Organisatie | Beekdaelen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Beekdaelen houdende regels omtrent de organisatie (Organisatiebesluit gemeente Beekdaelen 2019) |
Citeertitel | Organisatiebesluit gemeente Beekdaelen 2019 |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
Deze regeling vervangt het organisatiebesluit gemeente Nuth 2016 en Onderbanken 2015.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
09-05-2019 | 01-01-2019 | nieuwe regeling | 30-04-2019 |
[Deze bekendmaking betreft een rectificatie. De oorspronkelijke bekendmaking heeft op 12 februari 2019 plaatsgevonden via het Gemeenteblad 2019, 33065. Dit besluit was echter nog niet vastgesteld door het college.]
Het college van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Beekdaelen, gelet op:
Besluit: vast te stellen het Organisatiebesluit gemeente Beekdaelen
Hoofdstuk 1 Ambtelijke organisatie
Artikel 3 Omschrijving van de organisatie-eenheden
De organisatie-eenheden verrichten de navolgende hoofdtaken:
Strategische Projectregie stuurt strategische projecten aan die als zodanig door het college van burgemeester en wethouders zijn benoemd. Dergelijk projecten zijn: generiek van aard, afdelingsoverstijgend, hebben een hoge politieke, financiële en/of maatschappelijke impact, kennen vaak een afhankelijkheid van externe partijen en hebben een relatie met meerdere beleidsvelden.
Hoofdstuk 2 Management en afstemming met de gemeentelijke bestuursorganen en de ambtelijke organisatie
2.1. Gemeentesecretaris/directeur
Artikel 8 Verhouding tot de Burgemeester
De gemeentesecretaris/directeur bevordert samen met de burgemeester afstemming tussen de bestuursorganen en het ambtelijk apparaat. De gemeentesecretaris/directeur is de burgemeester behulpzaam bij de bevordering van de samenwerking en afstemming aangaande het functioneren van het college van burgemeester en wethouders als collegiaal bestuur.
Artikel 9 Verhouding tot de ambtelijke organisatie
Onder bestuurlijke verantwoordelijkheid van het college van burgemeester en wethouders is de gemeentesecretaris/directeur het hoofd van de ambtelijke organisatie en eindverantwoordelijk.
Onverminderd de gezamenlijke verantwoordelijkheid van het managementteam en met inachtneming van de bevoegdheden van de leden daarvan, is de gemeentesecretaris/directeur verantwoordelijk voor:
Artikel 12 Verantwoordelijkheid Managementteam
Het Managementteam richt zich op:
Het beheersen (control) van de activiteiten in de organisatie op basis van tussentijdse informatie over de voortgang, bijsturen van activiteiten, resultaten en middelen alsmede het achteraf verantwoorden van de wijze waarop maatschappelijke effecten zijn gerealiseerd en welke middelen daarvoor zijn ingezet;
Artikel 13 Overleg Managementteam
Het Managementteam overlegt enkele keren per jaar met het voltallige college van burgemeester en wethouders gericht op het creëren van eenheid van leiding. Onderwerpen van dit overleg zijn het bespreken van strategische beleidsontwikkelingen, de voortgang en uitvoering van strategische projecten, de ontwikkeling van het functioneren van de organisatie en de samenwerking tussen college van burgemeester en wethouders en de ambtelijke organisatie.
2.4. Concernstaf en Strategische Projectregie
Artikel 16 Strategische Projectregie
Het aanmerken van (strategische) projecten die vallen onder projectregie, het bestuurlijk en ambtelijk opdrachtgeverschap van (strategische) projecten, de werkwijze alsmede de verantwoordelijkheden en bevoegdheden van Projectregie. worden nader geregeld in een door het college van burgemeester en wethouders vast te stellen een leidraad Strategische Projectregie.