Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Deurne

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Deurne houdende regels omtrent subsidies (Uitvoeringsbesluit subsidieplafonds en verdeelwijze Deurne 2020)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieDeurne
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Deurne houdende regels omtrent subsidies (Uitvoeringsbesluit subsidieplafonds en verdeelwijze Deurne 2020)
CiteertitelUitvoeringsbesluit subsidieplafonds en verdeelwijze Deurne 2020
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Dit besluit geldt van 1 januari tot en met 31 december 2020.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. afdeling 4.2.2 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Deurne/621168/CVDR621168_1.html
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

28-12-201901-01-2021nieuwe regeling

17-12-2019

gmb-2019-318641

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Deurne houdende regels omtrent subsidies (Uitvoeringsbesluit subsidieplafonds en verdeelwijze Deurne 2020)

Burgemeester en wethouders van Deurne,

 

gelet op het bepaalde in afdeling 4.2.2 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 4, aanhef en onder e van de Algemene Subsidieverordening Gemeente Deurne 2017,

 

mede gelet op het besluit van de raad van 5 november 2019 tot het vaststellen van de gemeentebegroting 2020,

 

B e s l u i t e n :

 

Vast te stellen het Uitvoeringsbesluit subsidieplafonds en verdeelwijze Deurne 2020.

Artikel 1 Subsidieplafonds en verdeelwijze

De hieronder vermelde subsidiebudgetten vloeien voort uit de gemeentebegroting 2020. Elk budget geldt tevens als subsidieplafond voor het corresponderende beleidsveld en wordt verdeeld op de wijze als aangegeven in de onderstaande kolom:

 

 

Beleidsveld + naam subsidieregeling

Beschikbaar budget subsidiejaar 2020

 

Verdeelwijze

1.

Preventieve thema’s onderwijs (Subsidieregeling preventieve thema’s onderwijs Deurne 2018)

 

€ 50.000

Op volgorde van binnenkomst aanvraag en met inachtneming van de voorrangsregels als vermeld in artikel 1:6, tweede lid, van de subsidieregeling

 

2.

Cultuur

(Subsidieregeling cultuur 2017)

 

€ 75.000 waarvan:

  • -

    voor periode 1 (van 1 januari t/m 30 juni) € 50.000 beschikbaar is;

  • -

    voor periode 2 (van 1 juli t/m 31 december) € 25.000 beschikbaar is. 

Een eventueel overschot uit periode 1 schuift door naar periode 2

   

Naar rato

 

3.

Mondiale bewustwording

(Subsidieregeling mondiale bewustwording 2018)

 

€ 17.000

Naar rato

4.

Economisch Actieplan

(Subsidieregeling Economisch Actieplan Deurne 2018-2020)

 

€ 100.000

     

Op volgorde van binnenkomst aanvraag

Artikel 2 Reikwijdte

Dit besluit heeft betrekking op het subsidietijdvak van 1 januari 2020 tot en met 31 december 2020.

Artikel 3 inwerkingtreding en geldingsduur

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking de dag na bekendmaking.

  • 2.

    Dit besluit geldt van 1 januari tot en met 31 december 2020.

Besloten in de vergadering van 17 december 2019.

Burgemeester en wethouders van Deurne,

de secretaris,

R.R.M. Halffman.

de burgemeester,

H.J. Mak.

Bezwaar

Heeft u vragen of behoefte aan uitleg over dit besluit? Neemt u dan contact op met het Klantcontactcentrum via het algemene telefoonnummer van de gemeente Deurne 0493 - 387 711 of via de website www.deurne.nl.

Als u het niet eens bent met dit besluit en u door dit besluit rechtstreeks in uw belang wordt getroffen, kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift hiertegen indienen bij burgemeester en wethouders, Postbus 3, 5750 AA Deurne. Dit kan tot 6 weken na de dag van bekendmaking van het besluit. In het bezwaarschrift moet u tenminste het volgende opnemen: uw naam en adres, de datum, een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt en de reden(en) van uw bezwaar. U moet het bezwaarschrift ook ondertekenen.

 

Het maken van bezwaar schorst de werking van het besluit niet. Daarom kunt u als u een spoedeisend belang heeft de voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant, sector Bestuursrecht verzoeken een voorlopige voorziening te treffen (bijvoorbeeld schorsing van het besluit). Aan het indienen van een verzoek om voorlopige voorziening zijn kosten verbonden.

 

Het postadres van de rechtbank is Rechtbank Oost-Brabant, sector Bestuursrecht, Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. Kijkt u voor meer informatie op http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht of informeert u bij de griffie van de Rechtbank Oost-Brabant (tel. 073 - 6202020).