Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

Beleidsregels van de burgemeester van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent bedrijfsadministratie bij raamprostitutiebedrijven

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBeleidsregels van de burgemeester van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent bedrijfsadministratie bij raamprostitutiebedrijven
CiteertitelBeleidsregels van de burgemeester van Amsterdam in verband met bedrijfsadministratie bij raamprostitutiebedrijven
Vastgesteld doorburgemeester
Onderwerpopenbare orde en veiligheid
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

21-02-2020nieuwe regeling

31-01-2020

gmb-2020-47780

Tekst van de regeling

Intitulé

Beleidsregels van de burgemeester van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent bedrijfsadministratie bij raamprostitutiebedrijven

De burgemeester van Amsterdam

 

Besluit de volgende regeling vast te stellen:

 

Beleidsregels van de burgemeester van Amsterdam in verband met bedrijfsadministratie bij raamprostitutiebedrijven

Volgens artikel 3.31 van de APV dienen prostitutiebedrijven te beschikken over een bedrijfsadministra­tie. De administratie van de afgelopen drie maanden moet beschikbaar zijn in het bedrijf voor toezicht­houders en opsporingsambtenaren. In de APV en de toelichting daarop staat dat de exploitant in ieder geval gegevens moet opnemen van de in het bedrijf werkzame prostituees, de verhuuradministratie en de getekende intakeformulieren.

 

Uit de uitspraak van de Raad van State van 29 augustus 2018 volgt dat artikel 3.31, eerste lid van de APV onverbindend is voor zover daarin wordt vereist om bijzondere gegevens in de zin van artikel 16 van de Wbp op te nemen in de bedrijfsadministratie die op grond van het tweede lid beschikbaar zijn voor de toezichthouders en opsporingsambtenaren. Dit betekent dat niet mag worden geëist dat er bijzondere persoonsgegevens worden geregistreerd.

 

De volgende documenten moeten in ieder geval in de bedrijfsadministratie aanwezig zijn:

  • 1.

    Afschriften van verslagen van intakegesprekken en verslagen van de periodieke vervolggesprekken;

  • 2.

    Rooster van welke kamer aan welke prostituee verhuurd is voor welke periode;

  • 3.

    Facturen/bonnen met specificatie waarvoor is betaald;

  • 4.

    Verslagen van alle toezichtactiviteiten/journaals.

  • 5.

    Het rooster waarop de aanwezigheid van de exploitant/leidinggevende staat aangegeven.

     

 

Met betrekking tot de documenten bedoeld onder 1, 2 en 3 geldt dat deze wel tot een uniek nummer of ander kenmerk te herleiden moeten zijn, maar dat niet is vereist dat deze herleidbaar zijn tot een persoon. Met betrekking tot de documenten bedoeld onder 4 geldt dat deze niet herleidbaar hoeven te zijn tot persoon, danwel tot een nummer of ander kenmerk.

 

 

In zijn algemeenheid geldt dat de administratie moet voldoen aan de wettelijke eisen van de Belastingdienst.

Extra gegevens kunnen verplicht worden gesteld, maar dit zal van te voren worden aangekondigd.

Amsterdam, 31 januari 2020

De burgemeester

Femke Halsema