Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Bladel

Besluit beleidsregel kantoor aan huis met meerdere werknemers

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieBladel
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit beleidsregel kantoor aan huis met meerdere werknemers
Citeertitel
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpmaatschappelijke zorg en welzijn
Eigen onderwerp
Externe bijlageToelichting beleidsregel

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 4:81 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. artikel 2.12 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

26-09-2019nieuwe regeling

11-09-2019

gmb-2019-233765

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit beleidsregel kantoor aan huis met meerdere werknemers

 

Burgemeester en wethouders van de gemeente Bladel;

gelet op artikel 4 van bijlage II van het Besluit omgevingsrecht;

gelet op artikelen 4:81 t/m 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht;

overwegende dat zij het gewenst achten dat er voor het toepassen van afwijkingsbevoegdheden als vermeld in artikel 2.12, lid 1, sub a onder 2 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, een beleidsregel wordt opgesteld dat er onder bepaalde voorwaarden medewerking kan worden verleend voor een kantoor aan huis met meerdere werknemers;

dat er met deze beleidsregel een verruiming van een binnenplanse afwijking wordt gecreëerd;

besluiten:

vast te stellen de volgende beleidsregel:

 

Beleidsregel kantoor aan huis met meerdere werknemers gemeente Bladel 2019

 

Deze beleidsregel maakt een kantoor aan huis met meerdere werknemers mogelijk.

Onder voorwaarden dat:

  • Het kantoor aan huis dient gelegen te zijn binnen de, in het bestemmingsplan, als woonbestemming aangeduide gronden of op een afstand van maximaal 20 meter daarbuiten. Per woning is maximaal één kantoor toe te staan;

  • De omvang van het kantoor bedraagt niet meer dan 30% van de gezamenlijke vloeroppervlakte van de bebouwing tot een maximum van 30m2;

  • Het kantoor aan huis mag geen nadelige invloed hebben op de normale afwikkeling van het verkeer en geen onevenredige toename van de parkeerbehoefte veroorzaken;

  • Parkeren dient te worden opgelost op eigen terrein conform het parapluplan Parkeren;

  • Detailhandel is niet toegestaan;

  • Reclame-uitingen zijn niet toegestaan;

  • Ontheffing wordt verleend voor kantoor aan huis voor bedrijfs-/beroepsmatige activiteiten die vallen in of gelijk te stellen zijn aan de activiteiten in de lijst van onder voorwaarden toegelaten bedrijfs- en beroepsmatige activiteiten voor uitoefening van kantoor aan huis met meerdere werknemerszoals opgenomen in de toelichting;

  • De bewoner van de woning dient de eigenaar te zijn van de bedrijfs-/beroepsmatige activiteit waarvoor een kantoor aan huis wordt opgericht;

  • De bedrijfs-/beroepsmatige activiteit mag niet elders nevenvestigingen hebben;

  • De activiteit dient milieu hygiënisch inpasbaar te zijn in de woonomgeving;

  • Ontheffing kan worden verleend voor verzoeken binnen de bebouwde kom;

  • Een nieuw bouwplan dient te allen tijde te voldoen aan het vigerende ruimtelijk beleid (bestemmingsplan of omgevingsplan).

     

Aldus vastgesteld op 11 september 2019

 

Burgemeester en wethouders voornoemd,

de secretaris, E.L.C.M. Mol

de burgemeester, R.P.G. Bosma