Organisatie | Molenlanden |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Organisatieverordening griffie Molenlanden oktober 2019 |
Citeertitel | Organisatieverordening griffie 2019 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | griffie |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-12-2019 | 29-10-2019 | wijziging oude regeling | 29-10-2019 | 1037679 |
De raad stelt op voorstel van de werkgeverscommissie de organisatiedoelstellingen en formatie van de griffie en de op de griffie aanwezige functies vast.
De griffier maakt in het driehoeksoverleg tussen burgemeester, secretaris en griffier afspraken over het gebruik van de binnen de collegeorganisatie bestaande ondersteunende faciliteiten op het terrein van Personeel, Informatie, Juridische Zaken, Organisatie, Financiën, Automatisering en Huisvesting.
Voor zover er in het overleg met de ondernemingsraad, als bedoeld in artikel 23 van de WOR (hierna: de overlegvergadering), onderwerpen worden besproken die de griffie en/of het griffiepersoneel rechtstreeks of middellijk aangaan, vindt er voorafgaand aan de overlegvergadering overleg plaats tussen de griffier en de secretaris. Indien dat door de griffier wenselijk wordt geacht is de secretaris gehouden om het standpunt van de griffier in de overlegvergadering kenbaar te maken.
In gevallen waarin deze verordening niet voorziet, pleegt de griffier voor zover nodig overleg met de voorzitter van de werkgeverscommissie.