Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Delft

Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Delft houdende regels omtrent delegatie bevoegdheden van de gemeenteraad aan de werkgeverscommissie (Delegatiebesluit werkgeverschap raad)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieDelft
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van de gemeenteraad van de gemeente Delft houdende regels omtrent delegatie bevoegdheden van de gemeenteraad aan de werkgeverscommissie (Delegatiebesluit werkgeverschap raad)
CiteertitelDelegatiebesluit werkgeverschap raad
Vastgesteld doorgemeenteraad
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Delegatiebesluit bevoegdheden van de gemeenteraad aan de werkgeverscommissie.

Deze regeling bevat de vroegst mogelijke datum van inwerkingtreding.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

17-01-2020nieuwe regeling

19-12-2019

gmb-2020-11342

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van de gemeenteraad van de gemeente Delft houdende regels omtrent delegatie bevoegdheden van de gemeenteraad aan de werkgeverscommissie (Delegatiebesluit werkgeverschap raad)

De raad van de gemeente Delft;

 

Gelezen het voorstel van het presidium van 12 december 2019;

 

BESLUIT:

 

vast te stellen:

 

Het Delegatiebesluit bevoegdheden van de gemeenteraad aan de werkgeverscommissie.

Artikel 1

Aan de door de gemeenteraad ingestelde werkgeverscommissie worden de bevoegdheden gedelegeerd, die rechtstreeks voortvloeien uit de Ambtenarenwet, de cao Gemeenten, het personeelshandboek Delft, de door de raad vastgestelde rechtspositionele voorschriften en de artikelen 107 tot en met 107e Gemeentewet, met uitzondering van de bevoegdheden als bedoeld in artikel 107 (aangaan, wijzigen en beëindigen van de arbeidsovereenkomst van de griffier), 107a, tweede lid (instructie van de griffier), 107d, eerste lid (vervanging van de griffier) en 107e, eerste lid (vaststelling en wijziging van de organisatie van de griffie) van de Gemeentewet, behoudens het vaststellen en wijzigen van de arbeidsvoorwaardenregeling.

Artikel 2

De in artikel 1 bedoelde werkgeverscommissie kan besluiten de in artikel 1 genoemde bevoegdheden, voor zover die betrekking hebben op de griffiemedewerkers met uitzondering van de griffier, en met uitzondering van de bevoegdheid tot het vaststellen en wijzigen van de arbeidsvoorwaardenregeling, te mandateren aan de griffier.

Artikel 3
  • 1.

    De voorbereiding van de in artikel 1 bedoelde besluiten ten aanzien van de griffier die zijn voorbehouden aan de raad, wordt namens de raad uitgevoerd door de werkgeverscommissie.

  • 2.

    Aan de voorzitter van de werkgeverscommissie wordt de bevoegdheid gemandateerd inzake het verlenen van vakantie en verlof aan de griffier.

Artikel 4
  • 1.

    Dit besluit treedt in werking op 1 januari 2020.

  • 2.

    Het Delegatiebesluit bevoegdheden van de gemeenteraad aan de werkgeverscommissie wordt ingetrokken met ingang van 1 januari 2020.

Artikel 5

Dit besluit wordt aangehaald als ‘Delegatiebesluit werkgeverschap raad’.

Aldus vastgesteld in de openbare raadsvergadering van 19 december 2019.

J.M. van Bijsterveldt-Vliegenthart ,burgemeester.

Drs. R.G.R. Jeene CMC ,griffier.