Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Heerenveen

Mandaatbesluit uitvoering Wet basisregistratie adressen en gebouwen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieHeerenveen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingMandaatbesluit uitvoering Wet basisregistratie adressen en gebouwen
CiteertitelMandaatbesluit uitvoering Wet basisregistratie adressen en gebouwen Gemeente Heerenveen
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 10:1 van de Algemene wet bestuursrecht
  2. artikel 10:3 van de Algemene wet bestuursrecht
  3. artikel 10:9 van de Algemene wet bestuursrecht
  4. http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Heerenveen/CVDR327268/CVDR327268_1.html
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

14-09-2019Nieuwe regeling

03-09-2019

gmb-2019-225219

Tekst van de regeling

Intitulé

Mandaatbesluit uitvoering Wet basisregistratie adressen en gebouwen

Burgemeester en wethouders van gemeente Heerenveen;

 

overwegende dat:

  • -

    de Wet basisregistraties adressen en gebouwen (wet BAG) is gewijzigd op 1 juli 2018;

  • -

    in artikel 2 van de Wet basisregistraties adressen en gebouwen het houden van een geautomatiseerde basisregistratie adressen en gebouwen wordt opgedragen aan burgemeester en wethouders;

  • -

    het wenselijk is voor de uitoefening van deze taak ambtelijk beheerders aan te wijzen;

gelet op artikel 10:1, 10:3, eerste lid en 10:9, van de Algemene wet bestuursrecht en de verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente Heerenveen 2010;

BESLUITEN:

Artikel 1. Aanwijzing ambtenaren

  • 1.

    Als ambtenaar belast met het afbakenen van panden en verblijfsobjecten en het benoemen en afbakenen van standplaatsen en ligplaatsen, zoals bedoeld in artikel 6 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen en artikel 3 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente Heerenveen 2010, is aangewezen: medewerker administratief & secretarieel II.

  • 2.

    Als ambtenaar belast met het nemen van besluiten tot het vaststellen van openbare ruimten, zoals bedoeld in artikel 6 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen en artikel 2 lid 1 en 3 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente Heerenveen, is aangewezen: grondverwerker/acquisiteur.

  • 3.

    Als ambtenaar belast met het nemen van besluiten tot het vaststellen van nummeraanduidingen, zoals bedoeld in artikel 6 van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen en artikel 3 lid 2 van de Verordening naamgeving en nummering (adressen) gemeente Heerenveen 2010, is aangewezen: medewerker administratief & secretarieel II.

Artikel 2. Inwerkingtreding en citeertitel

  • 1.

    Dit besluit treedt in werking twee dagen na publicatie.

  • 2.

    Het mandaatbesluit uitvoering Wet basisadministraties adressen en gebouwen, vastgesteld op 10 september 2013 en in werking getreden op 10 september 2013, wordt ingetrokken op het moment dat dit besluit inwerking treedt

  • 3.

    Dit besluit wordt aangehaald als: Mandaatbesluit uitvoering Wet basisregistratie adressen en gebouwen Gemeente Heerenveen.

     

Aldus vastgesteld in de vergadering van 3 september 2019.

Burgemeester en wethouders van Heerenveen.

De gemeentesecretaris,

J. vanLeeuwestijn

De burgemeester,

T.J. van derZwan