Organisatie | Hoogeveen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening auditcommissie Hoogeveen 2019 |
Citeertitel | Verordening auditcommissie gemeente Hoogeveen 2019 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
23-10-2019 | Nieuwe regeling | 10-10-2019 |
Hoofdstuk 2 Taak, samenstelling en bevoegdheden van de auditcommissie
De samenstelling van de commissie is als volgt:
a. elke fractie in de gemeenteraad wijst één vertegenwoordiger en desgewenst een plaatsvervanger in de auditcommissie aan.
b. de portefeuillehouder financiën en de ambtelijke financieel adviseur(s) worden standaard uitgenodigd voor de vergadering van de auditcommissie.
De zittingsperiode van de raadsleden in de commissie eindigt wanneer zij ophouden lid te zijn van de raad en in ieder geval aan het einde van de zittingsperiode van de raad.
De auditcommissie brengt mondeling of schriftelijk verslag uit aan de raad.
Deze verordening kan worden aangehaald als "Verordening auditcommissie gemeente Hoogeveen 2019".
Deze verordening treedt in werking op de dag na bekendmaking.
Aldus vastgesteld in de vergadering van de raad van de gemeente Hoogeveen, d.d. 10 oktober 2019
De griffier, De Voorziter
C. Elken, K.B. Loohuis