Organisatie | Raalte |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit tot retrospectieve vervanging personeelsdossiers |
Citeertitel | Besluit retrospectieve vervanging analoge archiefbescheiden door digitale reproducties personeelsdossiers gemeente Raalte 2019 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-10-2019 | nieuwe regeling | 10-09-2019 | 3940-2019 |
1. Tot retrospectieve vervanging van de documenten (archiefbescheiden), zoals die onder de noemer van personeelsdossiers zijn geordend, door reproducties ingevolge artikel 6, lid 1 van het Archiefbesluit 1995
van de navolgende archiefbescheiden, waarvan ingevolge de Selectielijst voor archiefbescheiden van
gemeentelijke en intergemeentelijke organen opgemaakt of ontvangen vanaf 1 januari 1996
(Selectielijst 2012) een groot percentage voor vernietiging in aanmerking komt.
Omschrijving van de te vervangen en te vernietigen bescheiden:
De substitutie (vervanging) door reproducties omvat de personeelsdossiers van alle gemeentelijke medewerkers zoals die in dienst waren op – en vanaf 1 november 2013 tot aan het beëindigen van de betreffende analoge archiefvorming per 1 april 2016.
2. Tot vervanging van de documenten (archiefbescheiden) zoals die onder de noemer van het postproces specifiek ter behandeling in personele processen worden ontvangen of verzonden, door reproducties ingevolge artikel 6, lid 1 van het Archiefbesluit 1995
van de navolgende archiefbescheiden, waarvan ingevolge de Selectielijst voor archiefbescheiden van gemeentelijke en intergemeentelijke organen opgemaakt of ontvangen vanaf 1 januari 2017 (Selectielijst 2016) een groot percentage voor vernietiging in aanmerking komt.
Omschrijving van de te vervangen en te vernietigen bescheiden:
De substitutie (vervanging) door reproducties omvat alle documenten zoals die in de context van de personele processen, zoals omschreven in de nieuw opgenomen paragraaf in het Handboek Vervanging documenten postproces gemeente Raalte, vastgesteld bij collegebesluit van 13 december 2016, de organisatie inkomen of uitgaan, dan wel zijn ingekomen of uitgegaan.
Dit besluit treedt in werking met ingang van de eerste dag na de dag van bekendmaking van dit besluit in het Gemeenteblad.
Dit besluit kan worden aangehaald als: Besluit retrospectieve vervanging analoge archiefbescheiden door digitale reproducties personeelsdossiers gemeente Raalte 2019
Het vervangingsbesluit is een besluit in de zin van artikel 1:3 Algemene wet bestuursrecht, zoals de toelichting bij artikelen 6 en 7 van het Archiefbesluit 1995 expliciet vermeldt. Het vervangingsbesluit staat dan ook open voor bezwaar.
Een belanghebbende kan op grond van de Algemene wet bestuursrecht binnen 6 weken na de datum van bekendmaking van dit besluit schriftelijk een bezwaarschrift indienen.
De regels waaraan dit bezwaarschrift moet voldoen zijn als volgt:
Hebt u een spoedeisend belang, dan kunt u een voorlopige voorziening vragen. U vraagt een voorlopige voorziening aan de voorzieningenrechter van de rechtbank Overijssel, Team Bestuursrecht, Postbus 10067, 8000 GB Zwolle (tel. 088 361 1037). U kunt pas een voorlopige voorziening vragen nadat u een bezwaarschrift hebt ingediend. Een kopie van het bezwaarschrift voegt u bij uw verzoek aan de voorzieningenrechter. De rechtbank brengt u voor het in behandeling nemen van een verzoek om voorlopige voorziening kosten in rekening (griffierecht).