verder dan in het mandaatregister wordt aangegeven – door te mandateren (ondermandaat) aan onder hen werkende medewerkers. Van deze bevoegdheid wordt geen gebruik gemaakt dan na een daartoe strekkend besluit van burgemeester en wethouders of van de burgemeester, ieder voor zover het hun of zijn bevoegdheden betreft.

  • 3.

    De mandaatgever kan de in het mandaatregister aangeduide functionarissen per geval of in het algemeen instructies geven met betrekking tot de uitoefening van de gemandateerde bevoegdheid.

  • 4.

    Mandaat en ondermandaat doen geen afbreuk aan de in de organisatieregeling vastgelegde verantwoordingslijnen.

  • 5.

    Indien de uitoefening van de in het mandaatregister opgenomen bevoegdheden het beslissen over de besteding van budgetten met zich meebrengt, maakt dit onderdeel uit van het vermelde mandaat. Dit voor zover daarbij de te nemen besluiten niet zullen leiden tot overschrijding van het betreffende budget, zoals opgenomen in de gemeentelijke beleids- en beheersbegroting of beschikbaar gesteld via afzonderlijk krediet en met inachtneming van de in het register opgenomen bijzondere bepalingen.

Artikel 2 (plaatsvervanging)

  • 1.

    Mandaten worden gegeven aan een functionaris. Niet aan een persoon. Degene die hem/haar op grond van bestaande werkafspraken in zijn/haar functie vervangt kan krachtens hetzelfde mandaat besluiten nemen.

  • 2.

    Als een extern persoon wordt ingehuurd als vervanger is de mandaatstructuur ook op hem/haar van toepassing.

Artikel 3 (geen mandaat)

Deze mandaatverlening geldt niet voor de bevoegdheid tot:

  • 1.

    het vaststellen van algemeen verbindende voorschriften;

  • 2.

    het vaststellen van beleidsregels;

  • 3.

    het beslissen op een bezwaar- of een beroepschrift.

Artikel 4 (afstemming)

  • 1.

    Indien een voorgenomen besluit meer dan één afdeling of sector aangaat, dient overeenstemming te bestaan over de wijze van afdoening.

  • 2.

    Bij het ontbreken van deze overeenstemming wordt de zaak voorgelegd aan burgemeester en wethouders of aan de burgemeester, inclusief de van elkaar afwijkende standpunten.

Artikel 5 (ondertekening)

Bij publiekrechtelijke handelingen is het ondertekeningsmandaat impliciet gegeven. Een krachtens mandaat genomen besluit alsmede de op de gemandateerde bevoegdheden betrekking hebbende brieven, worden door de (onder)gemandateerde als volgt ondertekend.

 

Namens het college van burgemeester en wethouders / de burgemeester van Gemert-Bakel,

Functie mandaatontvanger

(Handtekening)

Naam mandaatontvanger

Artikel 6 (geen ondertekeningsmandaat)

De (onder)gemandateerde mag geen gebruik maken van de bevoegdheid tot ondertekening van besluiten en correspondentie indien:

  • a.

    de wens daartoe door of namens burgemeester en wethouders of de burgemeester kenbaar is gemaakt;

  • b.

    het correspondentie betreft die is gericht aan de gemeenteraad met inachtneming van de doorzendplicht;

  • c.

    het correspondentie betreft waarvan ondertekening uit oogpunt van representatie van de gemeente gewenst is;

  • d.

    zich na de beslissing nieuwe feiten voordoen of bekend worden als gevolg waarvan het besluit heroverweging verdient of aan het besluit alsnog bestuurlijke, politieke of andere zwaarwegende aspecten verbonden raken;

  • e.

    het de formele verzending van besluiten van de gemeenteraad betreft en brieven uitgaande van de gemeenteraad.

Artikel 7 (volmacht en machtiging)

Deze mandaatregeling is van overeenkomstige toepassing op de uitoefening van bevoegdheden op basis van een volmacht of een machtiging.

Artikel 8 (mandaatregister)

  • 1.

    Het bij dit besluit behorende mandaatregister en zoals dit register nadien zal worden gewijzigd, geeft een overzicht van de bevoegdheden welke worden geacht te zijn gemandateerd en welke worden geacht te zijn ondergemandateerd.

  • 2.

    De aan enkele externe partijen gemandateerde bevoegdheden maken deel uit van dit mandaatregister.

Artikel 9 (openbaarheid)

Het mandaatregister is openbaar en ligt voor een ieder ter inzage.

Artikel 10 (wijzigingen)

De in het mandaatregister opgenomen (onder)mandaten worden geacht te zijn gewijzigd, ingetrokken of vervallen voor zover en op het tijdstip dat de hierin genoemde wetten, regelingen, beschikkingen en verordeningen zijn gewijzigd, ingetrokken of vervallen.

Artikel 11 (inwerkingtreding en vervallen verklaring)

Dit besluit treedt de dag na publicatie in werking.

Artikel 12 (citeertitel)

Deze regeling kan worden aangehaald als Mandaatregeling gemeente Gemert-Bakel 2014.

 

Aldus vastgesteld op 14 januari 2014.

het college van burgemeester en wethouders,

de secretaris,

A.A.T.G.Jansen MBA

de burgemeester,

Drs. J. vanZomeren

De Burgemeester van Gemert-Bakel,

Drs. J. vanZomeren

Mandaatregister algemeen

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

AD = algemeen directeur

 

Mandaat aan AD

TM = teammanager

 

 

Mandaat aan TM

MW = medewerker

 

 

 

Mandaat aan MW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Afdoen van correspondentie van eenvoudige aard.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

2.

Het versturen van brieven die uitsluitend mededelingen, inlichtingen of informatie bevatten (zogenaamde feitelijke informatie) en het verstrekken van statistische gegevens.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

3.

Vaststellen van standaard (aanvraag-) formulieren.

B&W

Burg.

AD

TM

 

 

 

 

4.

Indienen van aanvragen om vergunning, ontheffing, vrijstelling of toestemming.

B&W

Burg.

AD

TM

 

 

 

 

5.

Verzenden/verstrekken van ontvangstbevestigingen.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

6.

Doorzenden van stukken die voor anderen bestemd zijn.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

7.

Opvragen van inlichtingen en stukken aan derden.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

8.

Verrichten van handelingen ter voorbereiding van besluiten, zoals ter inzage leggen van stukken, horen, gelegenheid geven tot indiening zienswijzen en besluiten tot het achterwege laten daarvan, stellen termijn voor aanvulling gegevens, opschorten, mededeling overschrijding beslistermijn (verdaging) etc.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Voor zover voorgeschreven in wettelijke procedures en/of opgenomen in gemeentelijke procesbeschrijvingen

9.

Advies vragen bij adviesinstanties ter voorbereiding van besluiten.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Voor zover voorgeschreven in wettelijke procedures en/of opgenomen in gemeentelijke procesbeschrijvingen en passend binnen de begrotingsbudgetten.

10.

Bekendmakingen / publicaties / kennisgevingen in dag- en nieuwsbladen en langs de elektronische weg (Gemeentebladen, Staatscourant, etc.).

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Bekendmakingen van, van rechtswege verleende vergunningen vallen ook onder het mandaat.

11.

Verrichten van processuele handelingen, voeren van verweer en het vertegenwoordigen van de gemeenteraad, het college of de burgemeester in bezwaarschriftenprocedures.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Bezwaar agenderen voor de Poho.

12.

Uitnodigingen belanghebbenden t.b.v. hoorzitting, vergadering, bijeenkomst.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

13.

Besluiten tot het niet in behandeling nemen aanvraag.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

14.

Een aanvrager in de gelegenheid stellen zijn aanvraag aan te vullen.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

15.

Vragen van vrijblijvende adviezen, vrijblijvende offertes en kostenindicaties.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

16.

Verlengen / verdagen / opschorten beslistermijn (vergunningen / ontheffingen / beslissingen op bezwaar) conform de geldende wetgeving.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

17.

Het vaststellen van de verschuldigdheid en de hoogte van een dwangsom o.g.v. 4:18 Awb.

B&W

Burg.

AD

TM

 

 

 

 

18.

In rekening brengen van vergoedingen voor door de gemeente geleverde diensten en/of goederen.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

19.

Aanvragen van subsidies aan ministeries en/of provincie en het voeren van overleg daarover.

B&W

Burg.

AD

TM

 

 

 

 

20.

Doen van aangifte bij de politie i.h.k.v. uitvoering agressieprotocol en ingeval van vandalisme, diefstal e.d. m.b.t. gemeentelijke eigendommen en zaken in gemeentelijk beheer.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Bespreken in het Poho.

21.

Toepassen van de regelingen m.b.t.(regulier) verlof.

B&W

AD

TM

 

 

 

Zowel toekennen als afwijzen.

22.

Opstellen ontwikkelingsgesprek.

Vaststellen beoordeling.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

23.

Ziek- en herstelmeldingen, re-integratie activiteiten.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

24.

Accorderen nevenactiviteiten.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

25.

Accorderen gewerkte uren derden. Accorderen kosten op declaratiebasis medewerkers.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

26.

Overschrijven verlof.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

27.

Toestemming deelname aan studiebijeenkomsten, congressen, dienstreizen, e.d.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

28.

Uitvoering bevoegdheden ingevolge hoofdstukken 4 (melding en onderzoek), 5 (informatieverstrekking betrokkene) en 6 (rechten betrokkene) van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp).

B&W

AD

TM

 

 

 

 

29.

Afdoen van klachten met betrekking tot de onderwerpen die behoren tot het (inhoudelijke) werkterrein van de afdeling.

B&W

AD

TM

 

 

 

Klachten inzake onheuse bejegening tegen een ambtenaar vallen onder de klachten coördinator (KCI).

30.

Opdragen van meer- en minderwerk.

B&W

AD

TM

 

 

 

Mits vallend onder het budget.

31.

Het versturen van facturen.

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

32.

Inkopen van leveringen, diensten en werken.

B&W

AD

TM

 

 

 

Conform inkoopstrategie.

Mandaatregister Algemeen Directeur

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

AD = algemeen directeur

 

Mandaat aan AD

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Wijzigen dienstverband medewerkers.

B&W

AD

 

 

 

 

Conform regelgeving.

Binnen de ruimte (financiële dekking)

1. Bevordering, demotie;

2. Omvang dienstverband;

3. Inpassing functie of organisatieonderdeel.

2.

Toekennen individuele toelagen, gratificaties of uitkeringen medewerker.

B&W

AD

 

 

 

 

Conform regelgeving, inclusief vaststellingsovereenkomsten.

3.

Toekennen verplaatsingskosten medewerker.

B&W

AD

 

 

 

 

 

4.

Toekennen disciplinaire straffen medewerkers.

B&W

AD

 

 

 

 

 

5.

Accorderen uitwisseling arbeidsvoorwaarden.

B&W

AD

 

 

 

 

Instemming medezeggenschap. Bij akkoord belastingdienst of andere externe partij en binnen de financiële ruimte.

6.

Ontslag medewerkers op eigen verzoek en in dat kader beslissen over terugbetalingsregelingen conform overeenkomsten;

Hypotheekafspraken conform hypotheekregeling en B&W besluiten;

Vaststellen uitwerkperiode / datum ontslag.

B&W

AD

 

 

 

 

Met uitzondering van:

1. Strafontslag (8:13 CAR), en

2. Ontslag niet op eigen verzoek:

- Reorganisatieontslag (8:3 CAR)

- Arbeidsongeschiktheidsontslag (8:5 CAR)

- Ontslag wegens ongeschiktheid / onbekwaamheid (8:6 CAR)

- Overige ontslaggronden (8:7 en 8:8 CAR)

Vooraf bespreken in het Poho.

7.

Vaststellen opleidingsplan.

B&W

AD

 

 

 

 

 

8.

Toestemming inhuur derden.

B&W

AD

 

 

 

 

 

9.

Openstellen vacatures.

B&W

AD

 

 

 

 

Binnen de formatieve ruimte (financiële dekking).

Opstellen vacaturetekst en vaststellen selectiecommissie door teammanager in overleg met P&O.

10.

De aanwijzing van functionarissen als comptabele en medewerker betalingsverkeer

B&W

AD

 

 

 

 

 

11.

Vaststellen wijzigingen CAR / UWO, inclusief bijlagen.

B&W

AD

 

 

 

 

Conform LOGA afspraken.

12.

Vaststellen plaatselijke rechtspositieregelingen.

B&W

AD

 

 

 

 

Instemming medezeggenschap.

13.

Aanstelling / benoeming medewerkers inclusief het vaststellen van de arbeidsvoorwaarden.

B&W

AD

 

 

 

 

 

14.

Goedkeuring inkoopstrategie.

B&W

AD

 

 

 

 

Tot een bedrag van maximaal € 100.000,-

15.

Beschikken op alle rechtspositionele aanspraken op grond van CAR/UWO, LOGA akkoorden en gemeentelijke rechtspositie en regelgeving.

B&W

AD

 

 

 

 

 

Mandaatregister Team Advies en Ondersteuning (A&O)

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

AD = algemeen directeur

 

Mandaat aan AD

TM = teammanager

 

 

Mandaat aan TM

MW = medewerker

 

 

 

Mandaat aan MW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Het aansprakelijk stellen van derden voor schade toegebracht aan gemeente eigendommen en het voeren van de daarmee verband houdende correspondentie.

B&W

 

AD

TM

 

 

 

 

2.

Het beslissen op verzoeken om informatie op grond van de Wet openbaarheid van bestuur.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers van juridische zaken.

3.

Het besluiten over een verzoek om het treffen van een betalingsregeling.

B&W

Burg.

AD

TM

 

 

 

Voor zover dit valt onder het werkterrein van juridische zaken (o.a. op het gebied van handhaving).

Vooraf bespreken in het Poho.

4.

Het in ontvangst nemen van een dagvaarding / deurwaardersexploot / overige juridische stukken.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers van juridische zaken.

5.

Werving en selectieprocedure

B&W

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers van P&O.

Conform procedure:

1) Advertenties plaatsen,

2) sollicitanten uitnodigen, ondertekeningsmandaat: medewerker personeelsadministratie

3) sollicitanten afschrijven, ondertekeningsmandaat: medewerker personeelsadministratie

4) Verklaring omtrent gedrag aanvragen

5) Afsluiten stage overeenkomsten

6.

Verrichten van processuele handelingen, voeren van verweer en het vertegenwoordigen van de gemeenteraad, het college of de burgemeester in procedures bij administratieve rechter.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Bij beroepszaken via VKA kenbaar maken.

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers van juridische zaken.

7.

Doen uitgaan van brieven (incl. aanschrijvingen), gericht op de indiening van wettelijk voorgeschreven aanvragen om een vergunning of ontheffing.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers van juridische zaken.

8.

Doen uitgaan van voorwaarschuwingen, (geen formele vooraankondiging) gericht op de naleving van wettelijke voorschriften.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers van juridische zaken.

9.

Uitvoeren van werkzaamheden, die voortvloeien uit genomen besluiten tot het uitoefenen van bestuursdwang en het opleggen van een last onder dwangsom (o.a. brieven tot stuiting verjaring), inclusief het ondertekenen van correspondentie daarover.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers van juridische zaken.

10.

De schriftelijke vastlegging van het besluit tot het stilleggen van de bouw-, sloop- en gebruikswerkzaamheden van een bouwwerk op grond van artikel 5:17 van de Wabo.

B&W

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers van juridische zaken.

11.

Het beslissen op een verzoek om handhaving.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

Mandaatregister Team Vergunning en Toezicht (V&T)

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

AD = algemeen directeur

 

Mandaat aan AD

TM = teammanager

 

 

Mandaat aan TM

MW = medewerker

 

 

 

Mandaat aan MW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Het behandelen en beslissen op aanvragen om een vergunning /ontheffing op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening, Drank- en horecawet.

B&W

Burg.

AD

TM

 

 

 

 

2.

Het behandelen en beslissen op een aanvraag o.g.v. de wet op de Kansspelen en de daarbij gerelateerde verordening.

Burg.

AD

TM

 

 

 

 

3.

Het verbieden van bijeenkomsten als bedoeld in artikel 7c van de Wet op de kansspelen.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

4.

Het aanvragen van omgevingsvergunningen.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

5.

Het behandelen en beslissen op een aanvraag om een omgevingsvergunning o.g.v. de Wabo.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Voor zover deze taken niet bij de Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB) zijn neergelegd.

In overeenstemming met het principebesluit van het college tot afwijken en/of vrijstelling van het bestemmingsplan en/of welstand.

6.

Intrekken / wijzigen van omgevingsvergunningen (Wabo), vergunningen op grond van de APV en de Drank- en horecawet.

B&W

Burg.

AD

TM

 

 

 

Inzake de Wabo geldt dat voor zover deze taken niet bij de Omgevingsdienst Zuid-oost Brabant (ODZOB) zijn neergelegd.

7.

Het doorbreken van de aanhouding o.g.v. de Wabo.

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

8.

Het stilleggen van bouw-, sloop- en gebruikswerkzaamheden van een bouwwerk op grond van artikel 5:17 van de Wabo.

B&W

AD

TM

MW

 

 

Portefeuillehouder informeren via brief of Poho.

Inzake de Wabo geldt dat voor zover deze taken niet bij de Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB) zijn neergelegd.

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de toezichthoudende medewerkers.

9.

Het verlenen van vrijstelling o.g.v. artikel 6 van de Woningwet.

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

10.

Het verstrekken van opdrachten aan een adviesbureau tot het uitbrengen van een advies of een rapport.

B&W

AD

TM

 

 

 

TM uitsluitend bevoegd tot een maximale bedrag van € 25.000,-.

11.

Het behandelen en beslissen op een aanvraag om een ontheffing o.g.v. artikel 10.63 Wet milieubeheer.

B&W

AD

TM

 

 

 

Uitsluitend ten behoeve van het verbranden van snoeihout in het buitengebied.

12.

Het vaststellen van de totale legeskosten van een omgevingsvergunning.

B&W

Ad

TM

MW

 

 

 

13.

Toezicht conform de Awb, Gemeentewet, Wet algemene bepalingen omgevingswet (Wabo), Algemene plaatselijke verordening, Drank- en horecawet, Wet gemeentelijke basis administratie, Wet Kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen (Wkkp).

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Inzake de Wabo geldt dat voor zover deze taken niet bij de Omgevingsdienst Zuidoost Brabant (ODZOB) zijn neergelegd.

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de toezichthoudende medewerkers.

14.

Verlenen van een vergunning o.g.v. de Leegstandswet.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

15.

Het doen van aanvragen om inlichtingen op grond van artikel 9 tot en met 13 van de Wet justitiële gegevens

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Ten behoeve van besluiten op de Wet op de kansspelen, Drank- en horecawet.

16.

Het beslissen op verzoeken tot ontheffing op grond van de Zondagswet.

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

17.

Het vaststellen van een (huis)nummer aan verblijfsobjecten.

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

18.

Het toezenden van ontwerp-, structuur- en bestemmingsplannen aan de provincie en de overige adviesinstanties.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

19.

Het toezenden van restcapaciteiten van bestemmingsplannen.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

20.

Het toetsen en goedkeuren van archeologische rapportages; het goedkeuren en ondertekenen van Programma’s van Eisen en het nemen van selectiebesluiten in het kader van de archeologische monumentenzorgcyclus (AMZ-cyclus) op grond van de Wet op de archeologische monumentenzorg

B&W

AD

TM

MW

 

 

Het nemen van een selectiebesluit in het geval van een definitieve opgraving of fysiek beschermen blijft voorbehouden aan het college.

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerker archeologie.

21.

Het behandelen en besluiten op aanvragen om ontheffing van de Winkeltijdenwet.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

22.

Het behandelen en besluiten op aanvragen o.g.v. de marktverordening.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

23.

Het beslissen op uitkeringen in het kader van het monumentenspaarfonds.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

24.

Verlenen van ontheffingen van verkeersmaatregelen o.g.v. 87 RVV 1990

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

25.

Het aanstellen van verkeersregelaars conform artikel 56 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer en artikel 5 van de Regeling verkeersregelaars.

Burg.

AD

TM

 

 

 

 

26.

Het voeren van correspondentie in het kader van de behandeling van aanvragen om vergunningen, ontheffingen en andere verzoeken die aan het gemeentebestuur zijn gericht.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

Mandaatregister Team Bedrijfsvoering (BV)

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

AD = algemeen directeur

 

Mandaat aan AD

TM = teammanager

 

 

Mandaat aan TM

MW = medewerker

 

 

 

Mandaat aan MW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Het aangaan en uitlenen van leningen met een looptijd van één jaar.

B&W

AD

TM

 

 

 

Met inachtneming van het Treasury Statuut.

2.

Salarisafhandeling.

B&W

AD

TM

MW

 

 

Conform binnen regelgeving.

3.

Accorderen salarisuitbetaling.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

4.

Afdoening van besluiten tot het aangaan van overeenkomsten i.z.

a. vaste geldleningen

b. kasgeldleningen

c. rekening courant overeenkomsten

d. rekening courantovereenkomsten gesubsidieerde instellingen

e. belegging van overtollige middelen.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

5.

Het aankopen van kantoorbenodigdheden (kleine kantoorapparaten en alle mogelijke gebruiks- en verbruiksartikelen) en schoonmaakmiddelen.

B&W

 

AD

TM

MW

 

 

 

6.

Het aankopen en huren van kantoormeubilair, stoffering en grote apparatuur.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

7.

De aanschaf van en het verlenen van opdrachten voor levering van automatiseringsapparatuur, randapparatuur en daarmee verband houdende infrastructurele maatregelen (incl. telefonie) tot €20.000,00.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

8.

Het afsluiten van onderhoudscontracten ten behoeve van automatiseringsapparatuur, e.d.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

9.

a. Het toetsen van de in het register van de Basisadministratie adressen en gebouwen (BAG) op te nemen brondocumenten aan de algemene en bijzondere vereisten voor inschrijving;

b. Het opstellen en ondertekenen van een formaliseringdocument/proces verbaal in die gevallen waar geen regulier brondocument voor handen is;

c. Vaststellen van de afbakening van panden, verblijfsobjecten, standplaatsen en ligplaatsen;

d. Het uitgeven van inschrijfnummers en identificatienummers;

e. Het inschrijven van documenten in het register en het opnemen van gegevens daarover in de registratie;

f. Het aanbrengen van wijzigingen in de registratie op basis van in een document neergelegde resultaten van een ambtshalve onderzoek naar mogelijke onjuistheden in de registratie;

g. Het verwerken van mutaties in de administratie;

h. Het waarmerken van afschriften van brondocumenten;

i. Het op verzoek verstrekken van afschriften of uittreksels uit het register en registratie;

j. De bevoegdheid en in het geval van een daartoe strekkend signaal van een afnemer de plicht tot het doen van een onderzoek naar de juistheid van de opgenomen gegevens;

k. Het herstellen van fouten en doorvoeren van correcties;

l. Het (doen) verstrekken van berichten aan de Landelijke Voorziening.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is enkel van toepassing op de BAG beheerder(s).

 

a. jaarlijks verslag moet verslag worden gedaan van de wijze waarop van de bevoegdheid gebruik is gemaakt;

b. de beheerder mag de bevoegdheden door mandateren aan de waarnemend beheerder, dan wel machtigen tot het verrichten van de feitelijke handelingen behorende tot de bevoegdheden;

c. de feitelijke handelingen genoemd onder h en i mogen worden doorgemandateerd aan medewerkers van de balie;

d. geschillen omtrent de toepassing van dit mandaat en machtiging worden voorgelegd aan het college.

10.

Het bewerken en afhandelen van de krachtens de Kieswet en het Kiesbesluit vastgestelde formulieren.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

11.

Toestemming opgraven / herbegraven.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

12.

Verlof geven tot uitstel van begraving / verbranding ex artikel 17 wet op de Lijkbezorging.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

13.

Aanschrijvingen m.b.t. begraafplaatsadministratie.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

14.

Benoeming voorzitters. (plaatsvervangend) leden stembureaus.

B&W

Burg.

AD

TM

 

 

 

 

15.

Toekennen huisnummers.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

Mandaatregister Team Klantcontacten en Informatievoorziening (KCI)

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

AD = algemeen directeur

 

Mandaat aan AD

TM = teammanager

 

 

Mandaat aan TM

MW = medewerker

 

 

 

Mandaat aan MW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Het in ontvangst nemen en voor ontvangst ondertekenen van aangetekende stukken en pakketten en poststukken.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is enkel van toepassing op de bode(s) en receptioniste(s).

2.

Het verzenden van een ontvangstbevestiging van bij het gemeentebestuur ingekomen brieven.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

3.

Het aankopen van boeken en tijdschriften e.d. en het afsluiten van abonnementen.

B&W

 

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is enkel van toepassing op de senior medewerkers.

4.

Het verlenen van paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

5.

Het verzoeken om inlichtingen en advisering inzake naturalisatie.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

6.

Afgifte van: gewaarmerkte afschriften en verklaringen uit de Gemeentelijke Basis Administratie, bewijzen van Nederlanderschap (geen reispapieren zijnde), attestatie de Vita, verklaringen van voorgenomen vestiging / vertrek, Verklaring omtrent inkomen en Vermogen.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

7.

Legalisatie van handtekeningen.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

8.

Doen van aanvragen om inlichtingen op grond van artikel 9 tot en met 13 van de Wet justitiële gegevens.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Ten behoeve van de uitvoering van de Paspoortwet (artikel 20 Besluit Justitiële Gegevens).

Ten behoeve van de beoordeling van verzoeken tot verkrijging van het Nederlanderschap op grond van de Rijkswet op het Nederlanderschap (artikel 16, onder b Besluit Justitiële Gegevens).

9.

Het namens de minister uitreiken van de bevestiging van het Nederlanderschap.

B&W

Burg

AD

TM

MW

 

 

 

10.

Afdoen van klachten wegens onheuse bejegening gericht tegen een bestuursorgaan, een lid van een bestuursorgaan of een ambtenaar.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Met in achtneming van het Protocol interne klachtenbehandeling gemeente Gemert-Bakel.

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de klachten coördinator.

11.

De aanschaf van en het verlenen van opdrachten voor tot €20.000,00.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

12.

Het afsluiten van onderhoudscontracten ten behoeve van programmatuur.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

13.

Het voeren van onderzoeken in het kader van de wet BRP en het versturen van daarmee gepaard gaande correspondentie.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

 

14.

Het opmaken van verklaringen onder ede in het kader van de wet BRP.

B&W

Burg.

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is enkel van toepassing op de ambtenaar burgerlijke stand.

15.

Het voeren van correspondentie in het kader van de wet BRP inzake wijziging van persoonsgegevens.

 

 

 

 

 

 

 

16.

Verstrekken van gegevens uit de basisregistratie personen zoals is vastgelegd in de wet BRP.

B&W

Burg

AD

TM

MW

 

 

 

17.

Verklaring van overbrenging van archiefbescheiden (artikel 9, lid 3 van het archiefbesluit).

B&W

Burg.

AD

TM

 

 

 

 

18.

Verklaring van vernietiging van archiefbescheiden (artikel 8 van het archiefbesluit).

B&W

Burg.

AD

TM

 

 

 

 

Mandaatregister Team Sociaal Domein (SD)

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

AD = algemeen directeur

 

Mandaat aan AD

TM = teammanager

 

 

Mandaat aan TM

MW = medewerker

 

 

 

Mandaat aan MW

Leerplichtambtenaar

 

 

 

 

Leerplichtambtenaar

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Het nemen van beslissingen op verzoeken om kwijtschelding van gemeentelijke belastingen.

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

2.

Het beslissen tot ontheffing leerplicht o.g.v. de Leerplichtwet, m.u.v. artikel 11 onder g.

B&W

AD

TM

 

Leerplichtambtenaar

 

Artikel 11 onder G, sub art 14 lid 3 aanvullende bevoegdheid leerplichtambtenaar. Niet namens BW maar eigen bevoegdheid.

3.

Het behandelen en besluiten op aanvragen om een subsidie, conform de geldende regelgeving.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

4.

Het wijzigen, intrekken, terugvorderen van subsidies alsmede het, toekennen / verstrekken van voorschotten m.b.t. de subsidies.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

5.

Het behandelen en besluiten op een aanvraag om leerlingenvervoer.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

6.

Het voeren van correspondentie met vervoersbedrijven m.b.t. het vervoeren van leerlingen i.h.k.v. leerlingenvervoer.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

7.

Het voeren van correspondentie met het ministerie m.b.t. vergoedingen onderwijs.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

8.

Het verzoeken om opname op onderwijshuisvesting v.w.b. de vervolgprocedure na een raadsbesluit.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

10.

Het behandelen en besluiten op aanvragen o.g.v. de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo).

B&W

AD

TM

MW

 

 

Het mandaat aan de medewerkers is beperkt tot een bedrag van maximaal € 10.000,-.

Conform beleid en regelgeving.

11.

Het wijzigen, intrekken, terugvorderen van een voorziening op grond van de Wmo.

B&W

AD

TM

 

 

 

Conform beleid en regelgeving.

12.

Het behandelen en besluiten inzake de Wet Inburgering, re-integratie, steunfonds, kwijtscheldingen en schulden collectieve verzekering.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

13.

Het uitvoeren van de Wet kinderopvang en kwaliteitseisen peuterspeelzalen, het nemen van besluiten op grond van deze wet.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

14.

Het besluiten op aanvragen om een Gehandicaptenparkeerkaart.

B&W

 

AD

TM

MW

 

 

Overeenkomstig medisch advies.

Mandaatregister Team Openbaar Beheer (OB)

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

AD = algemeen directeur

 

Mandaat aan AD

TM = teammanager

 

 

Mandaat aan TM

MW = medewerker

 

 

 

Mandaat aan MW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Opdragen van meer- en minderwerk bij de in uitvoering zijnde werken.

B&W

AD

TM

 

 

 

Mits vallende binnen ruimte en doelstellingen budget.

Portefeuillehouder informeren in Poho.

2.

Het aanvragen van een omgevingsvergunning.

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

3.

Het aanstellen van verkeersbrigadiers.

Burg.

AD

TM

 

 

 

 

4.

Het verlenen / vragen van toestemming aan nutsbedrijven voor het leggen van kabels en leidingen.

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

5.

Het nemen van verkeersmaatregelen

B&W

AD

TM

MW

 

 

Portefeuillehouder informeren via kopie brief / Poho.

6.

Het uitvoeren van werkzaamheden t.b.v. kermissen.

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

7.

Beslissen op aanvragen / uitvoering om aanleg van (extra) parkeervoorzieningen.

B&W

AD

TM

MW

 

 

Verzoek moet passen binnen vastgestelde criteria en aanleg moet binnen het beschikbare budget vallen.

Portefeuillehouder informeren via kopie brief / Poho.

9.

Het organiseren van aanbestedingen van werken, diensten en leveringen.

B&W

AD

TM

 

 

 

 

10.

Verlenen van opdrachten en gunnen van werken, levering materiaal, levering materialen en van diensten.

B&W

AD

TM

 

 

 

Conform inkoopstrategie.

Conform budget.

Mandaatregister Team Strategie, Programma en Projecten (SPP)

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

AD = algemeen directeur

 

Mandaat aan AD

TM = teammanager

 

 

Mandaat aan TM

MW = medewerker

 

 

 

Mandaat aan MW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Het behandelen en sluiten tot een ontheffing van het anti speculatiebeding.

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

2.

Het toezenden van overeenkomsten inzake aan- en verkoop, verhuur, verpachting, erfpacht, opstal en ingebruikgeving.

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

3.

Het geven van opdrachten aan taxateur / aankoper tot het verrichten van taxaties.

B&W

AD

TM

MW

 

 

 

Mandaatregister ODZOB

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

DO = directeur ODZOB

 

Mandaat aan DO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Het nemen van besluiten die voortvloeien uit de opdracht aan de omgevingsdienst, zoals vastgelegd in de artikelen 3, 4 en 5 van de gemeenschappelijke regeling Omgevingsdienst Zuidoost-Brabant (ODZOB), d.d. 31 januari 2013, de dienstenovereenkomst tussen de gemeente Gemert-Bakel en de omgevingsdienst en de bij de overeenkomst jaarprogramma’s en bijzondere opdrachten.

B&W

DO

 

 

 

 

Het mandaat ziet niet op:

a. Het beslissen op bezwaarschriften, als bedoeld in artikel 6:4 Awb;

b. besluiten die leiden tot de vaststelling of wijziging van gemeentelijke beleidskaders of beleidsregels als bedoeld in artikel 1:3 van de Awb;

c. besluiten tot het aangaan van convenanten;

d. besluiten tot het al dan niet honoreren van schadeclaims van derden of het afkopen van mogelijke geschillen, m.u.v. schadeclaims die vallen onder de werking van een vastgestelde publiekrechtelijke regeling;

e. beluiten tot het voeren van rechtsgedingen en van bezwaar- en beroepsprocedures;

f. besluiten tot het weigeren van een vergunning of ontheffing, tenzij de toepasselijke regeling geen ruimte laat voor een andere beslissing;

g. besluiten tot het opleggen van een last onder bestuursdwang indien de last betrekking heeft op de gehele of gedeeltelijke sluiting van een inrichting in zin van artikel 1.1, eerste lid, Wet milieubeheer;

h. besluiten waarbij toepassing wordt gegeven aan artikel 3 van de Wet bevordering integriteitsbeoordeling door het openbaar bestuur.

Mandaatregister Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW)

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

DRDW = directeur RDW

 

Mandaat aan DRDW

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Verlenen van een ontheffing ingevolge artikel 149, eerste lid, onderdeel d van de Wegenverkeerswet 1994 juncto artikel 7.1 van het Voertuigreglement en juncto artikel 87 van het reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 in casu het verlenen van ontheffing van het bepaalde in de afdelingen 3, 12, 13 en 18 van hoofdstuk 5 van het Voertuigreglement voor de eisen en voorwaarden, aan de inrichting en belading van deze voertuigen gesteld en ten aanzien van het rijden met deze voertuigen waarvan de afmetingen en massa's, inclusief de lading, de wettelijke maxima overschrijden.

B&W

DRDW

 

 

 

 

Artikel 1, lid 3

voor zover noodzakelijk voor en direct samenhangend met de uitvoering van bijzondere transporten.

 

Artikel 3

In de te nemen beschikkingen dienen de voertuigen waarvoor deze worden afgegeven dan wel geweigerd, de wegen en weggedeelten waarvoor de ontheffing geldt te worden vermeld.

De beschikkingen worden overeenkomstig het bepaalde in artikel 7:3 van het Voertuigreglement alsmede het bepaalde in artikel 3:45 van de Algemene wet bestuursrecht verleend danwel geweigerd.

 

Artikel 4

1 De ontheffingen kunnen alleen worden verleend voor de navolgende wegen:

• West-om - Vondellaan - Boekent

• Komweg – Zandstraat

• Kruiseind - Zuid-Om - De Stap

• Pandelaar - Oost-om - St. Antoniusstraat - Scheiweg - Oude Molenweg

• Hoevensebaan

• Weijer

• Kaak

• Stippelberg

• Kruisberglaan

• Ripsestraat

• Oploseweg

 

2 Voor een voertuig dat een of meer bij dit besluit genoemde grenswaarden overschrijdt wordt geen ontheffing veleend, dan na voorafgaande toestemming van burgemeester en wethouders.

Voertuig inclusief lading:

• lengte trekker-opleggercombinatie 27.00 m

• engte vrachtauto-aanhangwagen 27.00 m

• vooruitstekende lading t.o.v. midden stuurwiel 6.00 m

• idem voor voorzijde aanhangwagen 8.00 m

• massa voertuig(combinatie) (treingewicht) 60 ton

 

Voertuigen exclusief lading:

• lengte onbeladen voertuigcombinatie 27.00 m

• breedte 3.00 m

• massa voertuig(combinatie) (treingewicht) 60 ton

 

Artikel 5

1. De te verlenen ontheffingen worden onderscheiden in langlopende en incidentele ontheffingen

A. Langlopende ontheffingen worden verleend

a. voor een geldigheidsduur van maximaal drie jaren

b. uitsluitend voor wegen genoemd in artikel 4, lid 1

B. Incidentele ontheffingen worden verleend:

a. voor maximaal twee, of in bijzondere gevallen verband houdende met de uitvoering van projecten, voor drie maanden;

b. uitsluitend voor de wegen genoemd in artikel 4, lid 1;

c. onder de voorwaarde dat de vervoerder de gemeente van tevoren moet informeren over het tijdstip waarop het transport zal of de transporten zullen plaatsvinden.

2. Ontheffingen worden verleend voor niet meer dat één voertuig of voertuigcombinatie. In beschikkingen strekkende tot verlening van een incidentele ontheffing kunnen, ter vervanging van het eerst opgegeven voertuig of de eerst opgegeven voertuigcombinatie, de kentekens of registratiebedrijven van maximaal drie andere voertuigen of voertuigcombinaties worden opgenomen.

 

Artikel 6

De gemandateerde dient de houder van de ontheffing erop te wijzen dat deze zich vooraf dient te overtuigen van de mogelijkheid van transport over de te berijden wegen.

 

Artikel 7

De gemandateerde zendt afschriften van zijn beschikkingen op basis van dit mandaat per omgaande toe aan het college van burgemeester en wethouders.

 

Artikel 8

De leges die verschuldigd zijn voor de behandeling van de ontheffing aanvraag worden geïnd door de gemandateerde.

 

Artikel 9

1. Per ontheffingaanvraag draagt de gemandateerde 30/65 af aan het college van burgemeester en wethouders. Het overige deel behoudt de gemandateerde.

2. De gemandateerde ontvangt buiten het gestelde in het eerste lid geen vergoeding voor de op grond van het mandaat uitgevoerde werkzaamheden.

3. In januari van ieder jaar wordt het aan burgemeester en wethouders toekomende aandeel van de legesopbrengsten, dat in het voorafgaande jaar door gemandateerde geïnd is, aan het college afgedragen.

 

Artikel 10

De gemandateerde verschaft het college van burgemeester en wethouders per kwartaal een overzicht van de geïnde legesbedragen en eventuele openstaande vorderingen.

 

Artikel 11

Met ingang van de dag van inwerkingtreding van het wetsvoorstel tot wijziging van de Wegenverkeerswet 1994, houdende regeling van de verzelfstandiging van de Rijksdienst voor het wegverkeer, wordt:

1. De bevoegdheid als bedoeld in artikel 1 gemandateerd aan de directeur van de Dienst Wegverkeer;

2. In dit besluit wordt dan "Rijksdienst voor het Wegverkeer" telkens vervangen door "Dienst Wegverkeer".

 

Artikel 12

Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag waarop de schriftelijke mededeling van de gemandateerde is ontvangen waarin wordt ingestemd met het verleende mandaat.

Mandaatregister Commissiebezwaarschriften

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

VZ = voorzitter commissie

 

Mandaat aan VZ

TM = teammanager

 

 

 

MW = medewerker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

De bevoegdheden en verplichtingen ingevolge de Algemene wet bestuursrecht die verband houden met een ingekomen bezwaarschrift waarop de Regeling commissie bezwaarschriften van toepassing is, waaronder in elk geval de bevoegdheden en/of verplichtingen ingevolgde te artikelen:

- 2:1, tweede lid (verlangen schriftelijke machtiging)

- 6:6, voor wat betreft het de indiener stellen van een termijn waarbinnen het verzuim als in dit artikel bedoeld kan worden hersteld (niet voldoen aan vereisten indienen bezwaar- of beroepschrift)

- 6:17, voor zover het betreft de verzending van stukken tijdens de behandeling van het bezwaar- of beroepschrift door de Commissie

- 7:3 (afzien van horen)

- 7:4, tweede lid (ter inzagelegging van stukken)

- 7:6, vierde lid (afzonderlijk horen van belanghebbenden)

- 7:18, tweede en zesde lid (ter inzagelegging van stukken en afzien van ter inzagelegging stukken in verband met geheimhouding).

B&W

VZ

 

 

 

 

 

2.

Uitoefening van de bevoegdheid als genoemd in artikel 2.2, eerste lid van de Algemene wet bestuursrecht, tijdens hoorzittingen (het weigeren van bijstand of vertegenwoordiging door een persoon).

B&W

VZ

 

 

 

 

 

Mandaatregister Intergemeentelijk team financiën

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

AD = algemeen directeur

 

Mandaat aan AD

CO = coördinator intergemeentelijk team

 

 

Mandaat aan CO

MW = medewerker

 

 

 

Mandaat aan MW / COM

COM = comptabele

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Aangifte van te verzekeren objecten.

B&W

AD

CO

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers vallend in het intergemeentelijk team financiën.

2.

Aangiften BTW-afdrachten.

B&W

AD

CO

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers vallend in het intergemeentelijk team financiën.

3.

Uitvoeringsbesluiten voortvloeiende uit de Hypotheekregeling voor gemeentepersoneel.

B&W

AD

CO

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers vallend in het intergemeentelijk team financiën.

Vooraf bespreken in het Poho.

4.

Afdoening periodieke controle op de boeken.

B&W

AD

CO

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers vallend in het intergemeentelijk team financiën.

5.

Vorderingen oninbaar verklaren en afboeken.

B&W

AD

CO

 

 

 

Bedragen onder de € 500,-.

6.

Het aangaan en beëindigen van verzekeringen en het aanmelden van schadegevallen.

B&W

AD

CO

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers vallend in het intergemeentelijk team financiën.

7.

Het inzenden van belastingverordeningen ter goedkeuring aan Gedeputeerde Staten.

B&W

AD

CO

 

 

 

 

8.

Het besluiten over een verzoek om het treffen van een betalingsregeling.

B&W

AD

CO

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de medewerkers vallend in het intergemeentelijk team financiën.

Vooraf bespreken in het Poho.

9.

Het ondertekenen van betalingsopdrachten in verband met aangegane financiële verplichtingen.

B&W

AD

CO

COM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de kassier vallend in het intergemeentelijk team financiën.

De betalingsopdrachten worden gezamenlijk door zowel de comptabele als de kassier getekend.

10.

Het ondertekenen van betalingsopdrachten.

B&W

AD

CO

COM

MW

 

 

Het mandaat aan medewerkers is alleen van toepassing op de kassier vallend in het intergemeentelijk team financiën.

De betalingsopdrachten worden gezamenlijk door zowel de comptabele als de kassier getekend.

Mandaatregister Gerrits & Van Gulick notarissen

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

GVG = ieder van de medewerkers verbonden aan het kantoor van Gerrits & Van Gulick notarissen.

 

Mandaat aan GVG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Compareren bij notariële akten te verlijden voor notariskantoor Gerrits & Van Gulick te Gemert waarbij de gemeente Gemert-Bakel als partij moet zijn vertegenwoordigd ter uitvoering van besluiten van Burgemeester en wethouders van de gemeente Gemert-Bakel.

B&W

GVG

 

 

 

 

 

2.

Compareren bij notariële akten te verlijden voor notariskantoor Gerrits & Van Gulick te Gemert, ingevolge een besluit genomen door het college voor de verlening van bijstand gelden onder verband met hypotheek verstrekt.

B&W

GVG

 

 

 

 

 

3.

Compareren bij notariële akten te verlijden voor notariskantoor Gerrits & Van Gulick te Gemert, ingevolge een besluit genomen door het college, gelden onder verband van hypotheek verstrekt ingevolge de Financieringsregeling Huisvesting gemeentepersoneel.

B&W

GVG

 

 

 

 

 

Mandaatregister Werkplein

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

GSH = gemeentesecretaris gemeente Helmond

 

Mandaat aan GSH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Het nemen van alle beslissingen op het terrein van Werk en Inkomen, Minimaregelingen en Schuldhulpverlening met betrekking tot cliënten van de gemeente Gemert-Bakel, conform het door de gemeente Gemert-Bakel op dit terrein vastgestelde beleid en verordeningen.

B&W

GSH

 

 

 

 

Voor een verdere ondermandaat wordt verwezen naar de mandaatregeling gemeente Helmond.

2.

Het doen van een verzoek aan de rechtbank om de toepassing van de schuldsaneringsregeling uit te spreken, ten behoeve van klanten van de gemeente Gemert-Bakel.

B&W

GSH

 

 

 

 

Voor een verdere ondermandaat wordt verwezen naar de mandaatregeling gemeente Helmond.

 

3.

Het indienen van verweerschriften namens en het vertegenwoordigen van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Gemert-Bakel tijdens hoorzittingen van de daartoe ingestelde hoorcommissie en in procedures bij de bestuursrechter voor zover nodig in verband met ingediende bezwaar- en beroepschriften in verband met de uitvoering van de bevoegdheden op het terrein Werk en Inkomen, Minimaregelingen en Schuldhulpsaneringen.

B&W

GSH

 

 

 

 

Voor een verdere ondermandaat wordt verwezen naar de mandaatregeling gemeente Helmond.

Mandaatregister Heijmans Techniek & Mobiliteit BV

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

RM = regiomanager Heijmans Techniek & Mobiliteit BV te Eindhoven

 

Mandaat aan RM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

Specifieke bepalingen

1.

Het doen van aangifte bij de politie van diefstal, beschadiging en schades van gemeente-eigendommen en het zich als benadeelde partij bij politie en justitie te voegen en als zodanig op te treden in een strafrechtelijke procedure.

B&W

RM

 

 

 

 

Mandaat is geldig voor de duur van de op 1 oktober 2010

aangegane overeenkomst met kenmerk BIZOB-2010-GB-007-DG.

Mandaatregister Gemeenschappelijke regeling Atlantgroep

B&W = college, Burg. = burgemeester

Mandaatgever

ADA = algemeen directeur atlantgroep

 

Mandaat aan ADA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nr.

Bevoegdheid

 

 

 

 

 

 

 

1.

Het uitvoeren van de Verordening Persoonsgebonden Budget Gemert-Bakel 2008.

B&W

ADA

 

 

 

 

Met uitzondering van artikel 14 van de verordening.

2.

Het uitvoeren van de Verordening volgorde plaatsing wachtlijst Gemert-Bakel 2008.

B&W

ADA

 

 

 

 

Met uitzondering van artikel 3, zesde lid en artikel 8 van de verordening.