Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Almere

Afhandeling ingetrokken aanvragen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAlmere
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAfhandeling ingetrokken aanvragen
CiteertitelAfhandeling ingetrokken aanvragen
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

30-08-2019nieuwe beleidsregel

20-08-2019

gmb-2019-213343

geen

Tekst van de regeling

Intitulé

Afhandeling ingetrokken aanvragen

Het college van burgemeester en wethouders van Almere,

 

BESLUIT:

 

vast te stellen de navolgende beleidsregel Afhandeling ingetrokken aanvragen

onder intrekking van de richtlijn Afhandeling ingetrokken aanvragen

 

Schriftelijke intrekking verdient altijd de voorkeur omdat dit situaties voorkomt dat mondeling gedane mededelingen door de behandelaar worden begrepen als een intrekking terwijl die mededeling niet zo bedoeld is. Tevens kan de aanvrager op een mondelinge intrekking terugkomen waarna de aanvraag alsnog behandeld dient te worden. Ook kan de aanvrager de gemeente nog steeds in gebreke stellen waardoor een dwangsom verschuldigd kan zijn.

 

Als een klant de intrekking mondeling/telefonisch doorgeeft, wordt een beschikking met bezwaarclausule gestuurd. Dit neemt niet het risico weg dat de aanvrager op de intrekking kan terugkomen.

 

Deze beleidsregel treedt in werking op de dag na bekendmaking.

 

 

Aldus vastgesteld, Almere, 20 augustus 2019

Burgemeester en wethouders van Almere,

namens hen,

de afdelingsmanager Werk en Inkomen

P. Benschop