Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Sittard-Geleen

Besluit van het hoofd Sociale Zaken van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent het verlenen van ondermandaat aan de medewerker uitkeringsadministratie van het cluster Sociale Zaken

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieSittard-Geleen
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het hoofd Sociale Zaken van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent het verlenen van ondermandaat aan de medewerker uitkeringsadministratie van het cluster Sociale Zaken
CiteertitelOndermandaatbesluit medewerker uitkeringsadministratie van het cluster Sociale Zaken
Vastgesteld doorgemandateerde functionaris
Onderwerpbestuur en recht
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Deze regeling vervangt het ondermandaat van 18-11-2014.

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

Onbekend

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

17-05-201901-07-2020nieuwe regeling

01-05-2019

gmb-2019-119529

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het hoofd Sociale Zaken van de gemeente Sittard-Geleen houdende regels omtrent het verlenen van ondermandaat aan de medewerker uitkeringsadministratie van het cluster Sociale Zaken

Het Hoofd Sociale Zaken, J.A.M. Heesen

 

Gelet op het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II;

 

Gezien:

 

  • -

    het Besturings- en Managementconcept, waarin de besturings- en managementfilosofie van de gemeente Sittard-Geleen is beschreven;

  • -

    het Organisatiebesluit gemeente Sittard-Geleen 2013, waarin de structuur van de organisatie, alsmede taken van de organisatiedelen zijn uitgewerkt en vastgelegd;

  • -

    de Budgetregeling gemeente Sittard-Geleen, waarin budgetten aan taken en functies worden toegekend;

  • -

    het P&C-besluit gemeente Sittard-Geleen, waarin sturing, beheersing, verantwoording en controle is vastgelegd;

 

Overwegende dat het doelmatig en doeltreffend is dat het Hoofd Sociale Zaken, conform het bepaalde in artikel 3 van het Mandaat-, volmacht- en machtigingsbesluit gemeente Sittard-Geleen 2013-II, gebruik maakt van ondermandaat bij de uitoefening van de aan hem gemandateerde bevoegdheden;

 

BESLUIT:

Artikel 1. Ondermandaat

  • 1.

    De medewerker uitkeringsadministratie heeft mandaat ten aanzien van het nemen van besluiten als bedoeld in artikel 1 van het Mandaatbesluit en het afdoen van daarmee verband houdende stukken betreffende de volgende aangelegenheden

  •  

    • nemen van besluiten krachtens de Participatiewet, inzake een specificatie loonkostensubsidies bijhet invorderen van onverschuldigde (teveel) betaalde loonkostensubsidiebedragen (verrekenen);

    • nemen van besluiten krachtens de Participatiewet inzake een specificatie loonkostensubsidies bij een ziekmelding;

    • voeren van correspondentie in het kader van de voorbereiding en uitvoering van te nemen respectievelijk genomen besluiten, alsmede de afdoening van overige correspondentie van eenvoudige en uitvoerende aard;

    • uitvoering geven aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), Wet structuur uitvoeringsorganisatie werk en inkomen (Wet SUWI) en de Regeling SUWI.

  •  

  • tenzij bij wet anders is bepaald

  • 2.

    Het hoofd kan ten aanzien van de uitoefening van het mandaat nadere richtlijnen geven.

Artikel 2. Ondertekening

De ondertekening van uitgaande stukken zal luiden als volgt:

“Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen”, respectievelijk “De Burgemeester van Sittard-Geleen”,

“namens deze,”

gevolgd door de functienaam van de(onder)gemandateerde,

de handtekening van deze (onder)gemandateerde,

en onder vermelding van naam van deze (onder)gemandateerde.

Artikel 3. Verantwoording

De ondergemandateerde functionaris legt (vooraf en/of achteraf) verantwoording af over de uitvoering van de aan hem opgelegde taken en het gebruik van verleende bevoegdheden op de navolgende wijze:

  • Regulier overleg tussen teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris;

  • Ad hoc overleg tussen teammanager en in artikel 1 genoemde functionaris (bij spoedeisende zaken).

Artikel 4. Bekendmaking, inwerkingtreding en intrekking

  • 1.

    Bekendmaking vindt plaats door publicatie in het elektronisch gemeenteblad en op internet.

  • 2.

    Dit besluit treedt in werking met ingang van de dag na de dag van bekendmaking in het elektronisch gemeenteblad.

  • 3.

    Op het tijdstip van inwerkingtreding van dit besluit wordt het ondermandaat van 18-11-2014 ingetrokken.

 

Sittard-Geleen, 01-05-2019

Burgemeester en wethouders van Sittard-Geleen/de Burgemeester van Sittard-Geleen,

Namens deze(n),

Hoofd Sociale Zaken

J.A.M. Heesen

Goedkeuring:

Voor akkoord

Sittard-Geleen,

De gemeentesecretaris van Sittard-Geleen,

Mr. G.J.C. Kusters