Organisatie | Belastingsamenwerking SaBeWa Zeeland |
---|---|
Organisatietype | Regionaal samenwerkingsorgaan |
Officiële naam regeling | Klachtenregeling Belastingsamenwerking Sabewa Zeeland |
Citeertitel | Klachtenregeling Belastingsamenwerking Sabewa Zeeland |
Vastgesteld door | dagelijks bestuur |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2014 | Nieuwe regeling | 28-10-2013 Website |
Het algemeen bestuur van de Gemeenschappelijke Regeling Belastingsamenwerking
op voorstel van het dagelijks bestuur van Sabewa Zeeland van 13 september 2013;
overwegende, dat het wenselijk is in het kader van de heffing en invordering van de belastingen en van de werkzaamheden ingevolge de Wet waardering onroerende zaken, een regeling vast te stellen aangaande ingediende klachten over gedragingen van organen of medewerkers van Sabewa Zeeland;
gelet op artikel 9:2 van de Algemene wet bestuursrecht en artikel 41 van de Gemeenschappelijke Regeling Belastingsamenwerking Sabewa Zeeland;
vast te stellen de volgende ‘Klachtenregeling Belastingsamenwerking Sabewa Zeeland’;
Artikel 1 Begripsomschrijvingen
In deze regeling wordt verstaan onder:
Hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht is van toepassing.
Artikel 4 Klacht gericht tegen de directeur
De voorzitter van het dagelijks bestuur is belast met de behandeling van een klacht gericht tegen de directeur van Sabewa Zeeland
Artikel 5 Advisering aan het dagelijks bestuur
De klachtencoördinator brengt naar aanleiding van zijn bevindingen over de klacht rapport uit aan het dagelijks bestuur.
Het dagelijks bestuur is belast met de besluitvorming omtrent ingediende klachten.
Voor zover een klacht als bedoeld in artikel 9:1 van de Algemene wet bestuursrecht is gericht tegen een gedraging van het dagelijks bestuur, draagt de directeur zorg voor de behoorlijke behandeling als bedoeld in artikel 9:2 van de Algemene wet bestuursrecht.
Artikel 8 Schriftelijke klachten
Schriftelijke klachten worden behandeld volgens de procedure die in bijlage 1 bij onderhavige regeling is aangegeven.
Mondelinge klachten worden behandeld volgens de procedure die in bijlage 2 bij onderhavige regeling is aangegeven.
Artikel 10 Omgang met persoonsgegevens