Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Aalsmeer

Besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer tot vaststelling van het instellingsbesluit commissie naamgeving

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAalsmeer
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer tot vaststelling van het instellingsbesluit commissie naamgeving
CiteertitelInstellingsbesluit commissie naamgeving
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerpInstellingsbesluit commissie naamgeving
Externe bijlagebijlage 1 Toetsingscriteria

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

N.v.t.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

10-01-2020nieuwe regeling

10-12-2019

gmb-2020-6082

Z19-070189

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer tot vaststelling van het instellingsbesluit commissie naamgeving

Zaaknummer: Z19- 070189

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Aalsmeer;

besluiten vast te stellen het:

Instellingsbesluit commissie naamgeving

Artikel 1 De commissie

Er is een commissie die adviseert aan het college over de naamgeving van de openbare ruimte, hierna te noemen: de Commissie.

Artikel 2 Taak

De Commissie brengt, indachtig de door het college vastgestelde toetsingscriteria, gevraagd en ongevraagd schriftelijk advies uit aan het college over het toekennen van namen aan delen van de openbare ruimte en zo nodig aan gemeentelijke bouwwerken.

Artikel 3 Samenstelling en lidmaatschap

  • 1.

    De Commissie bestaat uit:

  • a.

    drie leden met (lokale) aardrijkskundige, geschiedkundige, cultuurhistorische en/of stedenbouwkundige affiniteit met de gemeente Aalsmeer

  • b.

    beheerder/plaatsvervangend beheerder of gegevensbeheerder van de Basisregistratie Grootschalige Topografie (BGT) van de gemeente Aalsmeer;

  • c.

    beheerder/plaatsvervangende beheerder of gegevensbeheerder van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen(BAG) van de gemeente Aalsmeer;

  • 2.

    De onder lid 1a. genoemde leden worden door het college benoemd en ontslagen. Benoeming vindt plaats voor een periode van vier jaar met de mogelijkheid tot verlenging.

  • 3.

    Het lid dat de hoedanigheid verliest op grond waarvan het lid van de Commissie is, treedt op dat moment af als commissielid.

  • 4.

    De leden kunnen tussentijds ontslag nemen. Zij doen daarvan schriftelijk mededeling aan de voorzitter van de Commissie, die maatregelen treft om in de vacature te voorzien.

Artikel 4 Voorzitter

  • 1.

    De Commissie benoemt uit haar midden een voorzitter en een plaatsvervangende voorzitter.

  • 2.

    De voorzitter heeft in de Commissie stemrecht.

Artikel 5 Secretaris

  • 1.

    Het college wijst de ambtelijke secretaris en de plaatsvervangend ambtelijk secretaris van de Commissie aan.

  • 2.

    De secretaris is geen lid van de Commissie.

  • 3.

    De secretaris dient de Commissie desgevraagd van advies.

Artikel 6 Tekenen van stukken

De stukken van de Commissie worden ondertekend door de voorzitter.

Artikel 7 Deskundigen

De voorzitter is bevoegd ambtenaren en andere deskundigen uit te nodigen tot het deelnemen aan de vergaderingen van de Commissie.

Artikel 8 Werkwijze

  • 1.

    De Commissie komt bijeen wanneer de voorzitter dit nodig acht.

  • 2.

    De voorzitter roept de leden schriftelijk op voor de vergadering, onder opgaaf van de punten die zullen worden behandeld. De agenda en vergaderstukken worden twee weken voor de vergadering aan de leden toegezonden.

  • 3.

    De Commissie vergadert slechts als ten minste 3 leden, onder wie de voorzitter of de plaatsvervangende voorzitter, aanwezig zijn. Wanneer het vereiste aantal leden niet aanwezig is, belegt de voorzitter binnen één week een nieuwe vergadering en stelt de leden daarvan terstond schriftelijk in kennis. In deze laatste vergadering kunnen besluiten worden genomen ongeacht het aantal aanwezige leden.

  • 4.

    Besluiten van de Commissie worden genomen bij meerderheid van stemmen. Indien de stemmen staken, beslist de voorzitter. De secretaris heeft een adviserende stem.

  • 5.

    De Commissie vergadert en besluit in het openbaar.

  • 6.

    Het advies van de Commissie aan het college bevat voor zover relevant de zienswijzen van de leden van de Commissie.

  • 7.

    De onder artikel 3 lid 1a genoemde leden ontvangen per bijgewoonde vergadering een financiële vergoeding.

Artikel 9 Slotbepalingen

In gevallen waarin dit instellingsbesluit niet voorziet, beslist het college van Burgemeester en Wethouders.

Artikel 10 Inwerkingtreding

Deze regeling treedt in werking met ingang van de dag na bekendmaking.

 

 

 

Aldus vastgesteld in de vergadering van 10 december 2019.

De secretaris,

mr. F.L. Romkema

De voorzitter,

mr. G.E. Oude Kotte