Organisatie | Hoeksche Waard |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hoeksche Waard houdende regels omtrent werktijden en verlof (Regeling Werktijden en Verlof gemeente Hoeksche Waard 2019) |
Citeertitel | Regeling Werktijden en Verlof gemeente Hoeksche Waard 2019 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt de Regeling werktijden, vakantie en verlof van de gemeente Binnenmaas vastgesteld 18 december 2015, de Werktijden- en vakantieregeling Cromstrijen 2015 vastgesteld, de Werktijden en verlofregeling 2014 van de gemeente Korendijk vastgesteld 20 mei 2014, de Werktijdenregeling van de gemeente Oud-Beijerland vastgesteld 14 december 2015, de arbeidstijdenregeling van de gemeente Strijen vastgesteld 20 december 2016 en de werktijdenregeling WIHW vastgesteld 20 november 2017 en de verlofregeling WIHW vastgesteld 21 april 2017.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
22-06-2019 | 01-01-2019 | 01-01-2020 | nieuwe regeling | 13-02-2019 |
Deze regeling vervangt de Regeling werktijden, vakantie en verlof van de gemeente Binnenmaas vastgesteld 18 december 2015; de Werktijden- en vakantieregeling Cromstrijen 2015 vastgesteld;; de Werktijden en verlofregeling 2014 van de gemeente Korendijk vastgesteld 20 mei 2014; de Werktijdenregeling van de gemeente Oud-Beijerland vastgesteld 14 december 2015; de arbeidstijdenregeling van de gemeente Strijen vastgesteld 20 december 2016 en de werktijdenregeling WIHW vastgesteld 20 november 2017 en de verlofregeling WIHW vastgesteld 21 april 2017.
Regeling Werktijden en verlof gemeente Hoeksche Waard 2019
Burgemeester en wethouders van gemeente Hoeksche Waard,
hoofdstuk 3, 4 en 6 van de CAR-UWO;
de Arbeidstijdenwet (ATW) en het Arbeidstijdenbesluit (ATB);
Gelet op de bereikte overeenstemming in de commissie voor georganiseerd overleg d.d. 1 november 2018.
Het college van burgemeester en wethouders van gemeente Hoeksche Waard.
Ambtenaar die door de gemeente is aangesteld om in openbare dienst werkzaam te zijn en hij/zij met wie een arbeidsovereenkomst is aangegaan.
De tijd waarin werknemers op kantoor kunnen werken.
De tijd waarin werknemers bereikbaar moeten zijn.
De leidinggevende van de werknemer of de aangewezen vervanger.
Een periode van een onafgebroken aantal minuten waarin de werknemer geen arbeid verricht.
Werknemers krijgen een wettelijk aantal vakantiedagen per jaar.
De vakantie-uren die extra zijn ten opzichte van het wettelijk verlof.
maandbedrag dat binnen de salarisschaal aan de ambtenaar is toegekend, naar evenredigheid van diens formele arbeidsduur;
een aanstelling voor bepaalde of onbepaalde tijd, een arbeidsovereenkomst of een oproepovereenkomst.
De werkgever kan een medewerker, die onjuist gebruik maakt van de regeling, voor een bepaalde termijn uitsluiten van deelname aan deze regeling. Dit staat los van hoofdstuk 16 van de CAR-UWO.