Organisatie | Zederik |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Interne klachtenregeling gemeente Zederik 2001 |
Citeertitel | Interne klachtenregeling gemeente Zederik 2001 |
Vastgesteld door | gemeenteraad |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
De historie bij 'Het overzicht van in de tekst verwerkte wijzingen' is mogelijk niet compleet. Er kunnen wijzigingen ontbreken tussen het ontstaan van de regeling en de eerste opgenomen wijziging daarvan.
Geen.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
08-10-2004 | 22-04-2013 | art. 8 | 27-09-2004 Het Kontakt, 07-10-2004 | 2.07.54 ZED 4656 |
Geconsolideerde tekst va n de regelingOnderwerp:Interne klachtenregeling.De Raad der gemeente Zederik;gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders d.d. 4 december 2001;gelet op het advies van de Commissie Bestuur en Cultuur d.d. 3 december 2001;gelet op het advies van de Ondernemingsraad d.d. 23 november 2001;gelet op het advies van het Managementteam d.d. 14 november 2001;gelet op hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht;gelet op artikel 147 jo 121 van de Gemeentewet;overwegendedat hoofdstuk 9 van de Algemene wet bestuursrecht sedert 1 juli 1999 voorziet in regelgevingrond klachtenbehandeling;dat daardoor de bepalingen daaromtrent in het collegebesluit van 25 januari 1994 (Instellingklachtenmeldpunt) van rechtswege zijn vervallen;dat dit voor een goede rechtsbescherming onverlet laat regels te stellen over de interneprocedure van klachtenbehandeling;b e s l u i t :vast te stellen de Interne klachtenregeling Zederik 2001
Hoofdstuk 2 Behandeling van een schriftelijke klacht
Artikel 2 Ontvangst schriftelijke klacht
De afdeling Interne Zaken stelt allen ten gemeentehuize inkomende brieven die naar het oordeelvan een op de afdeling werkzame ambtenaar als klacht zijn aan te merken zo spoedig mogelijk,doch uiterlijk binnen twee werkdagen in handen van de door burgemeester en wethoudersaangewezen klachtencoördinator.
De klachtencoördinator beslist, zo nodig na overleg met de gemeentesecretaris, of een brief eenklacht is in de zin van deze klachtenregeling.
Artikel 5 Behandeling van een klacht die betrekking heeft op een gedraging van
Het hoofd van de sector of bij diens afwezigheid het afdelingshoofd draagt zorg voor hoor enwederhoor, maakt hiervan een schriftelijk verslag en brengt met inachtneming van determijnen zoals gesteld in artikel 9:11 van de Algemene wet bestuursrecht aan burgemeesteren wethouders een advies uit, vergezeld van een conceptantwoordbrief.
Artikel 6 Behandeling van een klacht die betrekking heeft op een gedraging van
Een klacht die betrekking heeft op de gedraging van een sectorhoofd of een afdelingshoofd, nietzijnde de gemeentesecretaris, wordt in handen gesteld van de gemeentesecretaris, die ervoorzorg draagt dat de behandeling van die klacht geschiedt overeenkomstig de in de Algemene wetbestuursrecht en deze klachtenregeling vastgestelde procedure.
Artikel 7 Behandeling van een klacht die betrekking heeft op een gedraging van de
Een klacht die betrekking heeft op een gedraging van de gemeentesecretaris, het college vanburgemeester en wethouders, de burgemeester of een wethouder wordt behandeld door hetcollege van burgemeester en wethouders.
Hoofdstuk 3 Behandeling van een mondelinge klacht
Artikel 10 Ontvangst mondelinge klacht
Degene bij wie een mondelinge klacht wordt ingediend verzoekt de klager een klachtenformulierin te vullen.
In gevallen waarin noch de wettelijke bepalingen van de Algemene wet bestuursrecht, noch dezeklachtenregeling voorziet of bij twijfel omtrent de toepassing van deze klachtenregeling beslist hetcollege van burgemeester en wethouders in de geest van doel en strekking van de wet en dezeklachtenregeling.
Artikel 13 Rechtspositie ambtenaar
Deze regeling laat onverlet de rechtspositie c.q. de arbeidsvoorwaarden van de ambtenaar zoalsneergelegd in de CAR/UWO, in het bijzonder artikel 15.1.14.