Organisatie | Delft |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Instellingsbesluit van de gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeenten Delft en Pijnacker-Nootdorp houdende regels omtrent het archiefbeheer (Gemeenschappelijke regeling archiefbeheer Pijnacker-Nootdorp) |
Citeertitel | Gemeenschappelijke regeling archiefbeheer Pijnacker-Nootdorp |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling is tevens vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester.
Deze regeling vervangt de Gemeenschappelijke regeling archiefbeheer Pijnacker.
Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-02-2020 | nieuwe regeling | 27-06-2002 |
De gemeenteraad, het college van burgemeester en wethouders en de burgemeester van de gemeente Delft, ieder voor zover het hun bevoegdheden betreft;
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van 11 juni 2002;
gelet op het advies van de raadscommissie Middelen & Bestuur;
gelet op artikel 1 van de Wet gemeenschappelijke regelingen en de Archiefwet 1995;
vast te stellen de navolgende: Gemeenschappelijke regeling archiefbeheer Pijnacker-Nootdorp.
Artikel 1. Doel van de regeling.
De Gemeenschappelijke regeling heeft tot doel samenwerking tussen de gemeenten Pijnacker-Nootdorp en Delft op het punt van beheer van het archief van de gemeente Pijnacker-Nootdorp.
Artikel 2. Taken van de deelnemers.
Het gemeentebestuur van Pijnacker-Nootdorp draagt zorg voor het navolgende:
het vaststellen van een archiefverordening, als bedoeld in artikel 30 eerste lid van de Archiefwet 1995, waarin het Gemeentearchief Delft wordt aangewezen als archiefbewaarplaats, als bedoeld in artikel 31 van de Archiefwet 1995, van de gemeente Pijnacker-Nootdorp, naast het depot in het gemeentehuis van Pijnacker-Nootdorp;
Vóór 1 mei van elk jaar gedurende de looptijd van deze regeling, wordt het gemeentebestuur van Pijnacker-Nootdorp door het gemeentebestuur van Delft geïnformeerd over de uitvoering van deze regeling.
Artikel 5. Wijziging, opheffing, toetreding en uittreding.
Deze regeling kan worden gewijzigd dan wel opgeheven na een daartoe strekkend besluit van de raden, de colleges van burgemeester en wethouders en de burgemeesters van de deelnemende gemeenten, ieder voor zover het hun eigen verantwoordelijkheid betreft. Een voorstel tot wijziging kan door elk van de deelnemende gemeenten afzonderlijk worden gedaan.
Wanneer de deelnemende gemeenten besluiten tot opheffing van de regeling, respectievelijk wanneer één van de deelnemende gemeenten besluit tot uittreding, zal in onderling overleg bezien worden of er sprake is van daaruit voortvloeiende kosten en zo ja hoe deze kosten over de deelnemende gemeenten verdeeld moeten worden.
Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 27 juni 2002.
Mr. H.M.C.M. van Oorschot ,burgemeester
B. den Uijl ,lo.secretaris
Aldus vastgesteld door burgemeester en wethouders van de gemeente Delft op 4 juni 2002.
Mr. H.M.C.M. van Oorschot ,burgemeester
B. den Uijl ,secretaris
Aldus vastgesteld door de burgemeester van de gemeente Delft op 4 juni 2002.
Mr. H.M.C.M. van Oorschot ,burgemeester