Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Maassluis

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Maassluis houdende regels omtrent Algemene regels 0-evenement

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieMaassluis
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Maassluis houdende regels omtrent Algemene regels 0-evenement
CiteertitelAlgemene regels 0-evenement
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpopenbare orde en veiligheid
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Maassluis/CVDR623741/CVDR623741_1.html

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

26-07-2019nieuwe regeling

09-07-2019

gmb-2019-185889

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Maassluis houdende regels omtrent Algemene regels 0-evenement

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Maassluis;

 

gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 9 juli 2019;

 

gelet op artikel 2:25a van de Algemene Plaatselijke Verordening Gemeente Maassluis 2019;

 

besluit vast te stellen:

 

Algemene regels 0-evenement

 

  • 1.

    U stelt de burgemeester ten minste vijf werkdagen voorafgaand aan het 0-evenement in kennis van het 0-evenement. 

     

  • 2.

    U heeft toestemming voor het 0-evenement als na ontvangst van het meldingsformulier door de burgemeester geen tegenbericht is verzonden én wanneer u een ontvangstbevestiging van de melding kunt tonen.  

  • 3.

    Van een 0-evenement is sprake wanneer:

    • a.

      het een feest op eigen terrein of een feest in de openlucht betreft;

    • b.

      het aantal bezoekers niet meer bedraagt dan 150 personen;

    • c.

      het een ééndaags evenement is dat plaatsvindt maandag tot en met zaterdag tussen 9.00 en 23.00 uur of op een zon- of feestdag tussen 13.00 en 23.00 uur;

    • d.

      het geluidsniveau op een afstand van 10 meter van enige geluidsbron niet meer bedraagt dan 80 dB(A);

    • e.

      het niet plaatsvindt op de rijbaan of een (brom)fietspad of op een andere wijze een belemmering vormt voor het verkeer en de hulpdiensten;

    • f.

      het geen extra politiecapaciteit vergt;

    • g.

      slechts kleine objecten worden geplaatst met een totale oppervlakte van maximaal 25 m²;

    • h.

      er geen ander evenement in de omgeving plaatsvindt;

    • i.

      er een organisator is. 

  • 4.

    U bent als organisator bereikbaar tijdens het evenement voor de gemeente en hulpdiensten. Als organisator bent u eindverantwoordelijk voor het verloop van het gemelde evenement en voor het naleven van deze algemene regels. 

  • 5.

    U verstrekt geen sterke drank. 

  • 6.

    U verstrekt geen zwak alcoholhoudende drank tegen betaling. Voor het verstrekken van zwak alcoholhoudende drank tegen betaling heeft u een ontheffing artikel 35 van de Drank- en Horecawet nodig.

  • 7.

    U ziet erop toe dat alle aan- en afvoerroutes, bouwwerken en brandkranen rondom het 0-evenement vrij en beschikbaar blijven voor nood- en hulpdiensten.  

  • 8.

    Wanneer u het evenement in een gebouw houdt, zorgt u ervoor dat er niet meer dan 50 personen tegelijkertijd in het gebouw zijn en voldoet u aan de regels die in het besluit brandveilig gebruik gebouwen staan (Bouwbesluit 2012).  

  • 9.

    U plaatst barbecues en/of bakinstallaties ten minste vijf meter van andere bebouwing of opstallen. 

  • 10.

    U ziet erop toe dat springkussens en overige bouwsels op een adequate en veilige manier gezekerd worden om wegwaaien en/of losschieten te voorkomen. Rondom een springkussen worden matten gelegd om verwondingen te voorkomen. Daarnaast zorgt u ervoor dat er constant toezicht is bij het springkussen.

  • 11.

    U gebruikt andere grond dan gemeentegrond of eigen grond alleen wanneer u toestemming heeft van de grondeigenaar. Tijdens het evenement kunt u hier een toestemmingsbewijs van tonen. 

  • 12.

    U zorgt ervoor dat de locatie en directe omgeving uiterlijk om 23.00 uur schoon en in de oorspronkelijke staat worden opgeleverd. 

  • 13.

    U houdt zich aan de algemene regels die gelden voor een 0-evenement. Het niet opvolgen van deze regels kan leiden tot het stilleggen van het 0-evenement en eventueel tot het verbieden van een volgend 0-evenement.  

  • 14.

    U vrijwaart de gemeente Maassluis voor alle aanspraken op vergoeding van schade.

 

Aldus besloten door het college van burgemeester en wethouders van Maassluis in hun vergadering van 9 juli 2019

de secretaris,

A.L. Duijmaer van Twist

de burgemeester,

Dr. T.J. Haan