Organisatie | Eindhoven |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de auditcommissie gemeente Eindhoven 2020 |
Citeertitel | Verordening op de auditcommissie gemeente Eindhoven 2020 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2020 | verordening auditcommissie | 17-12-2019 |
De raad van de gemeente Eindhoven;
gezien het voorstel van de leden van de accountantscommissie d.d. 18 november 2019;
gelet op de behandeling in de meningsvormende vergadering van 10 december 2019;
gelet op de nadere toelichting met herzien ontwerp raadsbesluit van 13 december 2019;
gelet op het aangenomen amendement A1;
Artikel 1 instelling en taken van de auditcommissie
De auditcommissie overlegt met de accountant over de controles en rapportages die deze uitbrengt op de controle jaarrekening en interim controle ten behoeve van de raad en adviseert hierover aan de raad. Ook kan de auditcommissie gevraagd en ongevraagd over andere rapportages van de accountant met hem overleggen en hierover adviseren aan de raad.
Artikel 2 Samenstelling en benoeming auditcommissie
De auditcommissie heeft een aantal adviseurs, te weten: de wethouder of het lid van het college met de portefeuille financiën, de concerncontroller, de accountant en de griffier of een door de griffier aan te wijzen medewerker van de griffie. De voorzitter van de rekenkamercommissie kan als externe adviseur worden gevraagd aan de vergaderingen van de auditcommissie deel te nemen.