Organisatie | Oss |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening op de ambtelijke bijstand gemeente Oss 2011 |
Citeertitel | Verordening op de ambtelijke bijstand gemeente Oss 2011 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
artikel 149 van de Gemeentewet; artikel 33 van de Gemeentewet;
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
13-01-2011 | Onbekend | 03-01-2011 Oss Actueel 12 januari 2011 | 2010-96 |
Paragraaf 2: Ambtelijke bijstand
Artikel 2 Indienen verzoek om bijstand
De bijstand, bedoeld in het derde lid, wordt verleend door de raadsgriffier of een medewerker van de griffie. Indien de gevraagde bijstand niet door de raadsgriffier of een medewerker van de griffie kan worden verleend kan de raadsgriffier het afdelingshoofd verzoeken, één of meer ambtenaren aan te wijzen, die de gevraagde bijstand zo spoedig mogelijk verlenen.
Artikel 6 Beschikbare capaciteit voor verlenen van ambtelijke bijstand
Indien de ambtenaar in een concrete situatie geen bijstand kan verlenen wegens verstoring van het werkbare evenwicht dient hij dit kenbaar te maken aan het afdelingshoofd. Het afdelingshoofd draagt dan zorg voor een voor beide partijen bevredigende oplossing. Indien hij hiertoe geen mogelijkheid ziet of hiervoor onvoldoende middelen beschikbaar heeft, meldt hij dit aan de gemeentesecretaris en de raadsgriffier, die zorg dragen voor een voor beide partijen bevredigende oplossing.
Het afdelingshoofd ziet toe op een werkbaar evenwicht tussen het aantal malen dat een beroep gedaan wordt op het verlenen van ambtelijke bijstand als bedoeld in artikel 2, derde lid, en de beschikbare capaciteit van de reguliere ambtelijke organisatie. Indien dit evenwicht structureel verstoord wordt, meldt hij dit aan de gemeentesecretaris en de raadsgriffier, die zorg dragen voor een voor beide partijen bevredigende oplossing.
Artikel 7 Informatie over ingediende verzoeken om ambtelijke bijstand
De gemeentesecretaris verstrekt de desbetreffende portefeuillehouder in het college desgewenst informatie over ingediende verzoeken om ambtelijke bijstand.
Bekendmaking van deze voorschriften zal plaatsvinden in Oss Actueel d.d. 12 januari 2011,
waarna deze op 13 januari 2011 voor de nieuwe gemeente Oss in werking treden.
Artikel 12 Intrekking oude regelingen
De “Verordening op de ambtelijke bijstand en fractieondersteuning gemeente Lith 2003” en de “Verordening ambtelijke bijstand” van de gemeente Oss van 12 februari 2004 worden ingetrokken.