Organisatie | Almere |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Afzien van verlaging en waarschuwing i.p.v. verlaging |
Citeertitel | Afzien van verlaging en waarschuwing i.p.v. verlaging |
Vastgesteld door | gemandateerde functionaris |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-08-2019 | nieuwe beleidsregel | 20-08-2019 | geen |
Zowel bij geüniformeerde als niet-geüniformeerde verplichtingen kan worden afgezien van het opleggen van een maatregel indien:
De bijzondere omstandigheden die tot dringende redenen leiden kunnen zijn gelegen in maatschappelijk belang zoals bijvoorbeeld:
Bij dit laatste streepje dient te worden gedacht aan een aantal arbeidsverplichtingen waarin de term “naar vermogen” wordt gehanteerd. Er dient te worden beoordeeld waartoe belanghebbend op grond van zijn vermogen – de krachten en bekwaamheden - in staat wordt gesteld en of hij dat vermogen benut heeft ter voldoening aan de desbetreffende verplichting.
Ook dient meegewogen te worden dat het college de zorgplicht heeft om ondersteuning in enige vorm te bieden aan ingezetenen en dan met name minderjarige kinderen in het gezin.
Wanneer het college afziet van het opleggen van een maatregel op grond van dringende redenen wordt de belanghebbende daarvan schriftelijk op de hoogte gesteld. Deze 0% maatregel telt wel mee bij recidive.
Indien handelen of nalaten zowel kan worden gekwalificeerd als geüniformeerde arbeidsverplichting maar ook als niet geüniformeerde arbeidsverplichting dan dient het te worden gekwalificeerd als geüniformeerde arbeidsverplichting.
Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.