Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

Besluit van de directeur van het Facilitair Bureau van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, directie Facilitair Bureau, cluster Interne Dienstverlening, 15 april 2019

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van de directeur van het Facilitair Bureau van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, directie Facilitair Bureau, cluster Interne Dienstverlening, 15 april 2019
CiteertitelAlgemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, directie Facilitair Bureau, cluster Interne Dienstverlening, 15 april 2019
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het (onder-) ondermandaat- en (onder-) onder(vol)machtigingsbesluit en financiële tekenbevoegdheid t.b.v. Bedrijfsvoering Algemeen.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. Algemene wet bestuursrecht
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

25-05-2019nieuwe regeling

15-04-2019

gmb-2019-129656

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van de directeur van het Facilitair Bureau van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent Algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling, directie Facilitair Bureau, cluster Interne Dienstverlening, 15 april 2019

De directeur van het Facilitair Bureau,

 

Gelet op:

  • de Gemeentewet;

  • het Burgerlijk wetboek;

  • de Algemene wet bestuursrecht;

  • Nieuwe Rechtspositieregeling Gemeente Amsterdam;

  • het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie;

 

BESLUIT:

 

Mandaat c.q. ondermandaat, volmacht en machtiging te verlenen aan de hierna genoemde functies en daaronder vallende teamleiders:

  • 1.

    de adjunct-directeur en

      • a.

        de teamleider Facilitair Meldpunt;

  • 2.

    de afdelingsmanager Beveiliging en Veiligheid, en

      • a.

        de teamleider Beveiliging en Veiligheid;

  • 3.

    de afdelingsmanager Facilitaire Teams en Schoonmaak, en

      • a.

        de teamleider Facilitair Team 1;

      • b.

        de teamleider Facilitair Team 2;

      • c.

        de teamleider Facilitair Team 3;

      • d.

        de teamleider Facilitair Team 4;

      • e.

        de teamleider Facilitair Team 5;

      • f.

        de teamleider Facilitair Team 6;

      • g.

        de teamleider Facilitair Team 7;

      • h.

        de teamleider team Schoonmaak 1;

      • i.

        de teamleider team Schoonmaak 2;

      • j.

        de teamleider team Schoonmaak 3;

      • k.

        de teamleider team Schoonmaak 4;

  • 4.

    De afdelingsmanager Projecten, Techniek en Energie, en

      • a.

        de teamleider Technisch Gebouwen Beheer;

      • b.

        de teamleider Advies;

ten aanzien van de volgende aangelegenheden:

 

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1  

Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

 

Hoofdstuk 2 Overdracht algemene bevoegdheden

Artikel 2 NRGA bevoegdheden

  • 1.

    Het nemen van besluiten op grond van de NRGA voor zover deze aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd en niet aan hem zijn voorbehouden, met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 2 en bijlage 3 van het bevoegdhedenbesluit.

  • 2.

    Het ondermandaat ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde bevoegdheden is slechts van toepassing op de afdeling/het team waaraan de gemandateerde leiding aan geeft.

  • 3.

    Niet gemandateerd aan de afdelingsmanagers en teamleiders worden besluiten ten aanzien van disciplinaire maatregelen en ontslag op grond van de hoofdstukken 12 en 13 van het NRGA.

Artikel 3 Aangaan privaatrechtelijke overeenkomsten

  • 1.

    Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen voor zover deze op grond van bijlage 1, onder B aan de gemeentesecretaris zijn gemandateerd.

  • 2.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in de budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 3.

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien daarvoor een financiële dekking aanwezig is in de vorm van een daarvoor bestemde begrotingspost.

  • 4.

    De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting overeenkomstig het bepaalde in de budgethoudersregeling.

Artikel 4 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdhedenbesluit

  • 1.

    Het nemen van besluiten als bedoeld in bijlage 1, onder D, E en G.

Hoofdstuk 4 Plaatsvervangingsregeling

Artikel 6  

  • 1.

    De directeur wijst als vervanger aan de adjunct-directeur om haar bevoegdheden ingevolge het bevoegdhedenbesluit en de budgethoudersregeling uit te voeren indien zij meer dan 1 werkdag afwezig is of bij onverwijlde spoed.

  • 2.

    De directeur wordt vervangen door de adjunct-directeur en bij afwezigheid van zowel de directeur als de adjunct-directeur, door de afdelingsmanager Strategie & Sturing.

  • 3.

    Indien de directeur, de adjunct-directeur en de afdelingsmanager Strategie & Sturing afwezig zijn, dan wordt de directeur vervangen door de afdelingsmanager Contractregie, Inkoop & Wagenpark.

  • 4.

    De ondertekening als plaatsvervanger geschiedt volgens de wijze als bepaald in het bevoegdhedenbesluit.

Artikel 7  

  • 1.

    De directeur wijst voor haar organisatie-eenheid plaatsvervangers van de hoofd- en deelbudgethouders aan in de zin van artikel 14 van de Budgethoudersregeling;

  • 2.

    Deze plaatsvervangingsregeling wordt ter kennis van de concerncontroller en de Gemeentesecretaris gebracht.

 

Dit besluit vervangt het (onder-) ondermandaat- en (onder-) onder(vol)machtigingsbesluit en financiële tekenbevoegdheid t.b.v. Bedrijfsvoering Algemeen (Gemeenteblad 2016, 23650).

 

Dit besluit wordt bekendgemaakt in het Gemeenteblad en treedt in werking op de dag nadat het besluit is gepubliceerd.

 

Amsterdam, 15 april 2019

De directeur Facilitair Bureau voornoemd,

M. Dol