Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Rijswijk

Tarievenverordening Verrichte Diensten

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieRijswijk
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingTarievenverordening Verrichte Diensten
CiteertitelTarievenverordening verrichte diensten 2019
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerpGewijzigde tarieven voor 2020 van de verrichte diensten

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

artikel 149 van de Gemeentewet

Regelgeving die op deze regeling is gebaseerd (gedelegeerde regelgeving)

artikel 13 van de verordening

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

01-01-2020Tarievenverordening verrichte diensten 2019

03-12-2019

gmb-2019-315281

19.012261

Tekst van de regeling

Intitulé

Tarievenverordening Verrichte Diensten

De gemeenteraad van Rijswijk, bijeen in openbare vergadering op 10 december 1987

Gelezen het voorstel van Burgemeester en Wethouders,

BESLUIT:

Vast te stellen de Tarievenverordening Verrichte Diensten.

Artikel 1 Het herstellen van bestratingen en andere verhardingen

Voor het herstellen van bestratingen en verhardingen, met inbegrip van het gebruik van de aanwezige materialen en de eventuele bijlevering van de tekortkomende materialen, bedragen de tarieven voor het dichtmaken en herstraten:

  • 1.

    Tegelbestrating

    • a.

      m1 tegelsleuf tot 75 cm. breed per m1 € 14,53

    • b.

      m2 tegelsleuf/tegelwerk breder dan 75 cm, per m2 € 17,51

 

  • 2.

    Klinkerbestrating

    • a.

      m1 klinkersleuf tot 75 cm. breed, per m1 € 19,71

    • b.

      m2 klinkerbestrating (als gemiddelde tussenformaten

  • waalformaat, dik formaat, betonklinkerkeien) per m2 € 25,89

  •  

  • 3.

    Lasgaten

    • a.

      Een lasgat tot maximaal 3m2, per stuk € 71,78

    • b.

      Een lasgat van 3 tot 5 m2, per stuk € 84,99

  •  

  • 4.

    Sierbestrating/bestrating in woonerven, per m2 € 34,99

  •  

  • 5.

    Herstel asfaltverhardingen, per m2 €270,78

  •  

  • 6.

    Degeneratiekosten

  •  

    • a.

      m1 tegelsleuf tot 75 cm. breed, per m1 € 8,38

    • b.

      m2 tegelsleuf breder dan 75 cm., per m2 € 10,72

    • c.

      m1 klinkersleuf tot 75 cm. breed, per m1 € 12,44

    • d.

      m2 klinkersleuf breder dan 75 cm., per m2 € 13,93

    • e.

      een lasgat tot maximaal 3 m2, per stuk € 40,55

    • f.

      een lasgat van 3 m2 tot 5 m2, per stuk € 49,17

  •  

  • 7.

    Vervallen.

  •  

  • 8.

    Bij de berekeningen worden gedeelten van vierkante meters op hele vierkante meters en gedeelten van strekkende meters op hele strekkende meters naar boven afgerond.

  •  

  • 9.

    Niet met name genoemde werkzaamheden worden tegen de werkelijke kostprijs doorberekend.

Artikel 2 Het maken van aansluitingen op het riool

  • 1.

    Voor het maken van een aansluiting met een diameter tot 160 mm is verschuldigd:

    • a.

      Per aansluiting tot en met 4 strekkende meter € 849,68

    • b.

      Voor elke strekkende meter extra € 141,60

  •  

  • 2.

    De onder 1 vermelde tarieven kunnen worden vermeerderd met:

    • a.

      Extra kosten, gebaseerd op werkelijke kosten, in geval van buizen met een diameter groter dan 160mm;

    • b.

      Extra kosten conform artikel 1, lid 5, bij asfaltwerkzaamheden.

Artikel 3 Niet in de verordening genoemde werkzaamheden

Voor het verrichten van andere, niet in de verordening genoemde werkzaamheden is (per uur of per gedeelte van een uur) een tarief verschuldigd van:

  • 1.

    Loontarieven

    • a.

      Hoofdarbeiders, voor alle afdelingen € 87,74

    • b.

      Handarbeiders € 59,98

  • 2.

    Tractietarieven

    • a.

      Personenwagen € 8,50

    • b.

      Bestelauto € 11,33

    • c.

      Bestelauto met kraan € 13,60

    • d.

      Veegwagen € 13,60

    • e.

      Veegmachine € 41,93

  • 3.

    Het tarief voor het beschikbaar stellen van een auto/voertuig met chauffeur wordt samengesteld uit de onder 1 en 2 genoemde bedragen.

Artikel 4 Aanleg incl. verwijdering, verplaatsing en wijziging van een individuele gehandicaptenparkeerplaats

Bij werkzaamheden ten behoeve van een individuele gehandicaptenparkeerplaats zijn de volgende tarieven verschuldigd:

  • 1.

    Aanleg incl. verwijderen van een parkeerplaats € 410,13

  • 2.

    Verplaatsing bij verhuizing € 325,16

  • 3.

    Al dan niet noodzakelijke verplaatsing bij de huidige woning € 325,16

  • 4.

    Vervanging van het onderbord bij wijziging van kenteken € 87,74

Artikel 5  

Vervallen.

Artikel 6 Verhuur van materialen

  • 1.

    Voor het verhuren van de navolgende materialen is per etmaal of een gedeelte daarvan verschuldigd:

    • a.

      Een dranghek € 1,69

    • b.

      Een verkeers- of verwijzingsbord € 1,69

  •  

  • 2.

    Bij de verhuur van materialen kan een waarborgsom worden gevorderd.

  • 3.

    Bij schade veroorzaakt aan de materialen of bij vermissing wordt het hiermee gemoeide bedrag ingehouden op deze waarborgsom, dan wel op andere wijze aan de gebruiker doorberekend.

Artikel 7 Tarieven digitale topografische informatie

  • 1.

    Voor de levering van een digitaal bestand met topografische informatie is per verwerkte hectare verschuldigd € 55,00

  • Dit bedrag wordt vermeerderd met de kosten van het opslagmedium op basis van de werkelijke kosten en de kosten voor de vervaardiging van dit bestand per kwartier (zijnde manuren en computergebruik en materiaal € 25,00

  •  

  • 2.

    De verstrekking en verkoop van het onder 1 genoemde vindt uitsluitend plaats via de afdeling Bedrijfsvoering, sectie ICT/BAG en onder de volgende leveringsvoorwaarden:

    • a.

      Alle topografische informatie wordt verstrekt tegen contante betaling, tegen inlevering van een bestelbon of na vooraf verkregen toestemming op rekening.

    • b.

      De prijs van standaardproducten is vastgelegd in deze tarievenverordening.

    • c.

      Geleverde gegevens worden niet geruild of teruggenomen.

    • d.

      De afdeling Bedrijfsvoering aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele fouten en/of onvolkomenheden, of de gevolgen daarvan, in de verstrekte informatie

    • e.

      Het verstrekken van informatie kan door het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering, indien daartoe redenen aanwezig worden geacht, geheel of gedeeltelijk worden stopgezet.

    • f.

      Alle rechten zijn voorbehouden aan de gemeente Rijswijk. Niets van de door de afdeling Bedrijfsvoering, sectie ICT/BAG verstrekte gegevens mag worden vermenigvuldigd, opgenomen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt door middel van druk, fotokopie, fotografische of digitale registratie of op enige andere wijze, zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van of namens het hoofd van de afdeling Bedrijfsvoering.

    • g.

      De auteurswet is van toepassing op de verstrekte kaarten/bestanden. Ook na toevoeging van c.q. wijziging van de bestanden (c.q. kaarten) blijft de informatie eigendom van de gemeente Rijswijk.

Artikel 8 Bepaling tijdsduur

Voor de berekening van de tijdsduur, benodigd voor het verrichten van de in de artikelen 3 en 4 genoemde diensten, worden deze geacht te zijn aangevangen op het tijdstip van het vertrek van het voertuig en/of de uitvoerend ambtenaar naar het aangegeven adres en te eindigen op het tijdstip, waarop het voertuig en/of de uitvoerend ambtenaar weer voor andere diensten beschikbaar is.

Artikel 9 Overwerk

Indien de werkzaamheden/diensten zijn verricht buiten de vastgestelde werktijden, dan worden de loontarieven verhoogd met de onderstaande percentages:

  • 1.

    100 voor overwerk op een zondag of op een feestdag tussen 00:00 en 24:00 uur.

  • 2.

    100 voor overwerk op een zaterdag tussen 18:00 en 24:00 uur.

  • 3.

    75 voor overwerk op een zaterdag tussen 00:00 en 18:00 uur.

  • 4.

    75 voor overwerk op een maandag tussen 00:00 en 06:00 uur.

  • 5.

    50 voor overwerk op een maandag, dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdag tussen het tijdstip van 2 uur na het einde van de vastgestelde werktijd en 06:00 uur.

  • 6.

    25 voor overwerk op een maandag, dinsdag, woensdag, donderdag of vrijdag, tussen 2 uur voor het begin van de vastgestelde werktijden tot 2 uur na het einde van de vastgestelde werktijd.

Artikel 10  

Voor werkzaamheden en leveranties door derden verricht, wordt een opslagpercentage van 10 in rekening gebracht, uitgezonderd de in artikel 1 vermelde werkzaamheden.

Artikel 11  

De in deze verordening genoemde tarieven, uitgezonderd de in de artikelen 2 genoemde tarieven, zijn exclusief omzetbelasting. De wettelijk verschuldigde omzetbelasting komt voor rekening van degene, die van de in deze verordening genoemde diensten gebruik maakt.

Artikel 12  

Burgemeester en wethouders kunnen in bijzondere gevallen, van de in deze verordening opgenomen tarieven afwijken.

Artikel 13  

De tarieven kunnen, voor zover deze aanpassing behoeven ten gevolge van loon- en prijswijzigingen nader door burgemeester en wethouders worden bepaald.

Artikel 14 Delegatieartikel

Burgemeester en wethouders zijn bevoegd de uitvoering van deze verordening op te dragen aan door hun aangewezen ambtenaren.

Artikel 15 Inwerkingtreding en citeerartikel

  • 1.

    Deze verordening treedt in werking op de eerste dag na bekendmaking.

  • 2.

    De verordening kan worden aangehaald als "Tarievenverordening verrichte diensten".

Aldus vastgesteld door de raad van de gemeente Rijswijk in zijn openbare vergadering van 10 december 1987, gewijzigd op 13 december 1990, 10 december 1991, 9 maart 1993, 29 maart 1994, (gewijzigd b. en w.-besluit 6 december 1994) en 7 november 1995, 7 januari 1997, 6 januari 1998, 15 december 1998, 21 december 1999, 2 januari 2001, 8 januari 2002, 14 oktober 2003, 21 december 2004, 13 december 2005, 12 december 2006, (gewijzigd bij b. en w.-besluit 18 december 2007, 23 december 2008, 22 december 2009, 7 december 2010, 6 december 2011,4 december 2012, 17 december 2013, 9 december 2014, 22 december 2015, 1 november 2016, 3 december 2019

 

Het college van burgemeester en wethouders.

De secretaris,

drs. M. Middendorp MPC

de burgemeester,

drs. M.J. Bezuijen