Organisatie | Dalfsen |
---|---|
Organisatietype | Gemeente |
Officiële naam regeling | Klachtenregeling aanbestedingen gemeente Dalfsen (deelnemer SSC ONS) |
Citeertitel | Klachtenregeling aanbestedingen 2019 deelnemers SSC ONS |
Vastgesteld door | college van burgemeester en wethouders |
Onderwerp | bestuur en recht |
Eigen onderwerp |
De vorige klachtenregeling, zoals vastgesteld door het college van B&W d.d. 15 april 2014, is ingetrokken met inwerkingtreding van de nieuwe klachtenregeling.
N.v.t.
Datum inwerkingtreding | Terugwerkende kracht tot en met | Datum uitwerkingtreding | Betreft | Datum ondertekening Bron bekendmaking | Kenmerk voorstel |
---|---|---|---|---|---|
30-04-2019 | 01-03-2019 | Nieuwe regeling | 16-04-2019 | B&W19-311086 |
Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Dalfsen;
gelezen het voorstel van 1 april 2019, nummer 311086;
overwegende dat met deze regeling geschillen bij de burgerlijke rechter kunnen worden vermeden;
gelet op de gemeentelijke nota Inkoop en Aanbestedingsbeleid, welke op 25 februari 2019 door de gemeenteraad is vastgesteld;
Vast te stellen Klachtenregeling aanbestedingen gemeente deelnemers SSC ONS.
In deze klachtenregeling is de procedure beschreven voor de indiening en afhandeling van een klacht, ingediend naar aanleiding van een aanbesteding. Onderdeel van de procedure is de behandeling van de klacht door Klachtenmeldpunt Aanbesteden van SSC ONS. Het Klachtenmeldpunt Aanbesteden brengt advies uit aan de aanbestedende dienst met een kopie aan de klager. De aanbestedende dienst neemt op basis van het advies een besluit. Nadat op de klacht is beslist of is nagelaten binnen een redelijke termijn op de klacht een beslissing te nemen, kan de klager de klacht aan de (landelijke) Commissie van Aanbestedingsexperts voorleggen.
Klachtenregeling aanbestedingen gemeente deelnemers SSC ONS
Artikel 2 Wijze van indienen Klacht
De Klacht wordt schriftelijk ingediend bij inkoopklacht@ssc-ons.nl en bevat ten minste:
Artikel 8 Afhandeling van de Klacht
De Aanbestedende dienst beslist over de Klacht aan de hand van het oordeel van het Klachtenmeldpunt Aanbesteden. Als de Klacht terecht of deels terecht is, bepaalt de Aanbestedende dienst of en welke corrigerende of preventieve maatregelen zullen worden getroffen. Als de Klacht niet terecht is, dan wordt de Klacht afgewezen.
In de gevallen waarin deze regeling niet voorziet beslist het Klachtenmeldpunt Aanbesteden naar redelijkheid en billijkheid.