Organisatie | Amsterdam |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Beleidsregels van de burgemeester van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent bedrijfsadministratie bij raamprostitutiebedrijven |
Citeertitel | Beleidsregels van de burgemeester van Amsterdam in verband met bedrijfsadministratie bij raamprostitutiebedrijven |
Vastgesteld door | burgemeester |
Onderwerp | openbare orde en veiligheid |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
21-02-2020 | nieuwe regeling | 31-01-2020 |
Volgens artikel 3.31 van de APV dienen prostitutiebedrijven te beschikken over een bedrijfsadministratie. De administratie van de afgelopen drie maanden moet beschikbaar zijn in het bedrijf voor toezichthouders en opsporingsambtenaren. In de APV en de toelichting daarop staat dat de exploitant in ieder geval gegevens moet opnemen van de in het bedrijf werkzame prostituees, de verhuuradministratie en de getekende intakeformulieren.
Uit de uitspraak van de Raad van State van 29 augustus 2018 volgt dat artikel 3.31, eerste lid van de APV onverbindend is voor zover daarin wordt vereist om bijzondere gegevens in de zin van artikel 16 van de Wbp op te nemen in de bedrijfsadministratie die op grond van het tweede lid beschikbaar zijn voor de toezichthouders en opsporingsambtenaren. Dit betekent dat niet mag worden geëist dat er bijzondere persoonsgegevens worden geregistreerd.
De volgende documenten moeten in ieder geval in de bedrijfsadministratie aanwezig zijn:
Met betrekking tot de documenten bedoeld onder 1, 2 en 3 geldt dat deze wel tot een uniek nummer of ander kenmerk te herleiden moeten zijn, maar dat niet is vereist dat deze herleidbaar zijn tot een persoon. Met betrekking tot de documenten bedoeld onder 4 geldt dat deze niet herleidbaar hoeven te zijn tot persoon, danwel tot een nummer of ander kenmerk.
In zijn algemeenheid geldt dat de administratie moet voldoen aan de wettelijke eisen van de Belastingdienst.
Extra gegevens kunnen verplicht worden gesteld, maar dit zal van te voren worden aangekondigd.