Organisatie | Smallingerland |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Smallingerland houdende regels omtrent gegevensverstrekking basisregistratie personen (Reglement gegevensverstrekking BRP Smallingerland 2020) |
Citeertitel | Reglement gegevensverstrekking BRP Smallingerland 2020 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlagen | Bijlage 1 Overzicht taken per organisatieonderdeel Bijlage 2 Inzageprofiel basisregistratie personen Bijlage 3 Applicaties gekop. aan gemeentelijke BRP Bijlage 4 Aanwijzing categorieën en werkzaamheden |
Deze regeling vervangt het Reglement interne gegevensverstrekking BRP Smallingerland 2014.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-02-2020 | nieuwe regeling | 11-02-2020 |
Artikel 1 Verstrekkingen aan een orgaan van de gemeente
Gelet op artikel 3.8 Wet BRP en gelet op artikel 6 lid 1 sub e AVG, kunnen gegevens uit de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente Smallingerland aan organen van de gemeente Smallingerland worden verstrekt, voor zover deze organen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van de hen opgedragen taken;
De organisatieonderdelen van de gemeente die inzage hebben in de gemeentelijke BRP zijn vermeld in bijlage 1. De applicaties die via het gegevensmagazijn persoonsgegevens ontvangen uit de gemeentelijke BRP zijn vermeld in bijlage 3. Welke persoonsgegevens ingezien mogen worden zijn vermeld in bijlage 2.
Artikel 2 Verstrekkingen aan derden
Op grond van artikel 3.9 lid 2 Wet BRP kunnen gegevens worden verstrekt uit de basisregistratie aan derden die werkzaamheden verrichten met een gewichtig maatschappelijk belang voor de gemeente.
De verstrekking kan uitsluitend betrekking hebben op algemene gegevens over de naam, het geslacht, de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het gebruik door de ingeschrevene van de geslachtsnaam van de echtgenoot dan wel geregistreerde partner, de eerdere echtgenoot of eerdere geregistreerde partner, het adres, de bijhoudingsgemeente, de geboortedatum en de datum van overlijden.
Artikel 4 Telefonische verzoeken om gegevensverstrekking
Aan een medewerker van de gemeente wordt slechts telefonisch gegevens verstrekt nadat de identiteit van de verzoeker is vastgesteld en is gecontroleerd dat het verzoek in overeenstemming is met het doel waarvoor de informatie wordt verzocht.