Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Wijk bij Duurstede

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijk bij Duurstede houdende regels omtrent vervanging gemeentesecretaris bij afwezigheid

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieWijk bij Duurstede
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijk bij Duurstede houdende regels omtrent vervanging gemeentesecretaris bij afwezigheid
CiteertitelVervanging gemeentesecretaris bij afwezigheid
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het vervangingsbesluit van 5 juni 2018.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

03-08-2019nieuwe regeling

25-06-2019

gmb-2019-192964

50277

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Wijk bij Duurstede houdende regels omtrent vervanging gemeentesecretaris bij afwezigheid

Besluit College van burgemeester en wethouders d.d. 25-06-2019:

  • 1.

    Het vervangingsbesluit van 5 juni 2018 intrekken;

  • 2.

    Gemeentesecretaris, Gerben Karssenberg, bij afwezigheid vervangen door aangewezen functionarissen:

    • 1e loco-secretaris: Judith de Jonge

    • 2e loco-secretaris: Karolijn van den Heuvel

    • 3e loco-secretaris Gertjan van Dijkhuizen

    • 4e loco-secretaris Pieter Zwaan

    • 5e loco-secretaris Riemada Hament

 

Samenvatting

Artikel 106, lid 1 van de Gemeentewet regelt dat het college de vervanging van de secretaris bepaalt. Vorig jaar is bij het vaststellen van de regeling vervanging van de gemeentesecretaris bepaald dat de volgorde van de eerste en tweede loco ieder jaar wisselt per 1 juli. Die lijn wordt nu voortgezet met het voorstel om Judith de Jonge tot eerste loco-secretaris te benoemen en Karolijn van den Heuvel tot tweede loco-secretaris.

 

Inleiding

Artikel 106, lid 1 van de Gemeentewet regelt dat het college de vervanging van de secretaris bepaalt.

Vorig jaar is bij het vaststellen van de regeling vervanging van de gemeentesecretaris bepaald dat de volgorde van de eerste en tweede loco ieder jaar wisselt per 1 juli. De vervangingsregeling dient hierop aangepast te worden.

 

Beoogd effect/doel

Naast de wettelijke verplichting is het ook in het belang van de organisatie en de samenleving dat duidelijk is wie de gemeentesecretaris vervangt bij afwezigheid.

 

Argumenten

Vorig jaar is bij het vaststellen van de regeling vervanging van de gemeentesecretaris bepaalt dat de directeuren de eerste loco-secretarissen zijn en zij worden opgevolgd door de teamleiders.

Verder is door de gemeentesecretaris voorgesteld dat de volgorde van eerste en tweede loco ieder jaar per 1 juli wisselt om de gelijkwaardigheid van de directeuren te benadrukken en het uitoefenen van het locoschap tot een gedeelde verantwoordelijkheid te maken.

Deze lijn wordt nu voortgezet met het voorstel Judith de Jonge tot eerste loco-secretaris te benoemen en Karloijn van den Heuvel tot tweede loco-secretaris.

Het college zal dan ook medio 2020 een nieuw voorstel voorgelegd krijgen.

Het voorstel voor vervanging van de gemeentesecretaris is om te benoemen tot loco in de volgorde:

  • 1e loco-secretaris: Judith de Jonge

  • 2e loco-secretaris: Karolijn van den Heuvel

  • 3e loco-sectetaris Gertjan van Dijkhuizen

  • 4e loco-secretaris Pieter Zwaan

  • 5e loco-secretaris Riemada Hament