Organisatie | Groningen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Verordening ambtelijke bijstand aan raadsleden 2019 |
Citeertitel | Verordening ambtelijke bijstand aan raadsleden 2019 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
N.v.t.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
19-07-2019 | 01-01-2019 | nieuwe regeling | 02-01-2019 | 61795-2018 |
Elk raadslid kan in de uitoefening van het raadslidmaatschap verzoeken om feitelijke informatie van geringe omvang. Een verzoek hiertoe wordt rechtstreeks gericht aan de betreffende medewerker.
Een raadslid, dat ambtelijke bijstand wenst, wendt zich daarvoor schriftelijk of mondeling tot de griffier, waarna de ambtelijke bijstand in overleg met de gemeentesecretaris vanuit de organisatie ter beschikking wordt gesteld.
Indien een verzoek om feitelijke informatie als bedoeld in artikel 1 door de betreffende medewerker wordt geweigerd, maakt het raadslid dat om informatie heeft verzocht hiervan melding bij de griffier. De griffier stelt de secretaris van deze weigering in kennis. De secretaris deelt het betreffende raadslid op zo kort mogelijke termijn schriftelijk de reden(en) van de weigering mee.
Indien een geval als bedoeld in artikel 3 sub a of b zich voordoet, maakt de griffier daarvan melding aan de burgemeester. Op verzoek van het betreffende raadslid kan de burgemeester opdracht verstrekken tot verlening van de door het raadslid gevraagde feitelijke informatie of beschikbaarstelling van de ambtelijke bijstand.