Ziet u een fout in deze regeling? Meld het ons op regelgeving@overheid.nl!
Oegstgeest

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oegstgeest houdende regels omtrent personele vergoedingen en verstrekkingen voor de ambtenaren van de gemeente Oegstgeest

Wetstechnische informatie

Gegevens van de regeling
OrganisatieOegstgeest
OrganisatietypeGemeente
Officiële naam regelingBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oegstgeest houdende regels omtrent personele vergoedingen en verstrekkingen voor de ambtenaren van de gemeente Oegstgeest
CiteertitelBesluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oegstgeest houdende regels omtrent personele vergoedingen en verstrekkingen voor de ambtenaren van de gemeente Oegstgeest
Vastgesteld doorcollege van burgemeester en wethouders
Onderwerpfinanciën en economie
Eigen onderwerp

Opmerkingen met betrekking tot de regeling

Geen

Wettelijke grondslag(en) of bevoegdheid waarop de regeling is gebaseerd

  1. artikel 31 van de Wet op de loonbelasting 1964
  2. artikel 31a van de Wet op de loonbelasting 1964
Overzicht van in de tekst verwerkte wijzigingen

Datum inwerkingtreding

Terugwerkende kracht tot en met

Datum uitwerkingtreding

Betreft

Datum ondertekening

Bron bekendmaking

Kenmerk voorstel

27-04-201901-01-2018nieuwe regeling

16-04-2019

gmb-2019-101564

Tekst van de regeling

Intitulé

Besluit van het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oegstgeest houdende regels omtrent personele vergoedingen en verstrekkingen voor de ambtenaren van de gemeente Oegstgeest

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Oegstgeest;

gelet op artikel 31 en 31a van de Wet op de loonbelasting 1964,

 

b e s l u i t:

 

  • 1.

    De onderstaande arbeidsvoorwaarden (personele vergoedingen en verstrekkingen) voor de ambtenaren van de gemeente Oegstgeest aan te wijzen als eindheffingsbestanddeel onder de werkkostenregeling en ten laste te brengen van de beschikbare vrije ruimte met ingang van 2018:

    • a.

      vakbondscontributie;

    • b.

      vergoeding telecommunicatie en internet;

    • c.

      verklaring omtrent gedrag (VOG);

    • d.

      attenties zoals, bloemen, cadeaus, e.d. die uitgesloten zijn van de attentieregeling;

    • e.

      cadeaubonnen;

    • f.

      personeelsfeesten, -reizen en - uitjes die plaatsvinden buiten een werkplek van de werkgever;

    • g.

      maaltijden met onvoldoende zakelijk karakter;

    • h.

      werkgeversbijdrage personeelsvereniging;

    • i.

      verstrekking gereedschappen, computers, mobiele communicatiemiddelen en dergelijke apparatuur, niet noodzakelijk voor de dienstbetrekking;

    • j.

      vergoeding juridische advieskosten bij ontslag en arbeidsconflict e.d.;

    • k.

      algemene onkostenvergoeding via uitruil IKB;

    • l.

      (aanvullende) onkostenvergoeding;

    • m.

      vanwege IKB (8%-vermeerdering) belast deel 40- en 50-jarige jubileumtoelage;

    • n.

      werkgeversbijdrage t.b.v. stoelmassage (50%);

    • o.

      kerstpakketten.

 

  • 2.

    De onderstaande arbeidsvoorwaarden (personele vergoedingen en verstrekkingen) voor de ambtenaren van de gemeente Oegstgeest aan te wijzen als gerichte vrijstelling en nihilwaardering en deze niet ten laste te brengen van de beschikbare vrije ruimte van de werkkostenregeling met ingang van 2018:

    • a.

      zakelijke kilometervergoeding tot maximaal € 0,19 per kilometer;

    • b.

      zakelijke reiskosten per openbaar vervoer of taxi;

    • c.

      maaltijd- en verblijfkosten bij dienstreizen, overwerk, zakelijke bijeenkomsten e.d.;

    • d.

      werkkleding en schoeisel dat (nagenoeg) uitsluitend geschikt is om tijdens het werk te dragen, is voorzien van een logo van ten minste 70 cm2, achterblijft op de werkplek of een uniform of overall is;

    • e.

      ARBO-voorzieningen en hulpmiddelen, zonder eigen bijdrage, zoals bureaustoel, beeldschermbril e.d.;

    • f.

      personeelsfeesten en recepties op een werkplek van de werkgever;

    • g.

      kleine consumpties op de werkplek;

    • h.

      kosten van onderhoud en verbetering van kennis en vaardigheden voor de dienstbetrekking, inclusief abonnementen en vakliteratuur, inschrijving in een beroepsregister en outplacement;

    • i.

      kosten van het volgen van een opleiding of studie gericht op het vervullen van een (toekomstige) dienstbetrekking;

    • j.

      verhuiskosten tot maximaal € 7.750,- en kosten overbrenging inboedel, bij verhuizing binnen 2 jaren na indiensttreding of overplaatsing, waarbij de reisafstand minstens 25 kilometer was en minstens 60% korter wordt;

    • k.

      kosten van gereedschappen, computers, mobiele communicatiemiddelen en dergelijke apparatuur, noodzakelijk voor de dienstbetrekking.

 

  • 3.

    dat dit besluit in werking treedt op de dag na de dag van bekendmaking en terugwerkt tot en met 1 januari 2018.

  • 4.

    De werkgeverscommissie van de raad met bijgevoegde brief te verzoeken de bij besluit 1, 2 en 3 opgenomen arbeidsvoorwaarden overeenkomstig aan te wijzen voor de medewerkers van de griffie. Dit besluit treedt in werking de dag na de dag van bekendmaking in het elektronisch gemeenteblad

Aldus besloten in de vergadering van 16 april 2019.

Het College van Burgemeester en Wethouders van de gemeente Oegstgeest,

De secretaris, H.A. Leegstra

De burgemeester, E.R. Jaensch