Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

Besluit van de directeur Afval en Grondstoffen van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, Afval en Grondstoffen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van de directeur Afval en Grondstoffen van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, Afval en Grondstoffen
CiteertitelAlgemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, Afval en Grondstoffen
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt Het Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling van 14 mei 2019.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. Algemene wet bestuursrecht
  3. https://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Amsterdam/CVDR377469/CVDR377469_15.html
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

12-11-201901-11-2019nieuwe regeling

30-10-2019

gmb-2019-271188

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van de directeur Afval en Grondstoffen van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, Afval en Grondstoffen

De directeur Afval en Grondstoffen

 

Gelet op:

 

  • -

    de Gemeentewet;

  • -

    het Burgerlijk wetboek;

  • -

    de Algemene wet bestuursrecht;

  • -

    Nieuwe Rechtspositieregeling Gemeente Amsterdam;

  • -

    het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie;

BESLUIT:

 

  • I.

    Mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen aan de directeur van de directie Afval en Grondstoffen en te bepalen dat deze bevoegdheden worden ondergemandateerd aan Afdelingsmanager Optimaliseren Afvalketen en Projectrealisatie, Afdelingsmanager Inzameling, Adjunct Afdelingsmanager Inzameling, Afdelingsmanager Assets Inzamelvoorzieningen, Afdelingsmanager Bedrijfsbureau en Teamleiders ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

     

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1  

Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

Hoofdstuk 2 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 2 NRGA bevoegdheden

  • 1.

    Het nemen van besluiten op grond van de NRGA voor zover deze aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd en niet aan hem zijn voorbehouden, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 2 en bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit.

  • 2.

    Het ondermandaat ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde bevoegdheden is slechts van toepassing op de afdeling/het team waaraan de gemandateerde leiding geeft.

Artikel 3 Aangaan privaatrechtelijke overeenkomst

:

  • 1.

    Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze op grond van bijlage 1, onder B aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd.

  • 2.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in de budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 3.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien daarvoor een financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost.

  • 4.

    De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting overeenkomstig het bepaalde in de budgethoudersregeling.

Artikel 4 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdhedenbesluit

  • 1.

    Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder B, onder 2, 3 en 4.

  • 2.

    Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder C tot en met G.

Hoofdstuk 4 Plaatsvervangingsregeling

Artikel 5  

  • 1.

    De directeur wijst als vervanger aan de afdelingsmanager Optimaliseren Afvalketens en Projectrealisatie en de afdelingsmanager Inzameling om zijn bevoegdheden ingevolge het bevoegdhedenbesluit en de budgethoudersregeling uit te voeren indien hij meer dan 2 werkdagen afwezig is of bij onverwijlde spoed.

  • 2.

    De directeur wordt vervangen door de afdelingsmanager Optimaliseren Afvalketens en Projectrealisatie en bij afwezigheid van zowel de -directeur als, de afdelingsmanager Optimaliseren Afvalketens en Projectrealisatie, door de afdelingsmanager Inzameling.

  • 3.

    De ondertekening als plaatsvervanger geschiedt volgens de wijze als bepaald in het bevoegdhedenbesluit.

Artikel 6  

  • 1.

    De directeur of hoofdbudgethouder wijst voor zijn organisatie-eenheid plaatsvervangers van de hoofd- en deelbudgethouders aan in de zin van artikel 14 van de Budgethoudersregeling.

  • 2.

    Deze plaatsvervangingsregeling wordt ter kennis van de concerncontroller en de Gemeentesecretaris gebracht.

 

  • II.

    Het Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling van 14 mei 2019, Gemeenteblad 2019, nr. 124354 wordt ingetrokken.

  • III.

    Dat dit besluit wordt gepubliceerd in het Elektronisch Gemeenteblad en terugwerkt tot en met 1 november 2019.

Amsterdam, 30 oktober 2019

De directeur Afval en Grondstoffen voornoemd,

Hepko Wink