Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Amsterdam

Besluit van de directeur Afval en Grondstoffen van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieAmsterdam
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van de directeur Afval en Grondstoffen van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling
CiteertitelBesluit algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. Gemeentewet
  2. Algemene wet bestuursrecht
  3. http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Amsterdam/CVDR377469/CVDR377469_13.html
  4. http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Amsterdam/CVDR619117/CVDR619117_1.html
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

23-05-201912-11-2019nieuwe regeling

14-05-2019

gmb-2019-124354

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van de directeur Afval en Grondstoffen van de gemeente Amsterdam houdende regels omtrent algemeen ondermandaatbesluit en vervangingsregeling

De directeur van de directie Afval en Grondstoffen,

 

Gelet op:

 

  • -

    de Gemeentewet;

  • -

    het Burgerlijk wetboek;

  • -

    de Algemene wet bestuursrecht;

  • -

    de rechtspositieregeling van de gemeente Amsterdam;

  • -

    het Bevoegdhedenbesluit ambtelijke organisatie Amsterdam (hierna te noemen: bevoegdhedenbesluit);

  • -

    Ondermandaatbesluit kwartiermaker Afval (Gemeenteblad 2018, nr 281716)

 

BESLUIT:

  • I

    Op basis van het bevoegdhedenbesluit van het college van burgemeester en wethouders, ondermandaatbesluit kwartiermaker Afval en het ondermandaatbesluit van de dagelijks besturen van de stadsdelen Noord, Oost, Zuidoost, Zuid, Nieuw-West, West en Centrum van de Gemeente Amsterdam, ondermandaat te verlenen aan de volgende functionarissen ten aanzien van de volgende aangelegenheden.

Hoofdstuk 1 Algemene bepalingen

Artikel 1  

Functionarissen oefenen een aan hun gemandateerde bevoegdheid niet uit indien er sprake is van een politiek of bestuurlijk gevoelig onderwerp.

Hoofdstuk 2 ondermandaat algemene bevoegdheden

Artikel 2 NRGA-bevoegdheden

  • 1

    Aan afdelingsmanagers, teamleiders,:

     

    Het nemen van besluiten op grond van de NRGA genoemd in het bevoegdhedenbesluit (bijlage 1, onder A, met uitzondering van bevoegdheden onder A lid 1 a t/m d en onder lid 2 en met uitzondering van de bevoegdheden genoemd in bijlage 2 onder A en bijlage 3 onder A van het bevoegdhedenbesluit (laatste blijft voorbehouden aan de directeur).

     

  • 2

    Het ondermandaat ten aanzien van de in het eerste lid bedoelde bevoegdheden is slechts van toepassing op de afdeling/het team waaraan de gemandateerde leiding geeft.

Artikel 3 Aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen (0vereenkomsten)

  • 1

    Aan afdelingsmanagers, teamleiders en projectleider:

     

    Het nemen van besluiten ten aanzien van het aangaan van privaatrechtelijke rechtshandelingen genoemd in het bevoegdhedenbesluit bijlage 1, onder B artikel 1.

  • 2

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt slechts uitgeoefend met inachtneming van hetgeen daarover in het bevoegdhedenbesluit en de Budgethoudersregeling is vermeld en binnen de instructies van de mandaatgever.

  • 3

    De bevoegdheid als vermeld in het eerste lid wordt voorts slechts uitgeoefend indien dit past binnen het daarvoor beschikbaar gestelde budget.

  • 4

    Als voorwaarde voor het uitoefenen van de in dit artikel bedoelde bevoegdheid geldt dat de gemandateerde als budgethouder is aangewezen bij of krachtens de Budgethoudersregeling.

  • 5

    De gemandateerde is bevoegd tot het aangaan van een financiële verplichting van maximaal €250.000,- (afdelingsmanagers) en €50.000,- (teamleiders en projectleiders), overeenkomstig het bepaalde in de Budgethoudersregeling en Bijlage 2 bij de Budgethoudersregeling.

Artikel 4 Overige algemene bevoegdheden op grond van bijlage 1 bevoegdheden besluit :

  • 1.

    Aan afdelingsmanagers en teamleiders:

     

    De bevoegdheden genoemd in het bevoegdhedenbesluit bijlage 1, onder:

     

    • B

      artikelen 2, 3 en 4 (bevoegdheden Gemeentewet)

       

    • C

      (bevoegdheden Algemene wet bestuursrecht)

       

    • E

      (bevoegdheden Algemene verordening gegevens bescherming)

       

    • F

      (bevoegdheden Algemene verordening nadeelcompensatie)

       

    • G

      (Archiefwet en aanverwanten)

Hoofdstuk 3 Plaatsvervangingsregeling

Artikel 1.  

De directeur Afval en Grondstoffen wijst als vervangers aan de afdelingsmanagers

 

  • 1.

    Optimaliseren Afvalketens en Projectrealisatie

  • 2.

    Inzameling

     

    om zijn bevoegdheden ingevolge het Bevoegdhedenbesluit en de Budgethoudersregeling uit te voeren indien hij meer dan 2 werkdagen afwezig is of bij onverwijlde spoed.

     

    De ondertekening als plaatsvervanger geschiedt volgens de wijze als bepaald in het Bevoegdhedenbesluit.

  • II

    dat dit besluit wordt gepubliceerd in het elektronisch gemeenteblad en treedt in werking op de dag nadat het besluit is gepubliceerd.

Amsterdam 14 mei 2019

De directeur van de directie Afval en Grondstoffen voornoemd,

Hepko Wink