Organisatie | Zevenaar |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Openstellen elektronische weg indienen bezwaarschriften en klaagschriften |
Citeertitel | Openstellen elektronische weg indienen bezwaarschriften en klaagschriften |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Geen
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
11-05-2019 | Nieuwe regeling | 23-04-2019 |
Burgemeester en wethouders, de Burgemeester van de gemeente Zevenaar en de Heffingsambtenaar van de gemeente Zevenaar,
gelet op artikel 2:15 en de afdeling 7.1 en 9.1 van de Algemene wet bestuursrecht,
college en burgemeester de dienstverlening aan Zevenaar’ burgers willen verbeteren door het mogelijk te maken bezwaarschriften en klaagschriften (ook) langs de elektronische weg in te kunnen dienen;
Aan het openstellen van de onder 1. genoemde elektronische weg de volgende nadere eisen te verbinden:
Het digitaal indienen van een schrift is alleen mogelijk via de daarvoor bestemde webformulieren. Deze formulieren zijn te vinden op de website van de gemeente Zevenaar (www.zevenaar.nl) en toegankelijk met een DigiD inlogcode voor particulieren en eHerkenning voor ondernemers.
Als tijdstip van ontvangst van een middels een webformulier ingediend schrift wordt aangemerkt het tijdstip waarop de op het webformulier ingevulde gegevens zijn binnengekomen bij de gemeente Zevenaar. Direct na binnenkomst van een schrift wordt een automatisch gegenereerde ontvangstbevestiging gestuurd naar het door de indiener opgegeven e-mailadres.