Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

Besluit van de directeur Basisinformatie van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent DIENSTVERLENING EN INFORMATIE - Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling directeur Basisinformatie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van de directeur Basisinformatie van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent DIENSTVERLENING EN INFORMATIE - Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling directeur Basisinformatie
CiteertitelDIENSTVERLENING EN INFORMATIE - Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling directeur Basisinformatie
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

29-02-2020nieuwe regeling

01-01-2020

gmb-2020-52104

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van de directeur Basisinformatie van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent DIENSTVERLENING EN INFORMATIE - Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling directeur Basisinformatie

De directeur Basisinformatie

 

Gelet op:

 

  • -

    de Gemeentewet;

  • -

    het Burgerlijk wetboek;

  • -

    de Algemene wet bestuursrecht;

  • -

    Nieuwe Rechtspositieregeling Gemeente Amsterdam;

  • -

    het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie;

BESLUIT:

 

  • I.

    Mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen aan:

    • -

      Manager team Afspraken- en gegevensmanagement

    • -

      Manager team Gegevensbeheer Personen

    • -

      Manager team Gegevensbeheer

    • -

      Manager team Kwaliteit

    • -

      Programmamanager Verkiezingen

  •  

    ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

 

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1  

Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

Hoofdstuk 2 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 2 NRGA bevoegdheden

  • 1.

    Het nemen van besluiten op grond van de NRGA voor zover deze aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd en niet aan hem zijn voorbehouden, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 2 en bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit.

  • 2.

    Het ondermandaat ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde bevoegdheden is slechts van toepassing op de afdeling/het team waaraan de gemandateerde leiding geeft.

Artikel 3 Aangaan privaatrechtelijke overeenkomst

  • 1.

    Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze op grond van bijlage 1, onder B aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd.

  • 2.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in de budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 3.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien daarvoor een financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost.

  • 4.

    De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting overeenkomstig het bepaalde in de budgethoudersregeling.

Artikel 4 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdhedenbesluit

  • 1.

    Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder B, onder 2, 3 en 4.

  • 2.

    Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder C tot en met G.

Hoofdstuk 3 specifieke bevoegdheden bijlage 4 bevoegdhedenbesluit

Artikel 5  

  • 1.

    Aan:

    • -

      Manager team Afspraken- en gegevensmanagement

    • -

      Manager team Gegevensbeheer Personen

    het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 4, onderdeel IV onder 6.

Hoofdstuk 4 Plaatsvervangingsregeling

Artikel 6  

  • 1.

    De directeur Basisinformatie wordt vervangen door de Manager Team Afspraken en gegevensmanagement en bij afwezigheid van zowel de directeur als de Manager Team Afspraken en gegevensmanagement door de Manager team Gegevensbeheer Personen om zijn bevoegdheden ingevolge het bevoegdhedenbesluit en de budgethoudersregeling uit te voeren indien hij afwezig is of bij onverwijlde spoed.

  • 2.

    De ondertekening als plaatsvervanger geschiedt volgens de wijze als bepaald in het bevoegdhedenbesluit.

Artikel 7  

  • 1.

    De directeur Basisinformatie wijst voor zijn organisatie-eenheid plaatsvervangers van de hoofd- en deelbudgethouders aan in de zin van artikel 14 van de Budgethoudersregeling.

  • 2.

    Deze plaatsvervangingsregeling wordt ter kennis van de concerncontroller en de Gemeentesecretaris gebracht.

     

  • II.

    Dat dit besluit in werking treedt met ingang van de dag nabekendmaking.

  • III.

    Het besluit DIENSTVERLENING EN INFORMATIE - (onder-)ondermandaat- en (onder-) onder(vol)machtigingsbesluit en financiële tekenbevoegdheid t.b.v. Bedrijfsvoering Algemeen - RVE Basisinformatie in te trekken.

  • IV.

    Het besluit DIENSTVERLENING EN INFORMATIE - Aanwijzen plaatsvervanger Directeur (RVE-manager) Basisinformatie in te trekken.

  • V.

    Het DIENSTVERLENING EN INFORMATIE - Aanwijzen plaatsvervangers management rve Basisinformatie in te trekken.

Amsterdam, 1 januari 2020

De directeur Basisinformatie voornoemd,

I.A.M. Hensen