Organisatie | Almere |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Afhandeling ingetrokken aanvragen |
Citeertitel | Afhandeling ingetrokken aanvragen |
Vastgesteld door | gemandateerde functionaris |
Onderwerp | financiën en economie |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-08-2019 | nieuwe beleidsregel | 20-08-2019 | geen |
Schriftelijke intrekking verdient altijd de voorkeur omdat dit situaties voorkomt dat mondeling gedane mededelingen door de behandelaar worden begrepen als een intrekking terwijl die mededeling niet zo bedoeld is. Tevens kan de aanvrager op een mondelinge intrekking terugkomen waarna de aanvraag alsnog behandeld dient te worden. Ook kan de aanvrager de gemeente nog steeds in gebreke stellen waardoor een dwangsom verschuldigd kan zijn.
Als een klant de intrekking mondeling/telefonisch doorgeeft, wordt een beschikking met bezwaarclausule gestuurd. Dit neemt niet het risico weg dat de aanvrager op de intrekking kan terugkomen.
Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.