Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amersfoort

Besluit van de ontvanger van de gemeentelijke belastingen van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent mandaatverlening (Besluit mandaatverlening ontvanger gemeentelijke belastingen 2019)

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmersfoort
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van de ontvanger van de gemeentelijke belastingen van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent mandaatverlening (Besluit mandaatverlening ontvanger gemeentelijke belastingen 2019)
CiteertitelBesluit mandaatverlening ontvanger gemeentelijke belastingen 2019
Vastgesteld doorgeattribueerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het Besluit mandaatverlening ontvanger gemeentelijke belastingen van 4 januari 2010.

De datum van ingang van dit besluit is 6 juni 2019.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/XHTMLoutput/Historie/Amersfoort/624356/CVDR624356_1.html

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

12-06-2019nieuwe regeling

03-06-2019

gmb-2019-140597

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van de ontvanger van de gemeentelijke belastingen van de gemeente Amersfoort houdende regels omtrent mandaatverlening (Besluit mandaatverlening ontvanger gemeentelijke belastingen 2019)

De ontvanger van de gemeentelijke belastingen van Amersfoort,

gelet op het Aanwijzings- en mandaatbesluit gemeentelijke belastingambtenaren van burgemeester en wethouders van 14 mei 2019;

 

 

B E S L U I T:

 

 

Onder intrekking van het Besluit mandaatverlening ontvanger gemeentelijke belastingen van

4 januari 2010, vast te stellen het:

 

 

BESLUIT MANDAATVERLENING ONTVANGER GEMEENTELIJKE BELASTINGEN 2019

Artikel 1 Mandaatverlening.

 

De ontvanger van de gemeentelijke belastingen van Amersfoort besluit:

  • 1.

    Aan de manager van de afdeling Burgerzaken, te mandateren, de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde leges als bedoeld in Titel 1, de hoofdstukken 1 tot en met 9 en hoofdstuk 20, van de tarieventabel behorende bij de Verordening leges, voor zover het diensten betreft, verleend door deze afdeling.

 

  • 2.

    Aan de manager van de afdeling Woon- en werkklimaat, te mandateren, de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde leges als bedoeld in Titel 1, hoofdstuk 12, van de tarieventabel behorende bij de Verordening leges, voor zover het diensten betreft, verleend door deze afdeling.

 

  • 3.

    Aan de manager van de afdeling leefomgeving, te mandateren, de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde leges als bedoeld in Titel 1, hoofdstuk 18, van de tarieventabel behorende bij de Verordening leges.

 

  • 4.

    Aan directeur van het Archief Eemland te mandateren de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde leges als bedoeld in Titel 1, hoofdstuk 10 en 20, van de tarieventabel behorende bij de Verordening leges

 

  • 5.

    Aan de manager van de afdeling Samenleven, te mandateren, de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde leges als bedoeld in Titel 3, hoofdstuk 8, van de tarieventabel behorende bij de Verordening leges.

 

  • 6.

    Aan de manager van de afdeling Juridische dienstverlening en advies, te mandateren, de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde leges als bedoeld in Titel 1, hoofdstuk 20, van de tarieventabel behorende bij de Verordening leges.

 

  • 7.

    Aan de manager van de afdeling Vergunning, toezicht en handhaving te mandateren de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde leges als bedoeld in Titel 1, hoofdstuk 16 en 20, Titel 2 geheel en Titel 3, hoofdstuk 1 tot en met 7 en hoofdstuk 9, van de tarieventabel behorende bij de Verordening leges.

 

  • 8.

    Aan de inspecteur gemeentelijke parkeerbelastingen te mandateren de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde leges als bedoeld in hoofdstuk 19 van de tarieventabel behorende bij de Verordening leges, voor zover het diensten betreft verleend door Coöperatie ParkeerService UA.

 

  • 9.

    Aan de adjunct directeur van de Stichting Woningcorporatie De Alliantie / Eemvallei, hierna te noemen Alliantie, te mandateren de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde rechten als bedoeld in de Verordening staangeld.

 

  • 10.

    Aan de manager van de afdeling Vergunning, toezicht en handhaving te mandateren de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde belasting als bedoeld in de Verordening precariobelasting.

 

  • 11.

    Aan de manager van de afdeling Woon- en werkklimaat te mandateren de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde rechten als bedoeld in de Verordening marktgeld en de Verordening haven- en kadegeld.

 

  • 12.

    Aan de directeur van Crematorium en Begraafplaats Amersfoort te mandateren de bevoegdheid om namens haar te innen de gevorderde rechten als bedoeld in de Verordening begraaf- en crematierechten.

 

  • 13.

    Aan de medewerkers van het team Heffing en Invordering van de afdeling Belastingen te mandateren de bevoegdheid om namens haar te beslissen op verzoeken om kwijtschelding en uitspraak te doen op bezwaarschriften tegen de in rekening gebrachte rente- en invorderingskosten.

Artikel 2 Voorwaarden mandaatverlening.

 

Aan deze mandatering zijn de volgende voorwaarden verbonden:

 

  • 1.

    Ondermandaat van de bevoegdheden in artikel 1, leden 1 tot en met 12 is toegestaan, ondermandaat van de bevoegdheid genoemd in artikel 1, lid 13 is niet toegestaan.

  • 2.

    Het mandaat onder artikel 1 lid 9 wordt uitgeoefend met betrekking tot de inning van de gevorderde rechten en met inachtneming van het bepaalde in ”de instructie heffing en inning rechten standplaatsen woonwagens” van 19 december 2007.

  • 3.

    Uitgesloten van het mandaat is het vervaardigen van een aanmaning bij betalingsachterstand en het verdere proces van dwanginvordering.

Artikel 3 Inwerkingtreding en citeertitel.

  • 1.

    Dit besluit treedt inwerking met ingang van de dag na die van bekendmaking.

  • 2.

    De datum van ingang van dit besluit is 6 juni 2019.

  • 3.

    Dit besluit kan worden aangehaald als ‘Besluit mandaatverlening ontvanger gemeentelijke belastingen 2019’.

Amersfoort, 3 juni 2019

De ontvanger van de gemeentelijke belastingen van Amersfoort,

Mw. E. Wernsen

Teammanager Belastingen