Overheidsorganisatie | Provincie Zeeland |
---|---|
Officiële naam regeling | Instructie voor de secretaris |
Citeertitel | Instructie voor de secretaris |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | personeel en organisatie |
Eigen onderwerp | Bestuur |
Geen
Provinciewet, art.100 lid 2 en 103 lid 1
Geen
Datum inwerking- treding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerking- treding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
26-03-2003 | 25-11-2008 | Nieuwe regeling | 18-03-2003 Provinciaal Blad, 2003, 12 | 031489 |
Gedeputeerde staten van Zeeland
overwegende dat het gewenst is nadere regels te stellen over de taak en de bevoegdheden van de secretaris;
gelet op artikel 100 lid 2 en artikel 103 lid 1 van de Provinciewet;
besluiten vast te stellen de navolgende Instructie voor de secretaris.
De secretaris draagt zorg voor een goede en doelmatige ondersteuning van gedeputeerde staten, de commissaris van de Koning en de door gedeputeerde staten ingestelde commissies.
De secretaris ondersteunt gedeputeerde staten en de voorzitter van gedeputeerde staten bij het vaststellen van de agenda van de vergaderingen van gedeputeerde staten en commissies uit gedeputeerde staten.
De secretaris is voorzitter van het directieteam van de provincie Zeeland.
Gedeputeerde staten stellen nadere regels vast met betrekking tot de taak en werkwijze van bedoeld directieteam.
De secretaris draagt er zorg voor, dat aan de in artikel 74 van de Provinciewet bedoelde personen geen stukken ter ondertekening worden voorgelegd dan nadat die met de minuten zijn vergeleken en hiervan op deze stukken een aantekening is gesteld.
De secretaris dient gedeputeerde staten en de commissaris van de Koning desgevraagd van advies, alsook telkens wanneer hij meent dat zulks in het belang van de provincie dienstig is.
Hij bevordert, met inachtneming van de eigen bevoegdheden en verantwoordelijkheid van de overige leden van het directieteam, dat ten behoeve van een zo goed mogelijke vervulling van de taak van het provinciaal bestuur de nodige ambtelijke initiatieven worden ontplooid.
De secretaris draagt er, op verzoek van en zonodig in samenwerking met de griffier, zorg voor dat de leden van provinciale staten desgevraagd ambtelijke bijstand verkrijgen, een en ander overeenkomstig het bepaalde in de verordening op de ambtelijke bijstand en de fractieondersteuning.
De secretaris is belast met de uitgifte van het Provinciaal blad, alsmede met het doen drukken van alle stukken, die ten gevolge van een besluit van de provinciale of gedeputeerde staten, of wel van algemene verordeningen, gedrukt moeten worden.
De secretaris is bevoegd van de archiefbescheiden, die hem ter bewaring zijn gegeven, afschriften of uittreksels te verstrekken, tenzij hij van oordeel is dat hiervoor een beslissing van gedeputeerde staten dan wel van de commissaris van de Koning moet worden uitgelokt.
Hij ondertekent de in het eerste lid bedoelde stukken.
Indien de secretaris verhinderd is zijn ambt te vervullen, doet hij daarvan zo spoedig mogelijk mededeling aan de voorzitter van gedeputeerde staten.
Bij zijn verhindering of afwezigheid wordt de secretaris vervangen door daartoe bij besluit van gedeputeerde staten aangewezen ambtenaren in de in dat besluit aangegeven volgorde.
Vakantie- en buitengewoon verlof wordt de secretaris overeenkomstig de daarvoor gestelde regels verleend door gedeputeerde staten.
De secretaris voert de titel: provinciesecretaris.
In alle gevallen waarin deze instructie niet voorziet, pleegt de secretaris voor zover nodig overleg met de voorzitter van gedeputeerde staten.
Deze instructie treedt in werking met ingang van 26 maart 2003.
drs. W.T. VAN GELDER, voorzitter.
mr. drs. L.J.M. VERDULT, secretaris.
Uitgegeven 25 maart 2003.
De secretaris,
mr. drs. L.J.M. VERDULT.