Organisatie | Vlaardingen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Vlaardingen houdende regels omtrent structuur van de ambtelijke organisatie (Organisatiebesluit gemeente Vlaardingen) |
Citeertitel | Organisatiebesluit gemeente Vlaardingen |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt het Organisatiebesluit gemeente Vlaardingen 2013.
artikel 160, eerste lid, van de Gemeentewet
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
07-11-2019 | nieuwe regeling | 29-10-2019 |
Hoofdstuk 1 De structuur van de ambtelijke organisatie
In dit besluit wordt verstaan onder:
de ambtenaar die door het college van burgemeester en wethouders (B&W) wordt benoemd, en het college van B&W als secretaris in de zin van de Gemeentewet, terzijde staat bij het uitoefenen van zijn taak. De gemeentesecretaris is tevens als algemeen directeur eindverantwoordelijk voor het functioneren van de gehele ambtelijke organisatie.
de ambtenaar, die door de gemeentesecretaris in overleg met het college van B&W wordt benoemd;
de ambtenaar die verantwoordelijk is voor het functioneren van een afdeling en mede-verantwoordelijk is voor het functioneren van de ambtelijke organisatie;
de ambtenaar die verantwoordelijk is voor het opstellen en uitvoeren van gebiedsprogramma’s;
de ambtenaar die verantwoordelijk is voor het opstellen en uitvoeren van een programma;
de ambtenaar die op voordracht van het afdelingshoofd door de gemeentesecretaris wordt benoemd en verantwoordelijk is voor het functioneren van een sectie;
besluitvormend overleg tussen de gemeentesecretaris, controller, adviserend leden, afdelingshoofden, gebieds- /programmamanagers en een secretaris, onder leiding van de gemeentesecretaris ten aanzien van voorgenomen collegebesluiten.
besluitvormend overleg tussen de gemeentesecretaris, controller, afdelingshoofden, adviserend leden en een secretaris, onder leiding van de gemeentesecretaris ten aanzien van middelenkaders en bedrijfsvoering;
De ambtelijke organisatie is opgebouwd volgens een afdelingshoofdenmodel, waarbij de gemeentesecretaris, afdelingshoofden, programmamanagers en gebiedsmanagers vanuit gemeentebreed perspectief leiding geven aan afdelingen en (gebieds-)programma’s en in goede samenwerking verantwoordelijk zijn voor de afdelingsoverstijgende vraagstukken.