Organisatie | Almere |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Instructie voor de griffier van de gemeente Almere |
Citeertitel | Instructie voor de griffier van de gemeente Almere |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-01-2020 | nieuwe regeling | 12-12-2019 | geen |
Artikel 3. Verantwoordelijkheid
De griffier toetst de door het college aangeleverde raadsbrieven, agendaverzoeken en raadsvoorstellen aan geldende wetgeving, het door de raad vastgestelde Reglement van Orde, eerder genomen besluiten en door het presidium vastgestelde formats en zendt stukken - indien nodig - voor aanvulling en correctie retour.
Artikel 6. Afdoening brieven aan de raad
De griffier is bevoegd de ingekomen brieven aan de raad af te doen binnen de daartoe door het presidium afgesproken regels.