Organisatie | Edam-Volendam |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening van de raad van de gemeente Edam-Volendam houdende regels betreffende de taken en verantwoordelijkheden van de commissie planning en control audit risk (Verordening commissie planning control audit risk Edam-Volendam 2019) |
Citeertitel | Verordening commissie planning control audit risk Edam-Volendam 2019 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp | |
Externe bijlage | Raadsvoorstel |
Deze regeling vervangt artikel 2 van de Verordening op het Raadsplein en de raadscommissie(s) 2016
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
05-12-2019 | nieuwe regeling | 21-11-2019 | 91-2019/13 |
Er is een raadscommissie die zich in het bijzonder bezighoudt met de controlerende en toezichthoudende functie van de raad, daaronder begrepen toezicht houden op risico’s en monitoring van grote projecten.
Artikel 3 Taken en bevoegdheden
De commissie is belast met de advisering aan en/of afstemming namens de raad over:
Artikel 5 Voorzitter en secretaris
De voorzitter is belast met: het leiden van de vergadering, het voeren van het woord namens de commissie, het bewaken van de uitgangspunten en het bevorderen van een heldere conclusie ten behoeve van advisering aan de raad. De voorzitter wordt daarbij ondersteund door de secretaris van de commissie.