Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Groningen

Aanwijzing functionarissen regeling bevoegdheden basisregistratie personen

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieGroningen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingAanwijzing functionarissen regeling bevoegdheden basisregistratie personen
CiteertitelAanwijzing functionarissen regeling bevoegdheden basisregistratie personen
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

N.v.t.

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

17-08-2019Nieuwe regeling

30-07-2019

gmb-2019-204515

Tekst van de regeling

Intitulé

Aanwijzing functionarissen regeling bevoegdheden basisregistratie personen

In de Regeling bevoegdheden basisregistratie personen is in artikel 2 het volgende geregeld:

Artikel 2 De beheerfuncties

  • a.

    De bronhouder van de BRP is de concerndirecteur van de gemeente Groningen.

  • b.

    De concerndirecteur wijst de functionarissen aan die worden belast met:

    • a.

      het informatiebeheer;

    • b.

      het privacybeheer;

    • c.

      het functioneel applicatiebeheer;

    • d.

      het systeembeheer;

    • e.

      het beveiligingsbeheer;

    • f.

      het gegevensbeheer;

    • g.

      de gegevensverwerking;

    • h.

      het houden van toezicht;

    • i.

      het afnemen van een verklaring onder ede en/of belofte.

AANWIJZING:

De concerndirecteur heeft op 30 juli 2019 de functionarissen opnieuw aangewezen.

Artikel 1 Aanwijzing functionarissen

  • Het informatiebeheer: als beheerder wordt aangewezen de directeur Publieke Dienstverlening en de hoofden van de afdeling Burgerzaken als diens plaatsvervangers.

  • Het privacybeheer: als beheerders en onderlinge vervangers worden aangewezen de experts van de afdeling Burgerzaken.

  • Het functioneel applicatiebeheer: als beheerders worden aangewezen de functioneel applicatiebeheerders BRP van I & S (Leefomgeving en Ruimte) van het Shared Service Centrum (SSC) van de gemeente Groningen.

  • Het systeembeheer: als beheerders worden aangewezen de IBM iSeries (AS/400) systeem-beheerders van de generieke outsourcing ICT partner Fujitsu.

  • Het beveiligingsbeheer: als beheerder wordt aangewezen het hoofd van de afdeling Auditing van het Shared Service Centrum (SSC) van de gemeente Groningen en een controller van hetzelfde vakgebied als diens plaatsvervanger.

  • Het gegevensbeheer: als beheerders en onderlinge vervangers worden aangewezen Senior allround medewerkers van de afdeling Burgerzaken en de auditor / expert van de afdeling Burgerzaken.

  • De gegevensverwerking: als gegevensverwerkers worden aangewezen de medewerkers van de afdeling Burgerzaken.

  • Het houden van toezicht: als toezichthouders BRP worden aangewezen de vaste medewerkers van de afdelingen Burgerzaken en Rechtshandhaving.

  • Het afnemen van een verklaring onder ede en/of belofte: als bevoegde medewerkers worden aangewezen de vaste medewerkers van de afdeling Burgerzaken.

Intrekking

De aanwijzing van 18 maart 2016 wordt hierbij ingetrokken.

Inwerkingtreding

Deze aanwijzing treedt in werking met ingang van de dag na haar bekendmaking.

 

Groningen,30 juli 2019

De bronhouder van de BRP,

S.Gerritsen,

(concerndirecteur gemeente Groningen).