Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Neder-Betuwe

Besluit van de directie van de gemeente Neder-Betuwe over teamindeling en werkvelden van de ambtelijke organisatie

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieNeder-Betuwe
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van de directie van de gemeente Neder-Betuwe over teamindeling en werkvelden van de ambtelijke organisatie
CiteertitelTeamindeling en werkvelden ambtelijke organisatie
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

14-08-2019nieuwer regeling

05-08-2019

gmb-2019-199330

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van de directie van de gemeente Neder-Betuwe over teamindeling en werkvelden van de ambtelijke organisatie

De directie van de gemeente Neder-Betuwe,

 

Gelet op artikel 2 en artikel 10, eerste lid van het Organisatiebesluit van de gemeente Neder-Betuwe 2019,

 

overwegende dat,

  • De ambtelijke organisatie uit een aantal afdelingen (sociale pijler, fysieke pijler en bedrijfsvoering) en een werkeenheid (concernstaf) bestaat,

  • het college van burgemeester en wethouders aan de directie het mandaat heeft verleend om de teamindeling vast te stellen,

  • het managementteam positief heeft geadviseerd over de voorgestelde teamindeling,

 

BESLUIT VAST TE STELLEN: TEAMINDELING EN WERKVELDEN AMBTELIJKE ORGANISATIE

1. Afdeling Fysieke pijler:

  • -

    Team Bouwen, milieu en ruimtelijke plannen;

  • -

    Team Openbare ruimte.

 

Werkvelden:

  • -

    Wonen;

  • -

    Verkeer en Vervoer (Mobiliteit);

  • -

    Recreatie & Toerisme;

  • -

    Economie en Logistiek;

  • -

    Ruimtelijke Ordening;

  • -

    Klimaat en Duurzaamheid;

  • -

    Milieu;

  • -

    Bodem (Ondergrond);

  • -

    Erfgoed;

  • -

    Grondzaken;

  • -

    Vastgoed;

  • -

    Planeconomie;

  • -

    Stedenbouw;

  • -

    Natuur en Landschap;

  • -

    Groen;

  • -

    Wegen;

  • -

    Water;

  • -

    Riolering;

  • -

    Gebouwenbeheer;

  • -

    Vergunningen APV en bijzondere wetten*;

  • -

    Toezicht en handhaving APV en bijzondere wetten*

  • -

    Subsidies op alle werkvelden van de afdeling fysieke pijler.

 

Naast genoemde werkvelden maken ook de volgende rollen en functies deel uit van de afdeling fysieke pijler: regisseur, projectleider, directievoerder/toezichthouder, project-assistent, projectadministrateur en bijbehorende administratieve organisatie (AO). Deze rollen en functies staan niet apart vermeld in de personeelsstaat. Deze rollen en functies horen wel bij de afdeling fysieke pijler. In het ondermandaatformulier IVa van de afdeling fysieke pijler is nader uitgewerkt welk rol dan wel functie bij welk team hoort, zodat is af te leiden waartoe deze rollen en functies bevoegd zijn (mandaat hebben).

 

*De uitvoeringstaken vergunningverlening, toezicht en handhaving op het gebied van de fysieke leefomgeving (Wabo-breed) zijn uitbesteed aan de Omgevingsdienst Rivierenland (ODR). De beheertaken op het gebied van de openbare ruimte zijn belegd bij de Avri. Een ‘verbindingsofficier’ vormt de schakel tussen de gemeente en genoemde uitvoeringsorganisaties en treedt daarbij op als gedelegeerd ambtelijk opdrachtgever.

 

2. Afdeling Sociale pijler:

  • -

    Team Beleid;

  • -

    Team Uitvoering.

 

Werkvelden:

  • -

    Wmo 2015;

  • -

    Jeugdwet;

  • -

    Participatiewet;

  • -

    Schuldhulpverlening;

  • -

    Onderwijs;

  • -

    Leerlingenvervoer;

  • -

    Welzijn;

  • -

    Sport;

  • -

    Jeugdzaken;

  • -

    Volksgezondheid;

  • -

    Cultuur;

  • -

    Wijk- en buurtcoördinatie;

  • -

    Accommodatiebeleid;

  • -

    Leefbaarheid;

  • -

    Subsidies op alle werkvelden van de afdeling sociale pijler;

  • -

    Gehandicaptenkaart;

  • -

    Contractbeheer zorgaanbieders Wmo 2015 en Jeugdwet.

 

3. Afdeling Bedrijfsvoering:

  • -

    Team DIV;

  • -

    Team Communicatie en voorlichting;

  • -

    Team Gegevensbeheer, belastingen en WOZ;

  • -

    Team Gemeentewinkel;

  • -

    Team ICT;

  • -

    Team Financiën;

  • -

    Team Juridische zaken;

  • -

    Team Huisvesting.

 

Werkvelden:

  • -

    Documentaire informatievoorziening en archivering;

  • -

    Communicatie en voorlichting;

  • -

    Belastingen;

  • -

    WOZ;

  • -

    Gegevensbeheer;

  • -

    Basisregistratie;

  • -

    GEO;

  • -

    Burgerzaken;

  • -

    Receptie/ontvangst;

  • -

    Telefonie;

  • -

    ICT;

  • -

    Financiën;

  • -

    Juridisch advies;

  • -

    Klachten;

  • -

    Secretariaat bezwaarschriftencommissie;

  • -

    Wob-verzoeken;

  • -

    Aansprakelijkstellingen.

  • -

    Facilitaire zaken.

 

4. Werkeenheid Concernstaf

  • -

    Team Bestuursondersteuning;

  • -

    Team P&O;

  • -

    Team AO/IC.

 

Werkvelden:

  • -

    Bestuurlijk advies;

  • -

    Secretariële ondersteuning college, directie, en manager Werkeenheid Concernstaf;

  • -

    Representatie;

  • -

    Openbare orde en veiligheid;

  • -

    Rampenbestrijding en crisisbeheersing;

  • -

    Toezicht privacy;

  • -

    Personeel en organisatie;

  • -

    Procesoptimalisatie;

  • -

    Controle en toezicht op rechtmatigheid, doeltreffendheid, doelmatigheid;

  • -

    Toezicht informatiebeveiliging.

Dit besluit treedt in werking op de dag na bekendmaking.

Opheusden, 5 augustus 2019

De directie van de gemeente Neder-Betuwe,

mr. G.S. Stam