Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Loppersum

Spelregels regeling budget burgerinitiatieven sociaal domein 2019

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieLoppersum
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingSpelregels regeling budget burgerinitiatieven sociaal domein 2019
CiteertitelSpelregels regeling budget burgerinitiatieven sociaal domein 2019
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerpSubsidieregeling

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Uitwerkingtreding: materieel uitgewerkt

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

http://decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvdr/xhtmloutput/Historie/Loppersum/CVDR618037/CVDR618037_1.html

Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

08-05-201906-05-201931-12-2020Nieuwe regeling

29-04-2019

gmb-2019-111751

Tekst van de regeling

Intitulé

Spelregels regeling budget burgerinitiatieven sociaal domein 2019

 

1. Waarvoor kan je een budget krijgen?

1. Je kan een budget krijgen als je een initiatief of activiteit wilt beginnen dat te maken heeft met

a. Het verbeteren van de zelfredzaamheid van inwoners in de gemeente of een of meer van de dorpen; of

b. Het versterken van de samenleving in een of meer van de dorpen.

2. Het initiatief of de activiteit moet uitgevoerd worden of starten in 2019.

 

2. Wie kan een budget krijgen?

1. Je kan een budget krijgen als je inwoner bent van de gemeente Loppersum.

2. Wanneer je jonger bent dan 18 jaar, is er toestemming nodig van jouw ouders.

3. Hoe kan je een budget krijgen?

1. Je kan een budget krijgen door het formulier 'inwonersinitiatief sociaal domein' in te vullen en in te leveren. Het formulier is online te vinden op www.loppersum.nl en af te halen bij de balie in het gemeentehuis.

2. Op het formulier geef je in elk geval aan:

a. Jouw naam en adres;

b. Wat jouw idee is;

c. Hoeveel budget je nodig hebt;

d. Welke andere ondersteuning je mogelijk nodig hebt; en

e. Wat jouw rekeningnummer is.

3. Het formulier lever je in bij een van de medewerkers in de dorpen bij 'Aanschuiven in…', de balie van het gemeentehuis of via de mail (mailadres).

 

4. Hoeveel budget kan je krijgen?

1. Je kan een budget aanvragen vanaf € 50,- tot € 2.500,- per initiatief of activiteit.

 

5. Hoe wordt het budget verdeeld?

1. Er is een maximum bedrag dat verdeeld kan worden, te weten € 25.000,-

2. Het beschikbare bedrag wordt verdeeld op volgorde van binnenkomst van het formulier. Een formulier telt pas mee als dit volledig is ingevuld.

3. Wanneer er meerdere formulieren op dezelfde dag zijn ontvangen en het maximale budget is bereikt, wordt via loting bepaald wat de volgorde is.

4. Wanneer een budget moet worden afgewezen omdat het aangevraagde budget hoger is dan het resterende beschikbare bedrag, wordt gekeken of de eerstvolgende aanvraag die op dezelfde dag is binnengekomen nog wel in aanmerking komt totdat het beschikbare budget op is of er geen aanvragen meer over zijn.

 

6. Wanneer kan je een budget aanvragen?

1. Je kan vanaf 6 mei 2019 tot uiterlijk 15 december 2019 een formulier inleveren.

 

7. Hoe weet je of je een budget krijgt?

1. Als je een budget krijgt dan ontvang je het bedrag binnen 3 weken op het rekeningnummer op het formulier. Ook krijg je een brief.

2. Als jouw aanvraag wordt afgewezen, laten we dat zo spoedig mogelijk weten in een brief.

 

8. Je hebt een budget en dan?

1. Je laat ons weten wat je ermee hebt gedaan. Hoe dit moet staat op het formulier of staat in extra afspraken die we hebben gemaakt bij toekenning van het budget.

2. Het bedrag dat je krijgt uitbetaald, is het bedrag dat je krijgt. De hoogte verandert niet. Je hoeft het alleen terug te betalen als je het budget niet hebt gebruikt of niet hebt gebruikt waarvoor het bedoeld is.

 

9. Hoe lang gelden de spelregels?

1. Deze spelregels gelden met ingang van 6 mei 2019

2. Deze spelregels gelden tot en met de dag dat het laatste formulier is afgehandeld dat nog op tijd is ingediend.

 

Deze regels zijn, gelet op artikel 3 van de Algemene subsidieverordening gemeente Loppersum 2019, vastgesteld door het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Loppersum.

Mr. J.W.M. Engels, burgemeester

J.H. Bonnema, secretaris