Organisatie | Zaanstad |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Uitvoeringsreglement treasury |
Citeertitel | Uitvoeringsreglement Treasury Zaanstad |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
24-12-2019 | Nieuwe regeling | 25-06-2019 | 2019/13183 |
In artikel 6 van de Nota financiering van de gemeente Zaanstad is vastgesteld dat het college van B&W een uitvoeringsreglement treasury vaststelt, dat de daadwerkelijke uitvoering van de treasury functie regelt. In het reglement is de organisatie en invulling van de treasury taken en verantwoordelijkheden geregeld, inclusief mandatering en machtiging.
Artikel 3. Organisatiestructuur treasury functie
Het onderscheid tussen een frontoffice (beschikkende rol) en backoffice (administratieve rol) wordt zodanig vormgegeven en ingevuld dat sprake is van voldoende taak- en functiescheiding. Door de uitvoering en administratieve vastlegging te scheiden wordt gewaarborgd dat de uitvoering rechtmatig, juist, tijdig en volledig is.
Artikel 5. Verantwoordelijkheden
Onderstaande tabel geeft de verantwoordelijkheden van de bij treasury betrokken functionarissen en gremia binnen de gemeente weer.
Artikel 6. Administratieve organisatie en interne controle
Uitvoering van alle werkzaamheden op het gebied van treasury en de interne controle daarop vindt plaats met inachtneming van alle daarvoor geldende richtlijnen, procedures en procesbeschrijvingen.