Organisatie | Overijssel |
---|---|
Organisatietype | Provincie |
Officiële naam regeling | Regeling ambtsjubilea en afscheid provincie Overijssel 2019 |
Citeertitel | Regeling ambtsjubilea en afscheid provincie Overijssel 2019 |
Vastgesteld door | gedeputeerde staten |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Onbekend
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
01-07-2019 | 01-01-2020 | Nieuwe regeling | 17-05-2019 | Envelop 5327866 |
naar artikel 3.4.2 van de Collectieve Arbeidsvoorwaardenregeling Provincies 2019 (hierna: CAP 2019) en het besluit van de Directie van 27 mei 2002.
Gewijzigd bij besluit van Gedeputeerde Staten van 17 mei 2019, met ingang van 1 juli 2019. De regeling is van kracht tot en met 31 december 2019. Per 1 januari 2020 zijn de bepalingen onderdeel geworden van het Personeelshandboek.
In geval van een 25 of 40 jarig ambtsjubileum (provinciaal of overheid) zijn voor het toekennen van een gratificatie de bepalingen van de CAP leidend naar artikel 3.4.2.
Artikel 2. Geen verlof bij een ambtsjubileum
Bij een ambtsjubileum bestaat er geen recht op buitengewoon verlof.
Artikel 3. 25- of 40-jarig provinciaal ambtsjubileum
Ingeval van een 25- of 40-jarig provinciaal ambtsjubileum wordt hiervoor een door de directie vast te stellen voorziening getroffen.
Artikel 5. Afscheid in verband met pensionering, gebruikmaking ABP-keuzepensioen of vanwege afkeuring
Ingeval van een afscheid in verband met pensionering, gebruikmaking ABP-keuzepensioen of vanwege afkeuring (na tenminste 2 jaren onafgebroken ongeschiktheid tot het verrichten van de arbeid wegens ziekte en geen herplaatsingsmogelijkheden) wordt hiervoor een door de directie vast te stellen voorziening getroffen.
Ingeval van samenloop van de viering van het ambtsjubileum en het einde dienstverband is de cumulatie van aanspraken op kostenvergoedingen uitgesloten. De hoogste vergoeding is uitgangspunt.
Het aanvragen van de in deze regeling bedoelde voorzieningen geschiedt op de door de salarisadministratie voorgeschreven wijze.
In de gevallen waarin deze regeling niet op redelijke wijze voorziet of waarin toepassing ernstige bezwaren zou opleveren, kan een voorziening naar billijkheid worden getroffen.
Toelichting Voorzieningen cf. de Regeling Ambtsjubilea en Afscheid provincie Overijssel
Voorziening ex art. 3 van deze regeling | 25-/40-jarig provinciaal ambtsjubileum
De leidinggevende overlegt tijdig (d.w.z. minstens twee maanden voor de jubileumdatum) met de betreffende medewerker of, en zo ja, hoe hij het provinciaal ambtsjubileum wil vieren (receptie, lunch met de collega’s, liever geen ruchtbaarheid, etc.). De kosten komen ten laste van de eenheid Bedrijfsvoering en zijn aan een maximum gebonden tot € 1.250,- (inclusief de personele kosten; declaraties dienen te worden verantwoord).
De jubilaris die 25 jaar of 40 jaar in dienst van de provincie werkzaam is, ontvangt een waardebon, geldbedrag of geschenk namens Gedeputeerde Staten ter waarde van € 75,- Voor wat betreft de locatie en de catering bij het jubileum wordt, voor zover aan de orde, zo veel mogelijk gebruik gemaakt van de binnen de provincie Overijssel aanwezige faciliteiten.
Voorziening ex art. 4 van deze regeling | Afscheid
Ingeval van afscheid na tenminste 5 jaar in dienst van de provincie te hebben gewerkt overlegt de leidinggevende met de betreffende medewerker of, en zo ja, hoe hij/zij het afscheid wil vieren (afscheidsborrel, receptie, lunch met de collega’s, etc.). De kosten komen ten laste van de eenheid Bedrijfsvoering en zijn aan een maximum gebonden tot € 650,- (inclusief personele kosten; declaraties dienen te worden verantwoord).
Voor wat betreft de locatie en de catering bij het jubileum wordt, voor zover aan de orde, zo veel mogelijk gebruik gemaakt van de binnen de provincie Overijssel aanwezige faciliteiten. In overleg met het betreffende Hoofd Eenheid kan worden gekozen voor een andere locatie indien de situatie daartoe aanleiding geeft.
Voorziening ex art. 5 van deze regeling | afscheid in verband met pensionering
De leidinggevende overlegt met betreffende medewerker of, en zo ja, hoe hij/zij het afscheid wil vieren (afscheidsborrel, receptie, lunch met de collega’s, etc.). De kosten komen ten laste van de eenheid Bedrijfsvoering en zijn aan een maximum gebonden tot € 1.650,- (inclusief personele kosten; eventuele declaraties dienen te worden verantwoord).
De vertrekkende medewerker ontvangt namens het college van Gedeputeerde Staten een waardebon, geldbedrag of geschenk ter waarde van € 250,-. Tevens ontvangt de medewerker een kunstwerk van GS. De directie verzorgt namens GS de overhandiging aan de medewerker.
Voor wat betreft de locatie en de catering bij het jubileum wordt, voor zover aan de orde, zo veel mogelijk gebruik gemaakt van de binnen de provincie Overijssel aanwezige faciliteiten. In overleg met het betreffende Hoofd Eenheid kan worden gekozen voor een andere locatie indien de situatie daartoe aanleiding geeft.